رز آبی طبیعی چگونه رشد میکند؟

رز آبی

رشد گل رز آبی طبیعی

هیچ گل رز آبی طبیعی واقعی وجود ندارد. به جز برخی از انواع رنگی اسطوخودوس از رزهای باغی، و برخی از انواع رزهای بریده شده، هیچ رز آبی واقعی وجود ندارد. وقتی به دنبال آبی واقعی هستید، باید با گل های رز مرده، رنگی یا رنگ شده همراه شوید. آن وقت است که می خواهید آنها را در گلدان یا گل آرایی دیگری داشته باشید. وقتی صحبت از رزهای باغچه و پاسیو در فضای باز می شود، آبی واقعی در گل رز وجود ندارد.

 

رنگ آبی در گل رز وجود ندارد

رنگ آبی در استخر ژنی گل رز نیست. به این معنی که به طور طبیعی، یا در فرآیند تلاقی گل رز، گرفتن رز آبی غیرممکن است. آبی و مشکی دو رنگی هستند که در گل رز پیدا نمی شوند.

بنابراین، آیا باید منتظر تلاقی یک گل رز با انواع گل هایی باشیم که دارای DNA طبیعی است که حاوی رنگ آبی در آن است؟ آیا هرگز این اتفاق خواهد افتاد؟ احتمالاً بسیاری روی آن کار می‌کنند، زیرا یک رز آبی طبیعی و واقعی می‌تواند ماشینی پول‌ساز برای اولین خالق باشد.

گل رز آبی که در باغ شما وجود دارد

برخی از گل های رز که در باغ به آبی طبیعی نزدیک می شوند، همگی به رنگ اسطوخودوس هستند. رز راپسودی به رنگ آبی کاملا آبی است. رنگ آن بنفش مایل به آبی و مرکز آن سفید است. برای اینکه واقعاً تصویر خوبی از رنگ واقعی آن بدست آورید، بهتر است یک جستجوی تصویری در گوگل انجام دهید تا بتوانید تمام رنگ های مختلف را در عکاسی ببینید.

 

رز آبی طبیعی

 

آبی واقعی در گل رز فقط نقاشی می شود

رز آبی که گاهی اوقات می بینید جعلی است، اگرچه واقعی هستند؛ این موضوع کمی گیج کننده است؟ نه، بیشتر اوقات رز وندلا است که به طور مصنوعی رنگ آمیزی شده است و به جای رز آبی طبیعی فروخته میشود. رنگ آبی جایگزینی تخیلی برای رنگ های سنتی است و قطعاً در هر چیدمان یا دسته‌گلی در کانون توجه قرار خواهد گرفت.


تاریخچه به وجود آمدن گل رز آبی

یکی دیگر از اسامی عجیب و غریب این گل، رز جن است؛ و این نام تنها به علت رنگ خاص آن است. این گل زیبا از رنگ دانه ‌های ترکیبی خاصی همچون آبی و بنفش تشکیل شده است.و در نهایت به رنگ آبی دیده می شود.

برای ایجاد این نوع گل رز در سال 2004 محققان از گل رزی به رنگ آبی اصلی رنگ دانه دلفینیدین را گرفته و موفق شدند تا با رنگ آمیزی گل رز سفید آن را تولید کرده و در بازار عرضه نمایند. همچنین برای شناسایی گل ‌هایی که با قرار دادن آن ها در رنگ آبی، این رنگ را به خود جذب کرده اند.می توان به راحتی در کنار پوست ریشه ‌های آن رنگ بنفش را مشاهده نمود. به هر حال توجه به این نکته اهمیت دارد که خود رز آبی طبیعی وجود ندارد و گل رز فاقد ژن تولید رنگ آبی می ‌باشد.و گلی به این رنگ به صورت طبیعی در طبیعت وجود ندارند.

 

چگونه رزهای خود را آبی رنگ کنیم؟

روش های مختلفی برای آبی کردن رز سفید وجود دارد. رایج ترین آنها قرار دادن رنگ مخصوص در آب است. یک گلدان شیشه ای یا ظرف پلاستیکی را دو سوم پر از آب می کنید. مقداری رنگ مخصوص گل تهیه کنید و چند قطره از رنگ را به گلدان اضافه کنید. هرچه رنگ خوراکی بیشتری اضافه کنید، رنگ عمیق‌تر می‌شود.

آب رنگ شده را با قاشق هم بزنید. مقداری گل رز سفید را از باغچه، عمده فروش یا گل فروشی خود تهیه کنید و انتهای ساقه های رز را با استفاده از قیچی تیز، حدود نیم اینچ از انتهای آن ببرید. برش را با زاویه ایجاد کنید تا گل بهتر بتواند مایع را جذب کند. گل ها را به آب رنگی اضافه کنید، ساقه ها را در گلدان قرار دهید و اجازه دهید گل ها به مدت دو روز در آب رنگی استراحت کنند.

رز آبی طبیعی وجود ندارد اما شما می توانید آنها را در گلدان خانه خود داشته باشید.

رز آبی طبیعی

گل رز آبی نشانه چیست؟

هر کدام از رنگ های گل های رز دارای معانی مختلف و منحصر به فردی می باشند. شاید بپرسید این رنگ گل نیز مانند سایر گل های رز دارای مفهومم خاصی می باشد؟ در جواب به این سوال باید گفت.بله؛ این گل نسبت ظاهر بسیار زیبا و رمز آلودش، نشانه ای از ایهام و پیچیدگی دارد و مناسب افرادی می باشد که شخصیتی پیچیده و مرموزی دارند.

 از این گل همچنین می توان برای ابراز عشق پنهان استفاده نمود. یکی دیگر از انواع معنی گل رز آبی طبیعی، کنایه و طفره رفتن از موضوعی خاص و اسرار آمیز است. علاوه بر این نشانه ها، این رنگ گل رز برای زمانی مناسب است. که فرد عاشق می‌ داند به معشوق نخواهد رسید.اما باز همچنان او را دوست می ‌دارد و قصد دارد.با این گل به ابراز علاقه ی عشق و آرزوی محال و دست نیافتنی خود بپردازد.

 

 مطالب مرتبط: نماد رنگ های مختلف گل رز را بشناسید.

 

معنای لغوی گل رز آبی

گلهای رز در حقیقت به علت ظاهر و رنگ خاصی که دارند به عنوان ملکه ی گل ها شناخته می شوند. این گل زیبا یکی از خاص ترین گل ها در دنیا و نمادی از پر قدرت بودن عهد و پیمان می باشد. همان طور که می دانید از قدیم الایام هدیه دادن گل رز قرمز در میان عاشقان امری عادی.بوده است؛ زیرا این گل از گذشته تا به حال مفهوم عشق را در دل خود جای داده است. گل های رز زیبا، ظریف، مظهر حال درونی و بیدار کننده احساسات هستند. ممکن است شما در بیان احساساتتان مشکل داشته باشید.در این صورت بهتر است.از این رنگ گل رز برای ابراز علاقه به عشق پنهانی تان استفاده کنید.و به صورت غیر مستقیم علاقه تان را به او ابراز کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شرح دهیم که گل رز آبی طبیعی ژنی واقعی نیست و وجود ندارد؛ اما چگونه می توان در خانه رز آبی خلق کرد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ممنونیم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *