گیاه آلوئه ورا و نحوه ی پرورش آن در آپارتمان

گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا و نحوه ی پرورش آن در آپارتمان

روش نگهداری گیاه آلوئه ورا چگونه است؟

گیاه آلوئه ورا یک ساکولنت آسان و جذاب است که یک فضای عالی و صمیمی برای داخل خانه می سازد.

گیاهان آلوئه ورا بسیارمفید هستند، زیرا از آب برگ های آن می توان برای تسکین درد ناشی از خراشیدگی و سوختگی در صورت استفاده موضعی کرد.

ژل برگ های آلوئه ورا را می توان به صورت موضعی استفاده کرد، اما نباید توسط افراد یا حیوانات خانگی خورده شود. زیرا می تواند علائم ناخوشایندی مانند حالت تهوع یا سوء هاضمه ایجاد کند و حتی ممکن است در مقادیر بیشتر سمی باشد.

در این مقاله نحوه رشد و مراقبت از گیاهان آلوئه ورا در خانه را برای شما عزیزان شرح داده ایم با ما همراه باشید.

گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا چیست

آلوئه ورا یک گیاه مقاوم در برابر آب و هوا است که آب را در برگ های خود ذخیره میکند. آنها گیاهی بدون ساقه یا با ساقه بسیار کوتاه با برگ های ضخیم، سبز رنگ و گوشتی که از ساقه مرکزی گیاه دور می شوند.

بیش از 300 گونه از آلوئه ورا وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند Aloe barbadensis miller است.

آنها دارای برگهای ضخیم و آبدار هستند که با ژل آبکی پر شده اند. برگها از قاعده گیاه به شکل گل رز رشد می کنند و دارای لبه های دندانه دار با خارهای انعطاف پذیر هستند.

این یک ساکولنت با رشد سریع است، سه تا چهار سال طول می کشد تا به اندازه بالغ برسد.

ممکن است زمانی که گیاه کاملا بالغ شد گلهای قرمز و نارنجی بدهد اما اغلب گیاهان آپارتمانی و برای شکوفایی زمان بیشتری نیاز دارند.

قبل از خرید گیاه آلوئه ورا، توجه داشته باشید که به مکانی نیاز دارید که نور خورشید روشن و غیرمستقیم (یا نور مصنوعی خورشید) را ارائه دهد.

نور مستقیم خورشید می تواند آلوئه ورا را بیش از حد خشک کند و برگ های گوشتی آن را زرد کند، بنابراین اگر گیاه شما در یک مکان خاص آفتابی زندگی می کند، ممکن است نیاز به آبیاری بیشتر داشته باشید.

 

گلدان مناسب برای گیاهان آلوئه ورا

انتخاب ظرف مناسب بسیار مهم است. گلدان ساخته شده از سفال یا مواد متخلخل مشابهی توصیه می شود، زیرا به خاک اجازه می دهد بین دو آبیاری کاملاً خشک شود و همچنین به اندازه کافی سنگین است که از واژگونی گیاه آلوئه ورا جلوگیری کند.

همچنین می توانید از گلدان پلاستیکی یا لعابدار نیز استفاده کنید؛ اگرچه آنها رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارند.

هنگام انتخاب ظرف، حتما ظرفی را انتخاب کنید که حداقل یک سوراخ زهکشی در پایین داشته باشد. این مهم است، زیرا سوراخ اجازه می دهد تا آب اضافی تخلیه شود.

خاک مناسب برای گیاهان آلوئه ورا

بهترین خاک برای نگهداری از گیاه آلوئه ورا، خاکی با زهکشی بالا و مناسب است. بنابراین اگر قصد کاشت آلوئه ورا در باغچه را دارید کارتان ساده است.

اگر قصد کاشت آلوئه ورا در گلدان را دارید بهترین خاک برای آن یک خاک غنی مانند خاک مخصوص گیاهان کاکتوس است.

گیاهان آلوئه ورا مقاوم هستند، اما عدم زهکشی مناسب می تواند باعث پوسیدگی و پژمردگی شود که به راحتی شایع ترین علت مرگ این گیاه است.

 

آلوئه ورا

 

 

بهترین زمان کود دهی

بهترین زمان کودهی به این گیاه همیشه سبز از ابتدای بهار تا انتهای فصل تابستان است و بهترین نوع آن یک کود رقیق و یا نیمه قوی است.

نحوه ی آبیاری آلوئه ورا

همانطور که در بالاتر هم اشاره کردیم آلوئه ورا آب را در برگ های ساقه های خود ذخیره میکند بنابراین نیازی به آبیاری مداوم ندارد و بسیار گیاه مقاومی است.

این گیاه خاک پر آب را دوست ندارد و ترجیح آن یک خاک خشک است زیرا مانند سایر گیاهان آب را در ریشه و خاک ذخیره نمیکند.

بنابراین یکی از رایج ترین اشتباهات در زمان نگهداری از گیاه آلوئه ورا آبیاری بی از حد آن است.

نکته: اگر برگ های گیاه شما لوله و نازک شدند بدانید که آب کافی به آن نرسیده است و نیاز به آبیاری بیشتری دارد.

 

انواع ساکولنت

 

 

دما و رطوبت مورد نیاز گیاه آلوئه ورا

گیاهان ساکولنت  اغلب بومی مناطق گرم و مرطوب است. بنابراین؛ این گیاه در دمای 18 تا25 درجه سانتی گراد بهترین رشد را دارد، اما  این گیاه معمولا در دما های دیگر هم دوام می آورد و رشد کافی را دارد اما بهترین دما برای رشد آنها دمای ذکر شده است.

همچنین بهتر است در فصل سرما و گرما یک مکان با دمای معتدل برای آن در نظر بگیرید تا در مجاورت سرما و گرمای زیاد و مستقیم قرار نگیرند.

کلام آخر

گیاه آلوئه ورا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است؛ چرا که نگهداری از آن بسیار آسان و کم هزینه است. مجموعه گندم vip در این مقاله تلاش کرده است شما را با خصوصیات و نحوه ی نگهداری آلوئه ورا آشنا کند؛ امیدوار هستیم که این مطلب تمام سوالات شما را بر طرف کرده باشد. ممنونیم که تا پایان مقاله با ما گام بوده اید.

معرفی کاکتوس گلدار

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *