علت خشک شدن گل رز جاودان چیست؟

علت خشک شدن گل رز جاودان

علت خشک شدن گل رز جاودان چیست؟

گل رز جاودان یا به اصطلاح مومیایی شده به عنوان یک هدیه زیبا می تواند باعث ایجاد خوشحالی در افراد شود. با روش جاودان کردن گل رز دیگر دوران زود پژمرده شدن گل ها تمام شده است. اما آیا طول عمر رز جاودان همیشگی است؟ گاهی به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری مناسب امکان خشک شدن این گل وجود دارد. اما سوال این است که علت خشک شدن گل رز جاودان چیست؟ و چطور می شود طول عمر آن را افزایش داد.
اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال ها هستید و می خواهید عمر گل رز جاودان خود را افزایش دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، ما به تمامی این پرسش ها پاسخ می دهیم.

خشک شدن گل رز جاودان

گل رز جاودان

بررسی دلایل خشک شدن گل رز جاودان

گل رز جاودان در شرایط مناسب و نگهداری صحیح می تواند بیش از یک سال زیبایی خود را حفظ کند. زیرا حداقل طول عمر این گل یک سال و حداکثر 5 سال است. بنابراین نگهداری درست باعث طول عمر بیش از یک سال خواهد شد. گاهی عوامل محیطی مختلف باعث خشک شدن این گل می شود. شناخت این دلایل به شما کمک می کند تا عمر گل رز جاودان خود را بیشتر کنید.

از مهم ترین دلایل خشک شدن رز جاودان می شود به موارد زیر اشاره کرد.

  • گرد و غبار

نشستن گرد و غبار بر روی گل برگ های رز جاودان تاثیر مستقیمی بر کاهش عمر آن دارد. به همین خاطر این گل ها معمولا در محفظه های شیشه ای و پلاستیکی پلمپ شده عرضه می شوند. بنابراین بهتر است رز جاودان را از باکس مخصوص بیرون نیاورید. اگر می خواهید بدون محفظه و باکس از این گل نگهداری کنید، بهتر است هر چند وقت یکبار با باد ملایم سشوار و با رعایت فاصله مناسب گرد و غبار را از روی گل پاک کنید.

  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

یکی از علت های خشک شدن گل رز جاودان قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید است. نور خورشید می تواند به سرعت باعث خشک شدن گل شود. به همین خاطر بهتر است آن را در جای مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. هر چه میزان نور خورشید کمتر باشد طول عمر رز جاودان نیز بیشتر خواهد شد. پس به این مورد توجه داشته باشید.
این دو مورد مهم ترین علت خشک شدن رز جاودان هستند. حال بهتر است راه های جلوگیری و روش های نگهداری آن را نیز در ادامه بررسی کنیم.

همچنین بخوانید: گل رز چروکی

شیوه های افزایش طول عمر رز جاودان
افزایش طول عمر رز جاودان

راه های جلوگیری از خشک شدن رز جاودان

گل های جاودان شاید در نگاه اول مصنوعی به نظر برسند اما نباید فراموش کرد که آن ها گل های واقعی هستند که طی فرایندی جاودان شده اند. پس توجه داشته باشید که این رز های جاودان بسیار حساس هستند و ممکن است در مدت زمان کوتاهی خشک شده و زیبایی خود را از دست بدهند.
چند راه برای جلوگیری از خشک شدن رز جاودان وجود دارد که در زیر آن ها را بررسی می کنیم.

  • آبیاری ممنوع: رز های جاودان گل های واقعی هستند، اما بعد از پروسه جاودان شدن دیگر نیازی به آبیاری ندارند. پس از آب دادن به آن خودداری کنید. زیرا این کار باعث کاهش دوام گل می شوند.
  • به گل برگ ها دست نزنید: برای جاودان شدن گل رز، گلبرگ های آن را به ماده گلیسیرین آغشته می کنند. این ماده به دوام و ماندگاری بیشتر گل رز کمک می کند. اگر به طور مداوم گلبرگ های گل جاودان را با دست خود لمس کنید، این ماده از بین می رود و گل به سرعت خشک خواهد شد.
  • از وارد کردن ضربه به گل پرهیز کنید: بهتر است گل را در جایی قرار دهید که در معرض ضربه اشیا مختلف قرار نگیرد. وارد شدن ضربه ممکن است باعث جدا شدن گلبرگ ها شود. همچنین ضربه می تواند گل را از باکس مخصوص خارج کند و آن را در شرایط بدی قرار دهد.
  • گل را در معرض رطوبت قرار ندهید: سعی داشته باشید که گل رز جاودان به دور از آب و رطوبت باشد. زیرا رطوبت باعث کاهش گلیسیرین موجود بر روی گل برگ و خراب شدن آن می شود. بنابراین گل رز جاودان را در محل های خشک قرار دهید تا عمر بیشتری داشته باشند.

مواد گفته شده از جلوگیری خشک شدن گل رز جاودان جلوگیری می کند. با رعایت موارد گفته شده دیگر نگران خراب و خشک شدن رز جاودان خود نباشید.

همچنین بخوانید: گل رز جولیا کودک

رز جاودان در دکوراسیون
رز جاودان در دکوراسیون

بهترین روش نگهداری گل جاودان

با رعایت کردن چند نکته ساده می توانید هدیه خود را مثل اسمش جاودان کنید. این کار نیازی به تلاش زیاد ندارد و تنها رعایت چند نکته احتیاطی اولیه لازم است.

بهترین روش نگهداری و جلوگیری از خشک شدن گل رز جاودان به صورت زیر است.

  • نگهداری در محیط خانه: این گل را هیچ وقت نباید در محیط های بیرون خانه قرار دهید، زیرا نور مستقیم خورشید باعث خشک شدن آن می شود. علاوه بر آن ممکن است بر اثر عوامل طبیعی مثل باد، باران و… به گل آسیب وارد شود. همچنین از قرار دادن گل در مکان هایی مثل بالای شومینه، رادیاتور و… به دلیل گرمای زیاد دوری کنید.
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی: اگر می خواهید گلبرگ های رز جاودان را تمیز کنید از مواد شیمیایی استفاده نکنید. بهتر است از باد ملایم سشوار کمک بگیرید.
  • حمل با احتیاط: در حمل رز جاودان در باکس های شیشه ای احتیاط کنید. در صورت عدم احتیاط در جا به جایی ممکن است شیشه باکس شکسته و به گل آسیب وارد شود. سعی کنید با گل رز جاودان مانند اثر هنری و گران بها رفتار کنید.
  • فراهم کردن دمای مناسب: بهترین دما برای نگهداری گل رز جاودان دمایی معادل 18 تا 22 درجه سانتی گراد است. بنابراین اگر دمای اتاق شما بیشتر از این درجه است، پیشنهاد می شود که گل رز جاودان را در محل دیگری نگهداری کنید.
  • دور نگه داشتن مواد شیمیایی: سعی کنید باکس گل رز جاودان را دور از مواد شیمیایی مانند انواع رنگ و یا رزین قرار دهید. این مواد شیمیایی می تواند باعث کاهش عمر رز جاودان شود.

همچنین بخوانید: ویژگی های انتخاب باکس گل ولنتاین

رزجاودان آبی
رزجاودان آبی

رز جاودان در مجموعه گندم vip

رز جاودان همواره از هدایای بی نظیر و خاصی است که طرفداران زیادی در میان دوستداران گل دارد. بهترین گلهای رز هلندی انتخاب می شود و طی انجام فرآیندی تبدیل به رز جاودان می شوند. ماندگاری این گل های ماندگار بیشتر از 5 سال است. که در صورت نگهداری مناسب بیشتر هم میشود. برای خرید رز جاودان به دسته بندی کامل این محصول مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره تلفن ثابت: 41 62 04 86 – 021 و شماره همراه: 09120044382 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *