استراتژی و راه اندازی گل فروشی آنلاین چیست؟

راه اندازی گل فروشی آنلاین

استراتژی گل فروشی آنلاین چیست؟

استراتژی گل فروشی آنلاین چه تاثیری در کسب و کار شما خواهد گذاشت؟

به‌عنوان یک گل‌فروش، برخی از شلوغ‌ترین زمان‌های فروش مربوط به شامل فصل جشن ها، تعطیلات و روز ولنتاین می‌شود؛ اما چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکار گل‌فروشی شما در بقیه ایام سال فروش و ترافیک لازم را خواهد داشت؟

دیجیتال مارکتینگ پاسخ این سوال است. این نوع بازاریابی گل به استراتژی های متعددی اشاره دارد که به شما کمک می کند تا فروشگاه گل خود را به صورت آنلاین بهتر تبلیغ کنید. با انجام این کار، فروش بیشتر و ترافیک وب سایت بیشتری خواهید دید که می تواند به افزایش درآمد شما در سال کمک کند.

در این مقاله، با به اشتراک گذاشتن شش ایده موثر بازاریابی گلفروشی که می توانید از امروز شروع به استفاده از آنها کنید تا در تمام سال مشغول بمانید، می­پردازیم با ما همراه باشید.

 

بازاریابی دیجیتال برای گل فروشی ها چیست؟

راه اندازی گلفروشی آنلاین
راه اندازی گلفروشی آنلاین

چه در حال تهیه گل برای روز بزرگ کسی باشید، چه دسته گلی بسازید که برای کسی که حال خوبی ندارد بفرستید، یا یک تاج گل عالی برای جشن درست و ارسال کنید، فروشگاه گل شما در حال پاسخگویی به بسیاری از مشتریان است.

اگر بخواهید به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید و بخواهید در تمام بازارهای آفلاین و آنلاین فعال باشید باید به دنبال استراتژی گل فروشی آنلاین باشید که به مجموعه روش های تبلیغات آنلاین، دیجیتال مارکتینگ می­گویند.

همانطور که همه ما می دانیم بازاریابی برای بقای تجارت گل شما ضروری است. هنوز بسیاری از صاحبان مشاغل گل هستند که استراتژی گلفروشی آنلاین یا مستقیم ندارند.

بازاریابی می تواند ابزار های بسیاری داشته باشد. بازاریابی تجاری دیگر فقط بیلبوردهای بزرگ، تبلیغات تلویزیونی یا ارسال مستقیم کوپن نیست. این امر می تواند به سادگی پست کردن تصویری از گل آرایی یا خدمات شما در رسانه های اجتماعی یا سایت شما باشد.

اگر در مورد بازاریابی مطلع باشید میدانید که، به طور کلی بازاریابی این است که مشتریان را متقاعد به خرید محصولات یا خدمات خود کنید. بازاریابی برای گل فروشی و فروشگاه اینترنتی شما نباید گران یا غیر متعارف باشد. ما به شما قول می‌دهیم که رعایت نکات زیر به شما درک روشنی از استراتژی گل فروشی آنلاین خواهد داد.

6 ایده فوق العاده بازاریابی گل فروشی

کسب و کار شما می تواند با این شش ایده فوق العاده، از بازاریابی آنلاین گل فروشی بهره مند شود:

 

اهداف بازاریابی کسب و کار گل

برای دستیابی به موقعیت مناسب و صحیح، ابتدا باید بدانید که چرا در وهله اول برای تجارت گل خود بازاریابی می کنید. پاسخ به این ساده است.

  • قصد جذب مشتری و افزایش فروش را دارید؟
  • قصد دیده شدن نام تجاری و برند سازی دارید؟ (برند، کسب و کار فروشگاه گل شما است. دیده شدن، گل فروشی که همه می شناسند، به خاطر می آورند و توصیه می کنند)
  • در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید آموزش می دهید؟

نکته: اگر چه استراتژی گل فروشی آنلاین گل می‌تواند ارزان تر از بازاریابی آفلاین باشد، اما جنبه‌هایی وجود دارد که نیاز به وقت آزاد از جانب شما دارد تا یک روز در ماه را برای بررسی استراتژی بازاریابی خود و آنچه در ماه بعد تبلیغ می‌کنید اختصاص دهید.

 

طراحی سایت گل‌فروشی و سئو

در ابتدا برای فروش آنلاین نیاز به یک سایت حرفه ای دارید که بتواند در میان رقبا شما دیده شود. سئو فرآیند بهبود وب سایت گل فروشی شما است تا برای کاربران سهولت سفارش و انتخاب گل مورد نظر شان آسان تر باشد همچنین وجود وب سایت باعث اطمینان ممشتریان می­شود.

در اینجا چند تکنیک است که این استراتژی گل فروشی آنلاین را پوشش می دهد و به سئو سایت شما کمک خواهد کرد:

استراتژی گل فروشی آنلاین

ایجاد محتوای مفید و آموزشی: بدون محتوا، وب سایت گلفروشی شما در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه ای نخواهد داشت. به همین دلیل، فرآیند سئو، اطمینان از اینکه وب سایت شما دارای محتوای مفید و اطلاعاتی است که بالاتر از رقبای شما قرار می گیرد، در اولویت قرار می گیرد؛ و یکی از مهم ترین استراتژی های تبلیغاتی آنلاین است که نیاز به تخصص و زمان دارد.

هدف گذاری کلمات کلیدی: در محتوای خود، فهرستی از کلمات کلیدی هدف را قرار دهید. این کلمات کلیدی عباراتی هستند که مخاطبان شما اغلب آنها را جستجو می‌کنند و در محتوای وب‌سایت، تگ‌های عنوان و متا داده‌های شما پراکنده می‌شوند.

بنابراین، برای مثال، ممکن است بخواهید صفحه ای بنویسید که چگونه از گل های خود پس از آوردن آنها به خانه مراقبت کنید. کلمه کلیدی شما می تواند “مراقبت از گل تازه” باشد و می توانید آن را با محتوای خود همگام کنید.

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در محتوای خود هدف قرار می دهید، به شما امکان می دهد زمانی که کاربران آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند در نتایج جستجو ظاهر شوید. و بازدید بهتر و بیشتری خواهید داشت. استراتژی گل فروشی آنلاین شامل فوکوس بر روی محتویات سایت شما نیز می­باشد و علم سئو فقط مخصوص سایت نیست می­تواند شامل شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز باشد.

تجربه کاربری: یکی دیگر از عناصر سئو که جزو استراتژی گل فروش آنلاین به حساب می‌­آید این است که اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان شما بهترین تجربه ممکن را از بازدید سایت شما دارند.

این بدان معناست که شما برای مواردی مانند سرعت صفحه بهینه سازی می کنید، تصاویر و گرافیک را به صفحات خود اضافه می کنید و یک نوار ناوبری کاملاً کاربردی دارید.

این جزئیات کوچک به رضایت کاربران کمک می کند و به آنها کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریع و آسان پیدا کنند. رعایت این نکات نشان دهنده ی این است که شما به طور مستمر فعالیت دارید و به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستید.

(PPC (pay per click

PPC یا همان تبلیغات کلیکی گوگل یکی دیگر از استراتژی گل فروشی آنلاین است. هنگامی که یک کمپین PPC را شروع می کنید، تقریباً فوراً نتایج را می بینید، در حالی که SEO برای نشان دادن نتایج کمی طول می کشد.

PPC اساساً یک جنگ پیشنهادی برای کلمات کلیدی است که در بخش گذشته در مورد آنها صحبت کردیم. شما اساساً برای کلمه کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، پیشنهاد می‌دهید، و اگر از پیشنهاد دهندگان دیگر پیشی بگیرید، محتوای وب‌سایت شما به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجوی Google نشان داده می‌شود.

شاید بپرسید چرا نمایش به عنوان یک تبلیغ اینقدر مهم است؟ از آنجا که تبلیغات PPC بالاتر از همه نتایج ارگانیک نشان داده می شود و به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد.

برای مثال: اگر در مناقصه کلمه کلیدی «رزهای تازه بریده شده» برنده شوید، تبلیغ شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود. با این حال، تنها زمانی که روی تبلیغ کلیک شود، مبلغ پیشنهادی خود را برای آن کلمه کلیدی پرداخت خواهید کرد. از این استراتژی گل فروشی آنلاین غافل نشوید.

همچنین بخوانید: روش خرید گل اینترنتی و مزایای آن

 

با خرید هدیه بازاریابی رایگان ارائه دهید 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا در آن روز رستوران های چینی یک تقویم رایگان با خرید به شما می دادند؟ این یک تاکتیک بازاریابی نابغه در زمان خود بود. مشتریان تقویم را روی یخچال خود می آویزند و دیگر هرگز به دنبال رستوران چینی دیگری نمی گردند.

شما نیز می توانید در حد کسب و کار و بودجه ای که دارید به مشتریان خود هدایای مختلف و آفر های ویژه اهدا کنید. این استراتژی گل فروشی آنلاین بسیار کارآمد و تاثیر گذار است.

راه اندازی گل فروشی آنلاین
راه اندازی گل فروشی آنلاین

 

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک پلت فرم عالی برای گلفروشان است. بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی برای منحصربه‌فرد کردن پست‌ها به تصاویر متکی هستند، و اجازه دهید با آن روبرو شویم. گل ها از بهترین مواد برای عکاسی هستند.

در واقع، کاربران روزانه هزاران تا میلیون ها عکس را در شبکه های اجتماعی تماشا و دنبال می­کنند. این استراتژی گل فروشی آنلاین فرصت بسیار مناسبی است برای نشان دادن گل آرایی های زیبای خود به مشتریان و مخاطبان، که منجر به دریافت لایک و اشتراک گذاری، و در نهایت تجارت بیشتر خواهد شد.

با این حال، رسانه‌های اجتماعی همه چیز درباره عکس‌ها نیستند. می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای ارسال در مورد چیدمان جدیدی که ایجاد کرده‌اید، فصل گل جدید یا مقاله‌های اطلاعاتی درباره نحوه مراقبت از گل‌های بریده تازه استفاده کنید؛ و مطالب آموزشی را برای علاقمندان تولید و آپلود کنید.

همچنین می توانید در سایت و یا شبکه اجتماعی تبلیغ راه های ارتباطی خود را بکنید و خبرهای مهم کسب و کار خود اعم از فروش فوق العاده، تخفیف ها و … را به اشتراک بگذارید.

کار با مشاغل محلی

با مشاغل محلی شریک شوید که در آنها می توانید با یکدیگر همکاری کنید تا یکدیگر را تبلیغ کنید، وقتی مشاغل محلی را برای همکاری با خود پیدا کردید، می توانید آنها را در وب سایت خود بک لینک دهید.

(اضافه کردن آدرس وب سایت کسب و کار محلی به وب سایت شما و بالعکس) این امر نیز یکی دیگر از استراتژی گل فروشی آنلاین است که می تواند تاثیر شایانی در رونق کسب و کار شما ایجاد کند.

علاوه بر بک لینک، در پست های رسانه های اجتماعی نیز با هم همکاری کنید.

ویدیو تبلیغاتی بسازید

ساخت ویدئو تبلیغاتی با کیفیت را می توان در جوامع رسانه های اجتماعی و وب سایت خود پست کنید. محققان تأیید می‌کنند که ویدیوها نرخ تبدیل‌ مشتریان بالقوه به خریدار را بیشتر می­کند. این روزها وجود رسانه های تصویری باعث شده است که به تعداد مخاطبان آن به صورت روز افزون اضافه شود.

  • هنگام ارسال ویدیو از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
  • ویدیوی گل خود را به وب سایت خود پیوند دهید.
  • در یوتیوب و آپارات همه جوامع رسانه های اجتماعی خود پست کنید.

 

 

کلام آخر در این مقاله تلاش کردیم استراتژی گل فروشی آنلاین را برای شما شرح دهیم و راهکار هایی در این مورد ارائه دهیم، امیداریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. ممنونیم که تا پایان مطلب همراه ما بوده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *