لاکی بامبو چیست ؟

لاکی بامبو

لاکی بامبو چیست؟

لاکی بامبو یا گیاه شانس؟ تفاوت لاکی بامبو با بامبو چیست؟

یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و به گیاه خوش شانسی معروف شده است، لاکی بامبو ها هستند. این گیاه لوکس برای نگهداری به مراقبت ویژه ای نیاز ندارد؛ به همین دلیل برای رشد در خانه یا آپارتمان بسیار مناسب است.

اغلب این گیاه همیشه سبز با ساقه های پیچ خورده و برگ های سبز کشیده برای فنگ شویی مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه خوش یمن در دهه 80 وارد ایران شد و مورد استقبال شدید مردم  قرار گرفت.

در این مقاله قصد داریم به طور دقیق این گیاه زیبا و محبوب را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات جامعی را درباره ی لاکی بامبو در اختیارتان بگذاریم. با گل فروشی آنلاین گندمvip  همراه باشید.

لاکی بامبو

این گیاه جزو گیاهان بوته ای گلدار است ولی اصلا در دسته بامبو ها قرار نمگیرد. بیش از ده ها گونه بامبو با شکل ها، رنگ ها و ویژگی های متفاوت وجود دارد که  لاکی بامبو را بخاطر شباهت ظاهری اغلب در آن دسته قرار میدهند.

در علم گیاه شناسی این گیاه با نام Dracaena sanderiana شناخته میشود. این گیاه جذاب به افتخار باغبان معروف هنری فردریک کنراد ساندر نامگذاری شده است.

لاکی بامبو از نظر زیست محیطی  بیشتر شبیه زنبق است تا گونه های بامبو زیرا می تواند در آب و خاک زندگی کند.

این گیاه در سراسر جهان به جز لاکی بامبو با نام های دیگری مانند: گیاه شاد، الهه رحمت، دوستی، همیشه سبز، فرفری، بلژیکی و چینی نیز شناخته میشود.

برخلاف باور عموم که آنها را بومی  بلژیک و چین میدانند لاکی بامبو یا “دراسینا ” بومی مناطقی از آفریقا مرکزی و آسیا هستند. البته پرورش گسترده این گیاه در چین در این امر بی تاثیر نبوده.

لاکی بامبو

تفاوت لاکی بامبو و بامبو

همانطور که در بالا اشاره کردیم این گیاه پر رمز و راز، یک بامبو واقعی نیست؛ حتی از یک خانواده و گروه نیستند در این قسمت به چندین تفاوت  آن ها میپردازیم:

  • از نظر بصری ساقه های لاکی بامبو یا دراسینا گوشتی تر از بامبو هستند.
  • بامبو ها گیاهانی هستند که به سرعت رشد میکنند درواقع سریع ترین رشد در مبان گیاهان سراسر جهان را دارند اما دراسینا مانند دیگر گیاهان آپارتمانی رشد معمولی دارد.
  • بامبو در خاک رشد میکند اما برای نگهداری از این گیاهان خوش شانس به آب نیاز دارید.
  • گیاهان دوستی خوراکی نیستند و در صورت بلعیده شدن توسط حیوانات خانگی ممکن است به آنها آسیب بزند.
  • بامبو ها علاوه بر اینکه هم برای حیوانات و هم برای انسان ها می تواند نقش غذایی ایفا کند، دارای جنبه های درمانی در طب های سنتی نیز میباشد.
  • از بامبو در صنعت شهر سازی برای ساخت پل و خانه نیز استفاده میشود اما دراسینا ها بیشت جنبه زیبایی و معنوی دارند.

لاکی بامبو در فنگ شویی

در بخش نخست مقاله به استفاده لاکی بامبو برای فنگ شویی اشاره کردیم در این بخش قصد داریم اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان بگذاریم. در فنگ شویی اساتید معتقد هستند که در ساقه های توخالی این گیاه انرژی مثبت و خوب “چی”  جریان دارد.

انرژی “چی”، انرژی است که در طبیعت جریان دارد از طبیعت گرفته و در نهایت به طبیعت بازمیگردد. بنابراین در فنگ شویی گفته شده که  این انرژی باید در زندگی انسان جاری باشد.  نام دیگر “چی” انرژی حیات است.

حتما تا به حال درمورد اینکه وجود هر تعداد از ساقه این گیاه زیبا دارای معنای خاصی هستند شنیده اید، به طور کلی در فنگ شویی از قدرت اعداد برای تعداد شاخه های آن استفاده میشود.

برای مثال: 2 ساقه نشانه عشق و ازدواج، 3ساقه برای نشان دادن شادی، 5 ساقه نشانه سلامتی، 8 ساقه برای ثروت و فراوانی، 9ساقه هم برای خوش شانسی و 10 شاخه هم برای سلامتی البته 21 شاخه دربرگیرنده تمامی این انرژی ها است،  مورد استفاده قرار می­گیرد.

دراسینا این گیاه مقاوم نماد پاکی، نجابت، فروتنی، انرژی مثبت و انعطاف است که البته اگر به قصد فنگ شویی این گیاه را تهیه میکنید باید دقت کنید که ساقه آن باید صاف و عمودی باشد و خمیدگی نداشته باشد. در این علم این گیاه همیشه سبز نماد عنصر چوب است.

اما یکی از سوالات مهم و پر تکرار این است که محل قرارگیری لاکی بامبو کجای خانه است؟

طبق نقشه باگوا، خانه، اتاق خواب یا محل کارتان را می توانید بخش بندی کنید و در محل های زیر آن را قرار دهید. نحوه اسفاده از این نقشه به این صورت است که جلو درب ورودی بایستید و مثل تصویر زیر فضا را به 9 قسمت مساوی تقسیم کنید.

لاکی بامبو

 

 

چرا بامبو مناسب آپارتمان است

با توجه به توضیحات داده شده دلایلی زیادی وجود دارد که این گیاه برای رشد مناسب است در این بخش این یژگی ها به تفکیک بررسی میکنیم:

مقاوم بودن

این گیاه برای رشد نیاز به نور مستقیم و خاک ندارد البته که می توان آن را در خاک نیز پرورش داد همچنین چون اکثرا آن ها را در آب نگهداری میکنند نیاز به آبیاری ندارد؛ فقط باید به طور مرتب آب آن را تعویض کرد.

تصفیه هوای

لاکی بامبو جزو گیاهان تصفیه کننده هوا و اکسیژن ساز محسوب می شود.

گیاهی بی نیاز به مواد شیمیایی

بامبو خوش شانس به خودی خود گیاهی ضد قارچ و باکتری است و در مواردی خیلی نادر دچار این آفات میشود. این گیاه برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند بسیار مناسب است.

کلام آخر

اگر تصمیم به خرید این گیاه زیبا را دارید، این تصمیم را پشت گوش نیندازید؛ از ویژگی های این گیاه پر رمز و راز استفاده کنید و لذت ببرید. ممنونیم که تا پایان این مقاله در کنار ما بودید. جهت آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی از شما دعوت میکنیم تا سری به بخش وبلاگ سایت بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *