نگه داری و مراقبت گل رز جاودان

مراقبت از رز جاودان

نگهداری گل رز جاودان

این دسته گل بسیار ارزشمند برای مردم است بنابراین، دانستن نحوه نگه داری گل رز جاودان ضروری است. زیبایی گل رز جاودان به حدی است که تمایل به لذت بیشتر دیدن و تماشا از این گل اجتناب ناپذیر است. عمر آنها را طولانی تر کنید، خاطره ای را که آنها می سازند طولانی تر کنید. زیرا، فراتر از این که دسته گل های رز جاودان دارای لحظات بسیار خاصی از سال هستند، این نیز درست است که لحظات زیادی وجود دارد که می توانیم آنها را هدیه دهیم، هدیه بگیریم و یا برای زیبایی منزل استفاده کنیم! همیشه زمان خوبی برای خرید گل رز جاودان است.

به طور کلی، نگه داری گل رز جاودان پیچیده نیست. علیرغم آنچه تصور می شود، رز جاودان گلهای ظریف یا کوتاه نیستند. ما نمی توانیم از این واقعیت غافل شویم که ساقه گل رز از ریشه ای که آن را تغذیه می کند محروم شده است. بنابراین طول عمر گل رز جاودان کاهش می یابد. اما اشتباه نکنید: این زمان تا حد زیادی بستگی به دانستن نیازهای آنها پس از قطع شدن دارد. و به همان اندازه مهم است که یک ترفند کوچک را در نظر بگیرید: هنگام خرید یک دسته گل رز، بهتر است روی جوانه های گل مانور دهید. به این ترتیب عمر گل بیشتر می شود و می توانیم از تماشای آن لذت ببرید.

بنابراین، اگر به این گل علاقه دارید، نکات ما را برای نگه داری گل رز جاودان رعایت کنید. برخی اصول برای لذت بردن کامل از زیبایی باورنکردنی این گل را شرح میدهیم.

اگر به ساخت رز جاودان علاقه مندید این صفحه را بخوانید.

 

نکاتی برای نگهداری از یک دسته گل رز

اگرچه کاملاً قابل مقایسه نیست اما نگه داری گل رز جاودان بسیار شبیه به نگه داری هر گیاهی است. همانطور که هر یک از گیاهان داخل خانه یا گیاهان بیرون از ما خواستار نوازش هستند، ساقه های رز جاودان نیز چنین خواهند بود. فقط به لطف آنها، ما قادر خواهیم بود گل های رزمان را طولانی تر کنیم. و این است که، با وجود این واقعیت که آنها دیگر ریشه ای برای هیدراته کردن ندارند، آب نقش اساسی را ایفا می کند. بنابراین، می خواهیم بگوییم که یک دسته گل رز جاودان را تا زمانی که ممکن است نگه داریم، نگه داری اش چیزی جز گذاشتن در آب و فراموش کردن آب دادن به گل رز جاودان نیست.

 

مراقبت گل رز جاودان
مراقبت گل رز جاودان

 

جدا کردن بسته بندی رز جاودان

معمولاً گل های رز جاودان در سلفون یا کاغذ پیچیده می شوند. برخی از بسته بندی ها جهت محافظت از گل ها در هنگام حمل و نقل استفاده میشود. با این حال، جدا کردن بسته بندی برای رز جاودان ضروری است. اگرچه ممکن است فکر کنیم که بسته بندی چیزی بی ضرر است، اما اینطور نیست. بسته بندی معمولا اکسیژن رسانی به گل های تازه ما را کاهش می دهد. با وجود پلاستیک گل تنفس نمی کند و هر چه هوای بیشتری داشته باشد عمرشان طولانی تر می شود.

ساقه ها را ببرید

بریدن ساقه ها برای نگه داری گل رز جاودان امری حیاتی است. مانند گیاه، ساقه های گل رز بریده شده تمایل به رشد دارند. یک حرکت طبیعی گیاه که از جذب آب جلوگیری می کند. به همین دلیل، بریدن ساقه ها به طور منظم باعث می شود که گیاه هیدراته بماند.زمان بریدن ساقه های گل رز از زمانی شروع می شود که با دسته گل به خانه می رسیم. حتی پس از آن، برش دو سانتی متر مهم است. اما این تنها کافی نیست: برای نگه داری گل رز جاودان، مهم است که ساقه ها را هر روز کمی  برش دهید. اگرچه آب برای هیدراته کردن چوب گل ضروری است، اما پوسیدگی را نیز بیشتر می کند. به همین دلیل، برداشتن تدریجی ساقه در قسمت های کوچک به ما کمک می کند تا یک دسته گل رز را برای مدت طولانی تری حفظ کنیم.

برگ ها و گلبرگ های پژمرده را بردارید

عجله نکنیم! هنوز وقت آن نرسیده که دسته گل رزمان را در گلدان بگذاریم. قبل از آن، راحت است که گلبرگ های پژمرده را بردارید. و نه تنها این: شما همچنین باید برگ ها را از ساقه جدا کنید. در تماس با آب، آنها فقط تشکیل شده از مواد تشکیل دهنده را می سازند.

محل نگه داری رز جاودان

در این مرحله باید دو جنبه را در نظر گرفت. از یک طرف ظرفی که گل هایمان را در آن قرار می دهیم. برای کمک به حفظ یک دسته گل رز، ضروری است که تا حد امکان تمیز باشد. اما مراقب باشید:  هیچ گونه صابون یا مواد شوینده ای که برای تمیز کردن آن استفاده می کنیم داخل ظرف نباشد.اما جنبه دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. افزایش عمر گل رزجاودان به ناچار مستلزم قرار دادن آنها در مکانی است که نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کنند. با انجام این کار، عمر گل رز ما به طرز باورنکردنی کوتاه می شود.

همچنین بخوانید: نکات مهم در هنگام خرید رز جاودان

نگهداری گل رز جاودان

 

آب را به طور منظم عوض کنید.

یکی دیگر از نکات مهم نگه داری گل رز جاودان همانطور که قبلاً گفتیم تعویض آب آن است. آب منبع باکتری است و همین موضوع دلیلی قانع کننده برای ما برای تعویض روزانه آب گل است. حتی بهتر است همراه با تمیز کردن کامل گلدان این کار را انجام دهید. فقط از این طریق از تسریع این آلودگی در روند پژمرده شدن گل هایمان جلوگیری می کنیم.

در صورت پژمرده شدن آبرسانی کنید

گاهی اوقات گل رز ما ظاهری پوسیده دارد. اگر متوجه شدیم که یکی از گل های رز ما به سمت جلو خم شده است، باید در مورد آن اقدام کنیم. ما دو راه داریم: یا روی آنها آب بپاشیم، یا برای مدتی مستقیماً در آب فرو ببریم.

برداشتن گل های پژمرده

اگرچه ممکن است این یک کار بی اهمیت به نظر برسد، اما این کار را انجام دهید! گل رز پژمرده فقط اطرافیانش را خراب می کند. به همین دلیل، وقتی متوجه می‌شویم که خراب شده است، حذف آن از دسته گل ضروری است. فقط از این طریق می توانیم از آلودگی جلوگیری کنیم.

 

رز جاودان هفت رنگ
رز جاودان هفت رنگ

اگر سئوالات بیشتری در مورد گل های جاودان دارید. لطفا از صفحه سوالات متداول در مورد گل رز جاودان بازدید نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله به 7 روش کاربردی برای نگه داری گل رز جاودان اشاره شده است. این گل برای تمام مردم دنیا زیبایی خاصی دارد و بسیاری به دنبال نگه داری گل رز جاودان هستند. نکات بالا به شما در نگه داری این گل کمک بزرگی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *