راهنمای مراقبت از بامبو خوش شانس (نکات رشد + حقایق)

بامبو خوش شانس

مراقبت از بامبو خوش شانس

بامبو خوش شانس سالهاست که در خانه ها و فنگ شویی یک عنصر اصلی بوده است. این نمادی از شانس و سعادت است که آن را به یک هدیه معمولی و یک گیاه کوچک خانگی عالی تبدیل می کند. در مورد اینکه چرا این گیاه بسیار محبوب است و چگونه می توانید یکی از این گیاهان را پرورش دهید، بیشتر بدانید. شامل اطلاعاتی در مورد منشاء گیاه، نمادها و همچنین نکات مراقبت از لاکی بامبو است.

لاکی بامبو با نام علمی Dracaena sanderiana در واقع بامبو نیست همانطور که از نام علمی آن پیداست: این گیاه بخشی از جنس Dracaena است. گیاه بامبو خوش شانس از آسیای جنوب شرقی است و به دلیل استفاده از آن در فنگ شویی برای بیش از 5000 سال شناخته شده است.
در این شیوه ها گفته می شود که این گیاه نشان دهنده خوش شانسی و خوشبختی است و آن را به یک هدیه ایده آل و محبوب در امور تجاری و شخصی تبدیل می کند. یکی دیگر از عواملی که بامبو خوش شانس را بسیار محبوب می کند، توانایی آن در آموزش شکل هایی مانند چرخش، قلب، قیطان و طرح های دیگر است.
بامبو لاکی یک گیاه آسان برای مراقبت است که آن را برای ادارات و خانه ها به طور یکسان عالی می کند. رشد آن در خاک یا آب خوشحال کننده است اما زمانی که در خاک رشد می کند طولانی ترین عمر را دارد. اگر این گیاه در آب رشد می کند، باید هر هفته آب آن تعویض شود.
در صورت کاشت در خاک، خاک باید کمی مرطوب نگه داشته شود، بنابراین از آبیاری بیش از حد یا خشک شدن آن خودداری کنید. بامبو لاکی در نور غیر مستقیم و در محدوده دمایی 65 تا 95 درجه فارنهایت (18 تا 35 درجه سانتیگراد) بهترین عملکرد را دارد. این شرایط تا حدودی گرمسیری را دوست دارد و در مناطق سختی 10-11 در نظر گرفته می شود.

نکات مراقبت از بامبو خوش شانس

یادگیری نحوه مراقبت از بامبوی خوش شانس نسبتاً ساده است. ما اطلاعات عمیقی در مورد نور خورشید، آب، دما، سمیت، گلدان، نیازهای تکثیر و آفات و مشکلات رایج گنجانده ایم. راهنمای سریع گام به گام مراقبت از بامبو ما در زیر قابل مشاهده است:

با احتیاط هر بسته بندی را بردارید و به ظرف خود سنگ اضافه کنید تا به عنوان لنگر عمل کند.

بامبو خود را در زیر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید.
ظرف خود را با آب به اندازه ای پر کنید که ریشه ها را بپوشاند.
بامبو لاکی محدوده دمایی 65 تا 95 درجه فارنهایت (18 تا 35 درجه سانتی گراد) را ترجیح می دهد.
اختیاری: هر سه تا چهار هفته یکبار از کود مایع گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.
هر برگ زرد را حذف کنید.
بامبو را مجدداً جابجا کنید زیرا ریشه های آن از ظرف بیشتر شده است.

نور خورشید: بامبو خوش شانس به نور خورشید متوسط یا غیر مستقیم نیاز دارد. نور مستقیم خورشید برگ ها را می سوزاند، بنابراین از قرار دادن گیاه خود در مقابل پنجره روشن خودداری کنید. برگ‌های سوخته شبیه صدایشان هستند: لبه‌های برگ‌ها رنگ قهوه‌ای رنگی دارند که تقریباً در آتش سوخته‌اند. اگر برگ های شما کمی سوخته به نظر می رسند، بامبو خود را به منطقه ای با نور کمتر منتقل کنید.

آب: اگر گیاه خود را در خاک می روید، مطمئن شوید که کمی مرطوب باشد. اجازه ندهید خاک خیلی خشک شود و بیش از حد آبیاری نکنید زیرا ممکن است منجر به پوسیدگی ریشه شود. بامبو برای زنده ماندن به آب زیادی نیاز ندارد، اما می توان آن را در آب نیز پرورش داد. اگر می خواهید بامبو خود را در آب پرورش دهید، مطمئن شوید که ریشه ها همیشه با آب پوشیده می شوند. بامبو خوش شانس خود را هر هفت تا 10 روز یک بار با آب تازه پر کنید تا شاد و سالم بماند.

جلبک ها می توانند در آب تشکیل شوند، بنابراین سعی کنید ظرف را تمیز کنید و آب آن را به طور منظم (حدود یک بار در هفته) عوض کنید. آب لوله کشی برای گیاه بامبو برای نوشیدن خوب است، تا زمانی که سطح کلر آن کم باشد. برای ایمن بودن، آب لوله کشی را یک شبه بیرون بگذارید تا کلر تبخیر شود قبل از اینکه از آن برای آبیاری بامبو خوش شانس خود استفاده کنید.

 

بامبو خوش شانس

 

 

نکته: اگر سطح بالایی از فلوراید در آب لوله کشی خود دارید، توصیه می کنیم از آب فیلتر شده مانند آب بطری استفاده کنید. فلوراید تبخیر نمی شود و برای گیاهانی مانند بامبو لاکی سمی است.

همچنین بخوانید: رنگ‌ روبان لاکی بامبو چه چیزی را نشان می‌دهد؟

دما: بامبو خوش شانس در دمای 65 تا 95 درجه فارنهایت (18 تا 35 درجه سانتیگراد) رشد می کند، بنابراین یک گیاه اداری یا خانگی عالی است. در طول ماه های سردتر، مراقب باشید که گیاه خود را در نزدیکی پنجره ها یا مکان های دیگر با هوای سرد قرار دهید.

سمیت: بامبو خوش شانس برای گربه ها و سگ ها سمی است، بنابراین مطمئن شوید که آن را دور از دسترس نگه دارید. اگر توسط نوزادان مصرف شود می تواند باعث عدم هماهنگی، ضعف، استفراغ، درد شکم، اسهال، آبریزش آب دهان و گشاد شدن مردمک شود. لاکی بامبو برای انسان سمی نیست.
مشکلات: بامبو خوش شانس شما باید سبز باشد، اما اگر قسمتی از ساقه یا برگ ها زرد باشد، این نشان می دهد که گیاه شما ممکن است بیمار باشد. قسمت زرد ساقه یا برگ ها را کاملا جدا کنید تا به بقیه قسمت های گیاه سرایت نکند.

مطالب مرتبط » آفات بامبو را بشناسید!

Repotting: چگونه می دانید چه زمانی باید بامبو خود را مجدداً گلکاری کنید؟ زمانی که ریشه ها در ظرف خیلی سفت شدند، باید دوباره گلکاری کنید. وقتی ریشه‌ها را دیدید که شلوغ می‌شوند، بامبو را به ظرف بزرگ‌تری ببرید. اگر گیاه شما فقط در آب رشد می کند، به سادگی آن را به یک گلدان جدید منتقل کنید. اگر از سنگ ها استفاده می کنید، آنها را بیرون بریزید، گیاه خود را در ظرف جدید قرار دهید (یا ریشه ها را برای استفاده از همان ظرف کوتاه کنید) و سنگ ها را جایگزین کنید. اگر از خاک استفاده می کنید، خاک را مرطوب کنید، گیاه را با دست روی ساقه ها و خاک بچرخانید تا گیاه جدا شود و آن را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.

تکثیر: برای تکثیر یک گیاه بامبوی خوش شانس، ابتدا یک ساقه والدین سالم (باید بیش از دو بخش بامبو داشته باشد) با یک شاخه شناسایی کنید. شاخه را از جایی که به ساقه گیاه والد متصل می شود قیچی کنید و لایه پایینی برگ های آن را بردارید تا یک ساقه مستقل جدید ایجاد کنید. ساقه جدید را در ظرف کوچکی از آب قرار دهید و گیاه را مانند ساقه بزرگتر پرورش دهید. در صورت نیاز دوباره جابجا کنید.
کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی برای آشنایی و رشد بامبو خوش شانس آشنا کنیم؛ امیدوارم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.
جهت سفارش و خرید گل و گیاهان تازه کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ترجمه از این سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *