معرفی کاکتوس بلند برای پرورش در آپارتمان

کاکتوس بلند

معرفی کاکتوس بلند برای پرورش در آپارتمان

برخی می پرسند آیا می توان کاکتوس بلند را در خانه نیز پرورش داد؟

در این مقاله به معرفی کاکتوس می پردازیم که شما به آن نیاز دارید تا طبیعتی خیره کننده به خانه یا باغ خود بدهید. این گیاهان واقعاً با رنگ های زیبا و پر جنب و جوش خود برجسته می شوند. به علاوه، این کاکتوس ها برای کسانی که عاشق گیاهان هستند، هدایایی عالی می باشد.

کاکتوس ها گیاهان آپارتمانی کم نگهداری و جالبی هستند که در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. معرفی یک کاکتوس بزرگ در فضای نشیمن خود به عنوان یک قطعه بیانی می تواند مقداری چاشنی، طعم و استایل به خانه شما ببخشد.

از آنجایی که کاکتوس‌ها معمولاً کند رشد می‌کنند، اگر به دنبال اضافه کردن یک کاکتوس بزرگ به مجموعه گیاهان آپارتمانی خود هستید، احتمالاً به خرید یک گیاه بالغ به جای رشد آن به اندازه نیاز خواهید داشت. برخی از کاکتوس ها تا سن 150 سالگی به بلوغ نمی رسند.

برای تاثیری چشم نواز و چشمگیر، با این ده گیاه کاکتوس بلند، کمی از صحرا را به خانه خود بیاورید.

مراقبت عمومی از کاکتوس بلند

به‌طور شگفت‌انگیزی، کاکتوس‌ها می توانند در مقابل شرایط سخت نگهداری مقاومت نشان دهند.

به خاطر داشته باشید که کاکتوس ها گیاهان بیابانی هستند و در صورت نیاز می توانند ماه ها (بله ماه ها!) بدون آب زنده بمانند. همیشه بهتر است کاکتوس را در زیر آب قرار دهید تا بیش از حد آن را آبیاری کنید.

برای رشد کاکتوس های بزرگ در داخل خانه، به حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید در هر روز نیاز دارید که معمولاً به معنای یک مکان رو به جنوب است. که نور مورد نیاز گیاه به طور کامل تامین شود.

کاکتوس میرتی آبی (Myrtillocactus geometrizans)

 

 

 

 

کاکتوس میرتی آبی، یک کاکتوس بلند ستونی و با رشد سریع است؛ که با افزایش سن تبدیل به درخت می شود. این گیاه می تواند در زمان بلوغ بیش از 4 متر رشد کند اما معمولا به عنوان یک گیاه جوان بوته ای باقی می ماند. هنگامی که این گیاه را در داخل خانه پرورش میدهید، اطمینان حاصل کنید که کاکتوس میرتل آبی در خاکی شن دار و دارای زهکشی خوب کاشته شده است؛ و هر روز حداقل شش ساعت در معرض آفتاب مستقیم قرار می گیرد.

ساگوارو (Carnegiea gigantea)

 

خرید گل

 

کاکتوس ساگوارو، یک کاکتوس بلند ستونی و درخت مانند است که یکی از گیاهان مهم و بومی صحرای سونوران به حساب می آید. این گیاهان بسیار کند رشد می کنند اما می توانند در طبیعت تا 12 متر نیز رشد کنند. اما همچنان آنها به عنوان گیاهان آپارتمانی به خوبی رشد می کنند.

 

کاکتوس بشکه ای طلایی (Echinocactus grusonii)

 

کاکتوس بشکه ای طلایی

 

کاکتوس بشکه ای طلایی ز دهه 1800 یک نوع کاکتوس بلند محبوب بوده است، به طوری که امروزه به ندرت می توان یک کاکتوس بشکه ای طلایی را در یک محیط وحشی مشاهده کرد. اگرچه تلاش‌های حفاظتی در دره ریو موکتزوما انجام می‌شود، اما بیشتر آنها در باغ ها و آپارتمان ها پرورش پیدا میکنند.

کاکتوس بشکه طلایی به دلیل خارهای طلایی خود از سایر گیاهان سرسبز مانند آن متمایز است. این گونه از کاکتوس به طرز چشمگیری قوی است و هنگام مراقبت از آن نیازهای زیادی ندارد.

این کاکتوس بلند کره ای شکل، هم برای رشد در داخل و هم در فضای باز مناسب است. برای باغ های صحرایی، صخره ای، آبدار یا باغ های مدیترانه ای ایده آل است. آنها همچنین به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند به عنوان گیاهان تزئینی استفاده زیادی داشته باشند.

کاکتوس گلابی خاردار(Prickly Pear Cactus)

 

کاکتوس گلابی خاردار

 

کاکتوس بلند گلابی خاردار زیرگروهی از Opuntia است که با بالشتک های پهن، مسطح و منشعب مشخص می شود و اغلب کاکتوس نوپال یا کاکتوس پارویی نامیده می شود. اکثر گونه ها دارای ترکیبی از خارهای جداشدنی و پرزهای خاردار (گلوکید) هستند که می تواند باعث واکنش های آلرژیک پوستی قابل توجهی شود. همچنین انواع بدون خار مانند O. ellisiana و دیگران وجود دارد.

لنت ها، گل ها و میوه های اکثر گونه ها پس از تمیز کردن دقیق قابل خوردن هستند. بیشتر گیاهان گلابی خاردار در آب و هوای گرم و خشک مانند جنوب غربی یافت می شوند، اگرچه برخی از گونه های مقاوم به سرما مانند گلابی خاردار شرقی وجود دارد. همانطور که گیاهان برای زمستان آماده می شوند، پدها ممکن است چروکیده و پژمرده به نظر برسند، اما در بهار به سرعت سبز می شوند.

کاکتوس افوربیا (Baioensis)

 

کاکتوس

 

کاکتوس افوربیا. یک کاکتوس بلند است آنها خانواده ای از گیاهان هستند که ممکن است به عنوان گیاهان آپارتمانی یا گاهی اوقات در فضای باز رشد کنند. گونه های زیادی از گیاهان Euphorbia وجود دارد، با اشکال جذابی که از بوته ها، گیاهان یا نمونه های کاکتوس مانند متفاوت است. رشد این کاکتوس بلند آسان است، آنها در آب و هوای معتدل مقاوم هستند و به راحتی از بذر شروع می شوند و از قلمه ها تکثیر می شوند.

به عنوان یک قانون کلی، کاکتوس افوربیا به خاکی با زهکشی خوب در آفتاب کامل نیاز دارد. تعداد کمی شرایط سایه‌تر را تحمل می‌کنند، اما هیچ‌یک از خانواده‌ها در مورد وضعیت خاک نگران نیستند.

آنها حتی در خاک های بسیار فقیر رشد می کنند و می توانند دوره های خشکسالی را تحمل کنند. مراقبت از گیاه Euphorbia ساده است. به آنها رطوبت سبک و متوسط بدهید و مراقب آفات مزاحم مانند مگس سفید باشید. برای جلوگیری از سفیدک پودری در زیر برگ های گیاه آب قرار دهید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع کاکتوس بلند که می توانید به عنوان یک گیاه آپارتمانی آن را در خانه خود پرورش دهید، آشنا کنیم.

مجموعه گندمvip یک فروشگاه خرید گل اینترنتی است، که توانسته با حضور در این مارکت گسترده در زمینه های مختلفی مانند: ارسال انواع تاج گل ترحیم، تبریک، انواع هدایای مناسبتی و دسته گل های دلخواه لبخند رضایت مشتریان را به ارمغان بیاورد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *