روش نگهداری از گل نیلوفر آبی

گل نیلوفر آبی

نگهداری از گل نیلوفر آبی

گل نیلوفر آبی یکی از زیباترین مخلوقات طبیعت است. نلومبو هزاران سال است که روی زمین وجود داشته است و پراکنش آنها گسترده است. آنها در آب و هوای متنوعی از آمریکای جنوبی تا روسیه و در همه جا رشد می کنند. در آسیا کشورهایی مانند هند، چین، ژاپن و کره، نیلوفر آبی را مقدس می دانند. در آمریکای شمالی، نیلوفر آبی از جنوب کالیفرنیا تا کانادا را در بر می گیرد.

و در استرالیا می توانید نیلوفر آبی را از مناطق استوایی کوئینزلند شمالی تا کوه های برفی و تاسمانی پرورش دهید. دو نوع گل نیلوفر آبی وجود دارد، گونه های گرمسیری و معتدل چند ساله. هر دو گونه تقریباً یکسان به نظر می رسند، تفاوت اصلی این است که نوع گرمسیری آن در تمام طول سال رشد می کند و گونه های چند ساله آن در ماه های سردتر به خواب می روند و در بهار دوباره جوانه می زنند.

نیلوفر آبی در طیف وسیعی از اندازه ها با برخی از گونه های آن به ارتفاع 6 فوت می رسد (در سدها و دریاچه ها) در حالی که سایر گونه های مینیاتوری با خوشحالی در یک کاسه 6 اینچی رشد می کنند. به عبارت دیگر، نیلوفر آبی برای هر موقعیتی وجود دارد. گل نیلوفر آبی را می توان به طرق مختلف پرورش داد، از کاسه های ایستاده در پاسیو گرفته تا حوضچه ای در حیاط خلوت شما، یا یک دریاچه خاکی بزرگ در ملک تان.

برای خرید گیاهان آپارتمانی کلیک نمایید.

 

نکات مهم برای رشد نیلوفر آبی

  • نیلوفر آبی به 6 ساعت آفتاب در روز نیاز دارد.
  • لوتوس را از آب جاری یا فواره دور نگه دارید.
  • اجازه ندهید گلدان یا کاسه شما در زمستان یخ بزند.
  • برگ های در حال رشد را زیر آب نگذارید.
  • گل نیلوفر آبی خود را دوباره در ظرف بزرگتری قرار دهید.
  • از نیلوفر آبی جوان خود در برابر پرندگان و سخت پوستان محافظت کنید.
  • در تابستان کود دهی کنید.

 

رشد نیلوفر آبی در گلدان، کاسه و کاشت

گل نیلوفر آبی گیاهی چند ساله است که در بهار جوانه می زند، سپس در تابستان و پاییز قبل از خواب در زمستان گل می دهد. نیلوفر آبی برای گلدهی به 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد موقعیت گیاه جدید خود، مطمئن شوید که آفتاب زیادی دارد.

ثانیا نیلوفر آبی گیاهان آبی هستند و اگر آنها را در گلدان یا کاسه می روید، مطمئن شوید که سطح آب را 5 سانتی متر روی خاک نگه دارید، اما برگ ها را زیر آب نگذارید. استفاده از آب لوله کشی معمولی مناسب است.

همچنین مهم است که پس از خرید، گل نیلوفر آبی خود را در یک گلدان یا کاسه بزرگتر قرار دهید. ما کاسه ها و گلدان هایی با عرض بیشتر از 40 سانتی متر با عمق 20 سانتی متر برای گونه های کوچک و عرض 80 سانتی متر با عمق 30 سانتی متر برای گونه های بزرگتر پیشنهاد می کنیم.

برای گلدان مجدد گل نیلوفر آبی، گیاه را با دقت از گلدان قبلی خارج کنید مراقب ریشه ها باشید. سپس گیاه خود را در وسط گلدان یا کاسه پهن جدید خود قرار دهید. با احتیاط خاک سطحی (خاک باغچه خوب) را در اطراف نیلوفر آبی قرار دهید و 1/3 ظرف را با خاک پر کنید، از مخلوط گلدانی استفاده نکنید.

سپس 3 سانتی متر شن نخود را روی خاک اضافه کنید و گلدان یا کاسه را با آب پر کنید، به یاد داشته باشید که برگ های در حال رشد را زیر آب نگذارید. کود دهی را با کیسه های مخصوص نیلوفر آبی سالی یک بار بین آذر و بهمن انجام دهید. برای کود دهی کیف را به لبه کاسه یا گلدان فشار دهید تا به ته خاک برسد.

همچنین بخوانید: کاشت و پرورش گل نیلوفر پیچ و رونده

 

گل نیلوفر آبی
گل نیلوفر آبی

 

پرورش گل نیلوفر آبی در استخرها

نیلوفر آبی برای گلدهی به 6 ساعت آفتاب در روز نیاز دارد. توصیه می کنیم قبل از اینکه گیاه را در حوضچه خود قرار دهید، نیلوفر آبی خود را مجدداً در گلدان بزرگتر قرار دهید.

 

رشد نیلوفر آبی در استخرها

همانطور که در بالا در BOWLS & POTS ذکر شد، نیلوفر آبی برای گلدهی به 6 ساعت آفتاب در روز نیاز دارد. توصیه می کنیم قبل از اینکه گیاه را در حوضچه خود قرار دهید، نیلوفر آبی خود را مجدداً در گلدان بزرگتر قرار دهید. دستورالعمل های موجود در را در مورد نحوه گلدان مجدد گیاه خود دنبال کنید.

سپس گل نیلوفر آبی خود را در یک نقطه آفتابی در حوضچه خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح آب بالای گلدان را می پوشاند، اما برگ ها را زیر آب نگذارید.

نیلوفر آبی خود را به خوبی از آب های جاری یا فواره ها دور نگه دارید.

 

رشد نیلوفر آبی در سدها و دریاچه ها

این موفق ترین راه برای رشد نیلوفر آبی است. اگر گیاه فضایی برای گسترش و گسترش داشته باشد، از دسامبر تا اوایل آوریل گل می دهند. دو روش برای کاشت نیلوفر آبی در سد یا دریاچه وجود دارد:

نه از پایین. سپس گیاه را در مکانی آفتابی در 30 تا 50 سانتی متر آب ساکن نزدیک لبه سد خود قرار دهید. مقداری گل از سد را به سمت گلدانی که بخش جدا شده است فشار دهید.

گل نیلوفر آبی را با احتیاط از گلدان بیرون بیاورید و سعی کنید ریشه ها را مختل نکنید. در یک نقطه آفتابی در 30-50 سانتی متر آب ساکن نزدیک لبه سد قرار دهید. گل از سد اطراف گیاه را فشار دهید.

بسیار مهم: اگر پرندگان آبی، یابی یا خرچنگ در سد خود دارید، برای 3 تا 4 هفته اول سیم مرغ محافظ را در اطراف گیاه قرار دهید. گیاه نیلوفر آبی جدید شما پس از رشد از خط آب در حال عقب نشینی در سد یا دریاچه شما پیروی می کند. کود دهی را با کیسه های مخصوص نیلوفر آبی سالی یک بار بین آذر و بهمن انجام دهید.

سپس نیلوفر آبی خود را در یک نقطه آفتابی در حوضچه خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که سطح آب بالای گلدان را می پوشاند، اما برگ ها را زیر آب نگذارید.

گل نیلوفر آبی خود را به خوبی از آب های جاری یا فواره ها دور نگه دارید.

برای بارور کردن نیلوفر آبی، دستورالعمل های موجود در این مقاله را دنبال کنید.

 

پرورش گل نیلوفر آبی
پرورش گل نیلوفر آبی

 

 

این موفق ترین راه برای رشد نیلوفر آبی است. اگر گیاه فضایی برای گسترش و گسترش داشته باشد، از دسامبر تا اوایل آوریل گل می دهند. دو روش برای کاشت نیلوفر آبی در سد یا دریاچه وجود دارد:

قطعه 150 میلی متری را از کنار گلدان ببرید، نه از پایین. سپس گیاه را در مکانی آفتابی در 30 تا 50 سانتی متر آب ساکن نزدیک لبه سد خود قرار دهید. مقداری گل از سد را به سمت گلدانی که بخش جدا شده است فشار دهید.

نیلوفر آبی را با احتیاط از گلدان بیرون بیاورید و سعی کنید ریشه ها را مختل نکنید. در یک نقطه آفتابی در 30-50 سانتی متر آب ساکن نزدیک لبه سد قرار دهید. گل از سد اطراف گیاه را فشار دهید.

بسیار مهم: اگر پرندگان آبی، یابی یا خرچنگ در سد خود دارید، برای 3 تا 4 هفته اول سیم مرغ محافظ را در اطراف گیاه قرار دهید. گیاه نیلوفر آبی جدید شما پس از رشد از خط آب در حال عقب نشینی در سد یا دریاچه شما پیروی می کند. کود دهی را با کیسه های مخصوص نیلوفر آبی سالی یک بار بین دسامبر و ژانویه انجام دهید.

کلام آخر

درر این مقاله تلاش کردیم شما را با نحوه پرورش گل نیلوفر آبی در آب آشنا کنیم و نکات مهمی را در اختیار شما گل و گیاه دوستان عزیز قرار دهیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت خرید گل آنلاین کافی است به صفحه گل و گیاهان آپارتمانی سری بزنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *