نحوه پرورش گل پیاز

گل پیاز

نحوه پرورش گل پیاز

گل پیاز را چگونه در منزل پرورش دهیم؟

بسیاری از ما پیاز را گیاهی زیبا نمی‌دانیم، اما پیاز گونه های بسیار نزدیکی دارد که قطعاً سزاوار جایگاهی در باغ گل شما هستند. آلیوم های زینتی سریع رشد می کنند و دارای سر گل های گرد هستند که از ده ها گل ستاره ای شکل تشکیل شده است. در حالی که این گیاهان خوراکی نیستند، برگ‌های آن‌ها وقتی له می‌شوند، بوی کمی شبیه پیاز دارند.

آلیوم‌های زینتی یا همان گل پیاز، آشپزی شما را خوشایند نمی‌کنند، اما گل‌های کروی شاد آن‌ها باغ شما را زنده می‌کنند. اینها گیاهان بسیار سختی هستند که هم به خشکی و هم به سرما مقاوم هستند. آهوها یا جوندگان هم آنها را اذیت نمی کنند و برای هر باغی می توان از بین آنها انتخاب کرد. پیازهای آلیوم باید در پاییز کاشته شوند.

همچنین بخوانید: گیاه کروتون

گل پیاز یا Allium Care

اکثریت آلیوم ها حباب ساز هستند. با این حال، تعداد انگشت شماری وجود دارد که از ریزوم ها رشد می کند، مانند پیازچه معمولی (Allium schoenoprasum) اینها ممکن است هرگز هیچ نوع گل پیازی را تشکیل ندهند. برگ های آلیوم معمولا بلند و بنددار هستند.

برخی از آنها مانند آلیوم چوب پنبه‌ای – در تمام فصل جذاب هستند و رنگ سبز مایل به آبی دارند که گل‌ها را تکمیل می‌کند. اکثر آلیوم های زود شکوفه دارای شاخ و برگ هایی هستند که زود از بین می روند، زیرا این گیاهان در تابستان به خواب می روند.

گل ها به صورت خوشه ای شکل می گیرند و بیشتر به شکل پوم پوم گرد شناخته می شوند، اما می توانند ستاره ای شکل، فنجانی، نیمه دایره ای یا آویزانی باشند. تنوع خوبی در گیاهان آلیوم  یا گل پیاز وجود دارد. آلیوم های چوب طبل با سر گل های 12سانتی فقط حدود یک فوت رشد می کنند، در حالی که “” Globemaster غول پیکر می تواند تا 10 سانتی متر ارتفاع داشته باشد و کره های عظیمی از گل های زیبا را به نمایش بگذارد.

اکثر پیازهای آلیوم به سرعت رشد می کنند و در بهار یا اوایل تابستان پس از محو شدن اولین پیازهای بهاری گل پیاز را شکوفا می کنند. با این حال، چند گونه وجود دارد که در اواخر فصل، حتی تا پاییز، شکوفا می شوند.

شکل چاق و گرد گل‌ها در میان گیاهان دیگر، چه حصیرهایی با رشد کم مانند گل شمعدانی مقاوم و چه رزهای بوته‌ای، جذاب به نظر می‌رسند. رنگ بنفش یک دارایی عالی است که مکمل اکثر گلهای اواخر بهار است، از گل صد تومانی گرفته تا زنبق و نعناع گربه ای. این شکل همچنین با سایر گیاهان با ارتفاع متوسط مانند روباه یا موناردا به خوبی کار می کند.

عیب بزرگ آلیوم‌های زود‌شکوفه این است که چگونه برگ‌های آن‌ها حتی قبل از گلدهی گیاهان شروع به سرازیر شدن می‌کنند. در صورت امکان، سعی کنید شاخ و برگ را پشت یک گیاه متراکم پنهان کنید.

همچنین بخوانید: گل حنا یا سولماز شیرازی

 

گل پیاز

مطالب مرتبط : لاکی بامبو چیست؟

 

نور مورد نیاز گل پیاز 

برای داشتن بهترین گل پیاز و سالم‌ترین گیاهان، گلدان های خود را در مکانی قرار دهید که یک روز کامل آفتاب داشته باشد. آنها در نیمه سایه رشد می کنند، اما از آنجایی که بسیاری از آنها فصل  شوکوفایی کوتاهی دارند، بنابراین تا جایی که می توانید آنها را در معرض نور آفتاب قرار دهید.

خاک مورد نیاز گل پیاز 

آلیوم ها ترجیح می دهند که در خاکی با ph کمی اسیدی برشد کنند. با این حال، میزان زهکشی خاک بسیار مهمتر از pH خاک است. اجازه ندهید ریشه ها در خاک مرطوب بمانند، به خصوص در فصل خواب گل پیاز. اگر ریشه های گیاه برای مدت طولانی خیس بمانند، پوسیده می شوند. افزودن مقدار مناسبی از مواد آلی به خاک قبل از کاشت، زهکشی را بهبود می بخشد و در عین حال اجازه می دهد آب کافی به پیازها برسد.

 

 

گل پیاز

 

آب مورد نیاز گل پیاز 

گل پیاز به آبیاری زیادی نیاز ندارند و اگر در محل زندگی شما باران اغلب می بارد نیازی به آبیاری مداوم ندارید، در غیر این صورت آبیاری هر سه تا پنج روز یکبار خوب است.

کود

اگر به طور مرتب خاک خود را اصلاح می کنید، ممکن است اصلاً نیازی به تغذیه آنها نداشته باشید. با این حال، اگر خاک شما کمتر از حد ایده آل است، کمی کود متعادل در هنگام شروع گلدهی به آنها کمک می کند تا تمام انرژی مورد استفاده برای شکوفه دادن گل پیاز را دوباره پر کنند.

همچنان بخوانید: چرا گیاهان به کود نیاز دارند؟

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با گل پیاز یا همان گیاهان آلیوم آشنا کنیم و نحوه ی پرورش آن را توضیح دهیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. برای خرید گل و انواع گیاهان یا سفارش آنلاین رز جاودان و گل ترحیم کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *