انواع رز خوشبو و معطر را بشناسید!

رز خوشبو و معطر

انواع رز خوشبو و معطر

گل های رز خوشبو به خاطر رایحه های فریبنده خود به خوبی شناخته شده اند و یکی از بزرگترین لذت های باغبانی باید شامل قدم زدن بین این شکوفه های زیبا و کبود و تنفس در عطرهای خوشمزه باشد.

رایحه بعد دیگری به باغ شما می‌افزاید و به طور فزاینده‌ای در گل رز به دنبال کیفیت است، بنابراین یکی از عناصری است که هنگام برنامه‌ریزی ایده‌های باغ گل رز باید در نظر بگیرید.

گل های رز معطر کوهنوردی می توانند روی درختچه یا آلاچیق بچرخند. گل رز گلدانی که در پاسیو در کنار یک محل نشیمن قرار می گیرد و گل رز درختچه ای یا درختی که در نزدیکی پنجره یا در کنار مسیری برای خوشبو کردن هوا کاشته می شود.

 

رزهای معطر برای کاشت

گل های رز از نظر عطر بسیار متفاوت هستند، بنابراین خوب است که انواع مختلف رزهای معطر را در باغ خود بگنجانید و رز خوشبو را بشناسید.

رز معطر دسدمونا

 

رز خوشبو
رز خوشبو

Rosa ‘Desdemona’ دارای رایحه فوق العاده ای از گل رز خوشبو و قدیمی است که به عنوان دارای رایحه هایی از شکوفه بادام، خیار و پوست لیمو توصیف شده است.

گل رز بوته ای دارای شکوفه های رنگ پریده و صورتی زیبا است و مورد علاقه طراح باغ ریچارد میرز است (در برگه جدید باز می شود).

 

رز زیفرین دروهین معطر

 

گل رز خوشبو صورتی

گل رز خوشبو صورتی تیره “Zephirine Drouhin” یکی از بهترین رزهای رونده است. این گل بدون خار، با رایحه‌ای میوه‌ای تمشک بسیار قوی است.

اکثر مردم می‌خواهند هر گیاهی که دارند همیشه در حال رشد و گل دهی باشند و گل‌های رز خوشبو و معطر مانند رز رونده، فلوریباندا و چای هیبریدی می‌توانند از اوایل ماه دی گلدهی کنند.

گل رزهای بالا رونده معمولاً در طول فصل گلدهی می کنند، و مهم است که بدانید چگونه رزهای بالا رونده را هرس کنید تا سال به سال بهترین گل ها را به دست آورید.

 

رز مارگارت مریل

 

رز مارگارت مریل

Rosa ‘Margaret Merril’ یک عطر فلوریبوندای اصلی با عطر مرکباتی شیرین و برنده جوایز است. این گل رز خوشبو درختچه ای راست با دسته های گل انتخابی ایده آل برای حاشیه ها است، مخصوصاً در نزدیکی مسیری به عنوان درختچه ای برای جلوی خانه قرار می گیرد تا با عطر شیرین خود از بازدیدکنندگان پذیرایی کند. گل رز سفید معطر همچنین به علت زیبایی و حس لطیف و آرام بخشی که به انسان می بخشد در تاج گل ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رز طلوع جدید معطر

گل رز خوشبو رونده با رایحه ای شیرین، میوه ای و شاخ و برگ براق، گل رز معطر “New Dawn” شکوفه های صورتی ملایم و متوسطی تولید می کند.

 

رز بانوی شالوت معطر

رز خوشبو با رایحه ای دلپذیر و گرم از چای، سیب تند و میخک، “Rosa Lady of Shalott”  پرورش می یابد.

گل رز درختچه ای دارای شکوفه های نارنجی عمیق و دوست داشتنی است که با صورتی مایل به زرد که گل تکراری است. لی کلاپ، نویسنده و عکاس باغبانی توضیح می دهد که این یک گل رز معطر مقاوم و قابل اعتماد است، بنابراین برای مبتدیان یک انتخاب عالی است.

مانند همه رزها، بدانید که چه زمانی و کجا گل رز را بکارید تا مطمئن شوید که شرایط رشد مناسبی دارند تا بهترین نتایج را به دست آورند.

 

رز BELLA ROSA معطر

Rosa ‘Bella Rosa’ یک گل رز گاخانه ای با گلبرگ های لیمویی چند رنگ پر از لبه های صورتی و رایحه ای لذت بخش است که برای گل دهی سریع ایده آل است و جزو انواع رز خوشبو حساب می شوند.

به عنوان ایده ای برای پاسیو، گل رزهای درختچه ای کوچکتر برای کاشت در ظروف در اطراف یک محل نشیمن که در آن می توان از عطر زیبای آنها به طور کامل لذت برد، ایده آل است.

 

رزا مشک هیمالیائی پل

گل رز خوشبو و معطر Paul’s Himalayan Musk» دارای گل های زیبا و کوچک به شکل روزت است که رنگ صورتی کمرنگ دوست داشتنی دارد و رایحه ای فوق العاده قوی و مشک دار دارد.

اگرچه فقط یک بار گل می دهد، اما شکوفه های آن به وفور دیده می شود و نمایشی باشکوه ایجاد می کند. لی کلاپ توضیح می‌دهد که یک کوهنورد فوق‌العاده قد بلند، قوی، شاخه‌های بلند، باریک و انعطاف‌پذیر زیادی تولید می‌کند که به زیبایی دنبال می‌شوند و به زیبایی از تکیه‌گاهشان آویزان می‌شوند، بنابراین یک انتخاب عالی به عنوان یک کوهنورد گلدار است.

 

رز MUNSTEAD WOOD خوشبو

رزخوشبو Munstead Wood دارای گلبرگ‌های مخملی زرشکی مجلل و بسیار عمیق است.

این گل دارای رایحه گل های تمشک، زغال اخته و دمسون است. برای رشد در جلوی مرزی که عطر آن بهتر قابل درک است یا بیشتر در یک تخت گل رز رسمی مناسب است.

 

کدام گل رز خوشبوتر است؟

رزهای قدیمی باغی، که به عنوان رزهای قدیمی و تاریخی نیز شناخته می‌شوند، که اغلب یک بار گل می‌دهند، خوشبوترین رزها هستند. عطر کلاسیک در گل رز گالیکا و هیبریدهای آن مانند گل رز یافت می شود، در حالی که رایحه میخک در گل رز مشک یافت می شود.

گل رزهای مدرن تکرار گل هستند، با تنوع شکل، رنگ و عطر، و برخی از آنها معطرتر از دیگران هستند. اینها عبارتند از چای هیبریدی، فلوریبوندا، کوهنوردی، مینیاتوری و گل رز انگلیسی دیوید آستین.

رزهای درختچه ای و درختی همه کاره می توانند ویژگی های ترکیبی قدیمی و مدرن را داشته باشند، بنابراین می توانند بسیار معطر باشند.

گل رز خوشبو از انواع گل های وحشی رز محسوب می شود. گل رز وحشی یا “گونه گل رز” معمولاً یک شکوفه دارد و می تواند عطر و بوی فوق العاده ای داشته باشد، همانطور که طبیعت در نظر گرفته است تا گرده افشان ها و حیات وحش را جذب کند.

 

کدام رنگ رز خوشبوتر است؟

در حالی که رزهای معطر با رنگ تیره تر نسبت به انواع رنگ های روشن عطر قوی تری دارند، هر رز و رنگ بوی منحصر به فرد خود را دارند که به دلایل مختلف جذاب خواهد بود.

رزهای قرمز و صورتی می توانند بوی گل رزخوشبو و قدیمی کلاسیک تری داشته باشند، در حالی که رزهای زرد و سفید کم رنگ تر تمایل دارند عطر مرکباتی روشن تر و رزهای نارنجی رایحه میوه ای تر داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع رز خوشبو آشنا کنیم و ویژگی های آنها را برای شما شرح دهیم تا شناخت نسبی برای رشد و پرورش آنها داشته باشید؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. اگر به گل رز و هدیه دادن گل رز به عزیزانتان علاقه مندید حتما از دسته بندی کامل گل رز جاودان بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *