آشنایی با بامبو تایلندی

بامبو تایلندی

آشنایی با بامبو تایلندی

بامبو تایلندی چه ویژگی هایی دارد؟

حدود 1200 نوع بامبو در جهان وجود دارد که حدود 40 نوع آن در تایلند یافت می شود. بامبو به دلیل ساقه های تک رشته ای و شکل برگ آن به عنوان علف طبقه بندی می شود. بامبو بسیار قوی است و استحکام کششی مشابه فولاد دارد. به همین دلیل است که می توان آن را در اطراف کارهای ساختمانی در تایلند پیچیده دید. بامبو سریعترین گیاه روی زمین است که یک گونه آن یک متر در روز رشد می کند! این بخش بسیار مهمی از زیستگاه های جنگلی است که به عنوان گونه ای پیشگام عمل می کند و به سرعت خاک های غنی از هوموس را ایجاد و حفظ می کند.

بامبو تایلندی  یکی از نمادین ترین گیاهان است که برخی از گونه های آن بیش از 30 متر ارتفاع دارند، در حالی که گونه های دیگر دارای ساقه هایی هستند که وزن بیشتری نسبت به فولاد دارند! به همین دلیل است که می توانید ساقه های بامبو را در کارهای ساختمانی در سراسر کشور مشاهده کنید. کارگران تایلندی برای ساخت خانه‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی، هتل‌ها، مراکز خرید و غیره به قدرت خود متکی هستند.

مردم قبیله تپه در شمال تایلند می گویند که می توانند رشد بامبو را ببینند، و معلوم شد که رشد سریع آنها در واقع چندان دور از واقعیت نیست. بامبو سریعترین گیاه در جهان است، رکورددار بامبویی است که رشد آن 121 سانتی متر در 24 ساعت اندازه گیری شد! به دلیل این ویژگی، بنا بر گزارش ها، بامبو هدف بسیار تیره تری در تاریخ داشته است.

گفته می شود که سربازان ژاپنی از بامبو تایلندی را  به عنوان وسیله ای برای شکنجه استفاده می کردند. آنها بامبو می کاشتند و یک نفر را روی زمین می بستند و ساقه های بامبو از طریق شخص رشد می کرد. این یک داستان تایید نشده است که بیش از حد در اینترنت ذکر شده است. اسطوره‌سازان تایید کرده‌اند که این امکان در یکی از نمایش‌هایشان وجود دارد، اما استفاده واقعی هرگز تایید نشده است.

بامبو برای مردم تایلند بسیار ارزشمند است، آنها می توانند از آن برای ساختن یک خانه کامل همراه با تمام وسایل و ابزار استفاده کنند. با آن و از آن غذا می پزند و ارزش اقتصادی نیز دارد زیرا به دیگر کشورهای آسیایی فروخته می شود.

از ساقه‌ها یا ساقه‌های بامبو تایلندی برای تیرها و ستون‌ها، دیوارها، کف و سقف کلبه‌های سنتی قبیله‌ای تپه‌ای، مبلمان‌سازی، ساخت ابزار خانگی و باغی، داربست‌ها، ساخت قایق‌های بامبو، صنایع دستی، سبد فروشی، چوب‌های چاپ، خلال دندان و کاغذ استفاده می‌شود. ساخت. آنها همچنین برای تولید تخته سه لا و زیست توده استفاده می شوند.

 

گیاهان بامبو برای نرده و بادگیر، برای تزئین و محوطه سازی کاشته می شوند.

 

 

بامبو تایلندی
بامبو تایلندی

 

شاخه های بامبو (بدون مای) به عنوان یک ماده اصلی در انواع غذاهای سنتی تایلندی استفاده می شود، آنها را می توان پخت، ترشی و خام مصرف کرد. شاخه های بامبو دارای مقادیر بالایی از ویتامین های A ، B1، B2 و C هستند.

از برگ های بامبو برای علوفه استفاده می شود.

کاربردهای زیاد بامبو تایلندی و سرعت رشد آن، همراه با استحکام و ظاهر زیبای آن در دکوراسیون به این معنی است که بامبو نه تنها یکی از شگفتی های طبیعی تایلند است، بلکه یک منبع پایدار با ارزش برای استفاده در ساختمان های طبیعی و طراحی پایدار است.

چرخه حیات:

چرفه های بامبو از دانه ها شروع به رشد می کنند. سپس از طریق ریزوم ها شاخه های جدیدی ایجاد می کنند شاخه های زیرزمینی که نیازی به لقاح ندارند. سپس این توده‌ها به صورت دایره‌ای گسترش می‌یابند، گاهی اوقات با از بین رفتن هسته مرکزی، شرایط عالی برای رشد سایر گونه‌های جنگلی ایجاد می‌شود.

بسته به گونه، بامبو تایلندی می‌تواند در چرخه‌های 10، 30، 60 یا 120 ساله گل دهد، همه ساقه‌ها در یک گل به طور همزمان گل می‌دهند. هنگامی که آنها بارور شدند، کل پایه بذر می دهد و سپس می میرد.

مطالب مرتبط » روش های تکثیر بامبو را بیاموزسد!

استفاده:

بامبو در طول تاریخ برای انسان ها مهم بوده است. در طول عصر حجر، مردم آسیا ممکن است بیشتر به ابزارهای ساخته شده از بامبو به جای سنگ متکی بوده باشند. امروزه از بامبو برای ساخت و ساز، ظروف، ظروف در اندازه های مختلف از جمله قفس، نرده، آلات موسیقی، لوله های آب و تجهیزات ماهیگیری استفاده می شود. بامبو در حال تبدیل شدن به یک بازار بزرگ جهانی است و به عنوان جایگزینی برای سایر چوب های سنتی استفاده می شود. بامبو همچنین خوراکی است و بخشی پرطرفدار از بسیاری از غذاهای تایلند است که شاخه‌های جوان آن در حالی که هنوز سبز و نرم هستند چیده می‌شوند.

 کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم شما را با بامبو تایلندی آشنا کنیم و نکات مهمی از این گونه گیاه زیبا و مفید را شرح دهیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و دریافت قیمت بامبو و سفارش انواع گیاهان آپارتمانی کافی است با کارشناسان مجموعه ی گندمvip  در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *