زمان کوددهی و نحوه ی کوددهی به گیاهان آپارتمانی را بیاموزید!

زمان کوددهی و نحوه ی کوددهی به گیاهان آپارتمانی

زمان و نحوه ی کوددهی به گیاهان آپارتمانی

نحوه و زمان کوددهی به گیاهان را در ان مقاله شرح داده ایم، برای یادگیری با ما همراه باشید.

والدین گیاه آپارتمانی بودن می تواند چالش برانگیز باشد! دانستن زمان کود دادن به گیاه داخل خانه کمی مشکل است؛ حتی اگر یک پرورش دهنده گیاه با تجربه باشید.

یک گیاه آپارتمانی وقتی گرسنه یا ناراحت است، مانند نوزادان انسان گریه نمی کند؛ در عوض، آنها به روش های بسیار ظریف تری نسبت به محیط خود واکنش نشان می دهند.

 

چرا گیاهان آپارتمانی به کود نیاز دارند؟

برای رشد سالم، گیاهان آپارتمانی به کود نیاز دارند. پس از تغذیه، گیاهان سرپوشیده مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. همچنین کود دادن به گیاهان سرپوشیده از آنجایی که فاقد مواد آلی هستند بسیار مهم است. علاوه بر این، اگر گیاهان داخل خانه خود را در فواصل منظم کود دهید، اگر زمان کوددهی را به طور دقیق اجرا کنید گیاهانی سالم و سبز خواهید داشت.

از منظر علمی، کود با غذای گیاهی متفاوت است. سیستم ریشه گیاه غذای آن را تولید می کند. آنها این کار را با جذب آب و دی اکسید کربن انجام می دهند. با این حال، گیاهان همچنین به نیتروژن، فسفر و پتاسیم در خاک نیاز دارند. آنها این مواد مغذی را از کودها دریافت می کنند.

در طول فتوسنتز، گیاهان غذای خود را با استفاده از انرژی نور دریافت می کنند. آنها رطوبت خاک و دی اکسید کربن را از هوا جذب می کنند. آنها با هم قندهایی تولید می کنند که گیاهان از آنها به عنوان غذا استفاده می کنند.

با این حال، برای رشد گیاهان، آنها به چیزی بیش از غذا نیاز دارند. گیاهان بارور شده درشت مغذی هایی مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را دریافت می کنند که خاک گلدان فاقد آن است. حتی اگر غذاهای گیاهی کود نیستند، مردم تمایل دارند از آنها به عنوان یک گزینه غذایی استفاده کنند؛ بنابراین زمان کوددهی بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: چگونه بهترین خاک گلدان را برای گیاهان آپارتمانی انتخاب کنیم؟

چه زمانی باید به گیاهان آپارتمانی کود داد؟

بهترین زمان برای کود دادن به گیاهان آپارتمانی در اوج رشد آنها است، مانند بهار یا تابستان. همچنین زمان کوددهی به نوع گیاه شما بستگی دارد. چندین گیاه آپارتمانی به دلیل اینکه تغذیه کننده سنگینی هستند نیاز به کود دهی هفتگی دارند.

در مقابل، گیاهان آپارتمانی با رشد آهسته فقط هر ماه یا بیشتر به تغذیه نیاز دارند.

 

زمان کوددهی

 

چگونه از کود برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنیم؟

انواع مختلفی از کودهای گیاهان آپارتمانی وجود دارد که حاوی مواد مغذی ریز و درشت هستند. در جلوی هر ظرف کود، نسبت نیتروژن، فسفر و پتاسیم چاپ شده است. این نسبت NPK به شما می گوید که چه مقدار از هر یک از این مواد مغذی در داخل یک ظرف وجود دارد.

همچنین بدانید که کود گوجه‌فرنگی یا کود چمن ممکن است نسبت‌های متفاوتی از درشت مغذی‌ها را نسبت به کود گیاهان سرپوشیده داشته باشد زیرا نیازهای تغذیه‌ای این گیاهان متفاوت است، در واقع شما باید کود مورد نیاز گیاه را با توجه به زمان کوددهی به جا استفاده کنید.

همانطور که بارها گفته ایم باید از کودی استفاده کنید که مخصوص گیاهان آپارتمانی طراحی شده است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که روی بسته بندی عبارت “برای گیاهان آپارتمانی” نوشته شده است.

عدد وسط روی ظرف فسفر است که برای گلدهی ضروری است. کود گیاه گلدار باید حاوی فسفر بیشتری باشد (مثلاً 3-2-1). آنهایی که در گیاهان آپارتمانی سبز استفاده می شوند که گل نمی دهند باید دارای نیتروژن بیشتری باشند. آنها همچنین ممکن است حاوی نسبت متعادلی از مواد مغذی باشند (برای مثال 5-3-3 یا 5-5-5).

برای همه انواع گیاهان آپارتمانی، معمولاً از کود جداگانه برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. اگر در حال پرورش گیاهان آپارتمانی گلدار، یعنی بنفشه آفریقایی، بگونیا یا گلوکسینیا هستید، نیازی به استفاده از کودهای جداگانه در زمان کوددهی نیست.

کودها علاوه بر درشت مغذی های اولیه، حاوی درشت مغذی های ثانویه مانند کلسیم و منیزیم و ریزمغذی ها از جمله آهن، روی و بور هستند.

گیاهان از این مواد مغذی به اندازه درشت مغذی های اولیه N ، P و K استفاده نمی کنند، اما هنوز برای فرآیند متابولیک هر گیاه ضروری هستند. بنابراین، باید مطمئن شوید که کود گیاهی شما حاوی برخی از این مواد مغذی است.

بهترین نوع کود برای گیاهان داخلی چیست؟

علاوه بر زمان کوددهی، در انتخاب کود برای گیاهان آپارتمانی باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. برای درست کردن تعادل مواد معدنی خاک و گیاهان کافی نیست. همچنین باید در مورد نوع لقاح تصمیم بگیرید.

همچنین هر روش لقاح مزایا و معایب خود را دارد.

بنابراین، چه نوع کود برای گیاهان آپارتمانی شما بهتر عمل می کند؟ برای کمک به شما در انتخاب بین هر نوع کود گیاهی داخلی، در اینجا کودهایی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید: اصول اولیه کوددهی گیاهان آپارتمانی

 

زمان و نحوه ی کوددهی به گیاهان آپارتمانی

 

کود مایع برای گیاهان آپارتمانی

مزیت استفاده از کود مایع این است که کاربرد و کنترل غذای گیاهی ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با قدرت مناسب رقیق شده و گیاهان خود را در صورت لزوم کود دهید.

علاوه بر این، کودهای مایع به شما این امکان را می دهند که کوددهی را در ماه های خواب زمستانی متوقف کنید.

 

کودهای آهسته رهش

مواد مغذی به آرامی توسط خوشه ها، غلاف ها و کپسول ها در خاک آزاد می شوند. این سودمند است زیرا لازم نیست به یاد داشته باشید که گیاهان را تغذیه کنید. با این وجود، کنترل مواد مغذی مخلوط گلدانی دشوار است. برای گلدان های کوچک، کودهای آهسته رهش گیاهان ترجیح داده می شوند.

کودهای گرانول برای گیاهان آپارتمانی

بهتر است از این کود در هنگام گلکاری مجدد گیاه در خاک تازه استفاده شود. به محض اینکه گیاه را آبیاری می کنید، دانه ها جذب خاک می شوند و مواد مغذی آزاد می کنند. مانند کودهای آهسته رهش، کنترل قدرت کود دهی دشوار است.

 

کودهای آلی گیاهان آپارتمانی

سه نوع کود آلی وجود دارد: مایع، دانه ای و کند رهش. غذای گیاهی مایع ارگانیک علاوه بر سازگاری با محیط زیست، ساختار خاک را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، استفاده از کودهای آلی برای گیاهان آپارتمانی خطر سوختگی ریشه و تجمع مواد معدنی اضافی در خاک را کاهش می دهد.

 

کود جلبک دریایی برای گیاهان آپارتمانی

یکی از بهترین کودهایی که می توانید برای گیاهان خود استفاده کنید جلبک دریایی مایع است. با این حال، این کود احتمالاً آخرین چیزی است که مردم هنگام بازدید از یک مرکز باغ یا خرید آنلاین به خرید آن فکر می کنند. کود مایع جلبک دریایی علاوه بر ارگانیک بودن، به صورت پایدار نیز تامین می شود. همچنین می توان آنها را بدون آسیب رساندن به محیط برداشت کرد.

کلپ، نوعی جلبک دریایی که طول آن تا 50 متر می رسد، رایج ترین نوع جلبک دریایی است که به عنوان کود استفاده می شود. چندین عنصر کمیاب در کودهای آلی جلبک دریایی وجود دارد. اینها شامل منیزیم، پتاسیم، روی، آهن و نیتروژن است. به عنوان مثال، نیتروژن برای تولید نیترات، جزء فتوسنتز که گیاهان به آن نیاز دارند، ضروری است.

همچنین بخوانید: استفاده از زغال چوب فعال

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با زمان کوددهی و نحوه ی کوددهی گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت خرید گل و سفارش آنلاین گل و گیاهان آپارتمانی کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *