تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین در رشد گیاهان

تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین در رشد گیاهان

تاثیر قرص آسپرین در رشد گیاهان

تاثیر قرص آسپرین در رشد گیاهان : آیا می دانید استفاده از آسپرین در باغ یا گلدان می تواند روی بسیاری از گیاهان شما تأثیر مفیدی بگذارد؟ اسید استیل سالیسیلیک ماده موثری در آسپرین است و از اسید سالیسیلیک گرفته می شود که به طور طبیعی در پوست درخت بید و بسیاری از درختان دیگر یافت می شود. این درمان طبیعی می تواند سلامت گیاهان شما را تقویت کند. آب آسپرین را برای گیاهان امتحان کنید و ببینید آیا عملکرد و سلامت کلی گیاه شما بهبود می یابد یا خیر. اما سوال این است چرا؟ ظاهراً ، گیاهان هنگام استرس ، به تنهایی مقادیر کمی اسید سالیسیلیک تولید می کنند. این مقدار ناچیز به گیاهان کمک می کند وقتی تحت حمله حشرات ، خشکی ، کمبود غذا و … قرار میگیرند ایمن شوند.

این مولفه به سیستم ایمنی گیاه کمک می کند ، دقیقاً مانند آنچه در مورد ما انجام می شود. یک محلول رقیق شده از آب آسپرین برای گیاهان باعث جوانه زنی سریع و مقداری مقاومت در برابر بیماری ها و آفات می شود. ثابت شده است که آسپرین در باغ های سبزیجات باعث افزایش اندازه و عملکرد گیاه می شود. شبیه معجزه است؟ یک علم واقعی در پشت این ادعاها وجود دارد. وزارت کشاورزی ایالات متحده دریافت که اسید سالیسیلیک سیستم ایمنی گیاهان خانواده گل شب بو را افزایش می دهد. همچنین به نظر می رسد که این ماده باعث می شود که گل های شاخه بریده عمر بیشتری داشته باشند. به نظر می رسد اسید سالیسیلیک از انتشار هورمونی توسط گیاه جلوگیری می کند که باعث مرگ پس از قطع می شود. گلهای شاخه بریده شده در نهایت می میرند ، اما معمولاً با استفاده از آسپرین روی گیاهان می توانید مدتی به عمر آنها اضافه کنید.

همچنین بخوانید : 6 ترفند برای افزایش ماندگاری گل ها

 

 

 

تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین در رشد گیاهان

 

درنظر داشته باشید استفاده از محلول قرص آسپرین و آب و آبپاچی کردن بر روی گیاهان میتواند آنها را در مقابل بیماری مقاوم کند.

 

– نحوه استفاده از قرص آسپرین در گلدان

برای ریشه : هنگامی که گل یا گیاهان خود را پیوند می کنید یا در هنگام تعویض گلدان ، به آنها کمک کنید تا ریشه های مقاوم تری داشته باشند. ریشه های گیاه خود را قبل از کاشت مجدد در گلدان ، با مخلوط آسپرین و آب اسپری کنید تا ریشه های مقاوم  تری پیدا کند ، اگر میخواهید آبیاری کنید روش زیر را امتحان کنید :

 

– آسپرین جوانه زنی را بهبود می بخشد

طبق گفته Plantea ، دوز کم آسپیرین (1.5 قرص در 2 گالن آب باشد) می تواند به طور قابل توجهی جوانه زنی بذر را بهبود بخشد. در حقیقت ، در یک مطالعه گیاهان تیمار شده با آب آسپرین 100 درصد جوانه زنی داشتند ، در حالی که گیاهانی که تحت درمان قرار نگرفتند نتایج متناقض تری داشتند.

– تسریع رشد گیاهان

استفاده از قرص آسپرین باعث رشد سریع گیاهان میشود.

– یک آسپرین می تواند گزش ها را تسکین دهد

اگر روزانه در باغ مشغول کاشت هستید ، اگر شما دچار یک گزش شده اید توسط زنبور عسل ، یک قرص آسپرین را درون مقداری آب خرد کرده و برای تسکین گزیدگی فوری آن را به  محل گزش بمالید .

– آسپرین رشد گیاهان را افزایش می دهد

دانشگاه رود آیلند برای کل دوره رشد ، هر سه هفته یک بار گیاهان را با محلول آب آسپرین کودهی میکند. به گزارش Balcony Garden Web ، در پایان ، گیاهان اسپری شده با محلول آسپرین بزرگتر بودند و میوه و گل بیشتری نسبت به گیاهان مشابه داشتند.

 

استفاده شده از قرص آسپرین در دو گلدان سمت چپ ، گلدان سمت راست از آسپرین استفاده نشده است ، توجه داشته باشید استفاده بیش از اندازه باعث از بین رفتن گیاه شما نیز میشود.

 

-آسپرین به گلهای بریده شده کمک می کند تا مدت بیشتری تازه بمانند

نصف قرص آسپرین را در گلدان با گلهای بریده شده تازه باغ خود قرار دهید تا به آنها کمک کند تا تازه تر بمانند.

– آسپرین رشد گوجه فرنگی سالم را آسان می کند

گیاهان گوجه فرنگی خود را (با خیساندن دانه ها) در مخلوط آب / آسپرین قبل از کاشت در زمین برای گیاهان سالم تر و مقاوم در برابر بیماری آماده کنید.

همچنین بخوانید : کوددهی ارکیده ها

 

-آسپرین شرایط قارچ موجود در خاک را درمان می کند

برای جلوگیری از بیماری های قارچی ، گیاهان خود را با مخلوط آسپرین / آب اسپری کنید. علاوه بر این ، همان محلول می تواند به درمان بیماری زخم روی گیاهان کمک کند. بر اساس گزارشی از دیلی میل ، شما فقط باید گیاهان خود را در اولین علامت بیماری اسپری کنید تا موثر باشد.

استفاده از آسپرین از نظر فنی یک راه حل ارگانیک نیست. با این حال ، این یک گزینه ایمن است که حاوی مواد شیمیایی بسیار کمتری نسبت به اکثر محصولات فروشگاهی است. آیا تاکنون در باغ خود از آسپرین استفاده کرده اید؟

 

 

1 دیدگاه برای “تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین در رشد گیاهان

  1. بهنام گفته:

    سلام من آموزگار بودم و جهت تحقیق تاثیر آسپرین بر رشد گیاهان از وب سایت شما بازدید کردم و به دانش آموزان و مقاله هم رفرنس یا منبع دادم.مطالب شما عالی بود و کمال تقدیر و تشکر را دارم. مطالب مخصوص شما و خقوق ناشر و وب سایت محفوظ است.فقط صرف استفاده و ذکر منبع خدمتتان اطلاع دادم.باز هم متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *