سیر تا پیاز خشک کردن گل رز در منزل

خشک کردن گل رز

خشک کردن گل رز در منزل

خشک کردن گل رز در منزل را در این مقاله بخوانید!

گل رز اغلب نشان دهنده یک موقعیت خاص است. ممکن است بخواهید آنها را به عنوان یادآوری آن لحظه نگه دارید، اما می دانید که آنها تنها در عرض چند هفته از بین خواهند رفت. خشک کردن گل های رز از عروسی، رقص یا فقط از باغ شما یک راه فوق العاده برای ایجاد یک یادگاری است که سال ها ماندگار خواهد بود.

 

اولین و ساده ترین روش خشک کردن گل رز

گام اول

گل رز را با بهترین شکوفه ها برای خشک کردن انتخاب کنید. شما یک گل رز می خواهید که شکوفه خوبی داشته باشد، اما رطوبت یا عیب نداشته باشد. رطوبت باعث دفرمه شدن می شود و عیوب ظاهری در فرآیند خشک شدن می شود. می توانید از شکوفه هایی استفاده کنید که کمی باز شده اند، اما از گل رز استفاده نکنید که در حال از بین رفتن است و گلبرگ هایشان در حال پرپر شدن است.

 

خشک کردن گل رز
خشک کردن گل رز

 

ساقه های گل رز را کوتاه کنید. می خواهید ساقه ها را کوتاه کنید، اما نه خیلی کوتاه 15 سانتیمتر یا بیشتر از ساقه را برای خشک شدن بگذارید. شاخ و برگ را از ساقه ها جدا کنید. برگ ها به خوبی خشک نمی شوند؛ باید حذف شوند. البته باید برگ ها و ساقه ها را از آب خارج کنید تا سریعتر و بهتر خشک شوند.

 

خشک کردن گل رز

 

گام دوم

ساقه های گل رز را با کش ببندید. تمام گل های رز را که خشک می کنید بسته بندی کنید و یک کش یا نوار پلاستیکی دور ساقه ها بپیچید. حداقل 2 اینچ از ساقه ها را فراتر از نوار لاستیکی بگذارید. به پیچیدن نوار لاستیکی دور ساقه ادامه دهید تا گل رز محکم شود. می توانید گل رز را قبل از خشک شدن در یک دسته گل زیبا بچینید تا از پس از خشک شدن نمای زیباتری برای نمایش داشته باشد. بند رخت را در مکانی خنک و تاریک ببندید. از اتاق های خلوت تر برای این کار استفاده کنید یا فضاهای خلوتی که دارای تهویه مناسب هستند تا رطوبت از آن خارج شود.

همچنین بخوانید: نکات مهم مراقبت از گل خشک

گام سوم

یک طناب لباس ی در  اتاق کشیده و محکم ببندید. مطمئن شوید که به اندازه کافی محکم است تا گل رز را نگه دارد. بهتر است یک فضای تاریک انتخاب کنید. رنگ گل رز شما در فرآیند خشک شدن تیره می شود، اما قرار گرفتن در معرض نور باعث افزایش این تغییر رنگ می شود، در حالی که استفاده از فضای تیره تغییر رنگ رز را کاهش می دهد.

گل رز خود را به چوب لباسی بچسبانید. مقداری از نوار پلاستیکی که برای پیچیدن گل رزها به هم استفاده می شود را روی قلاب آویز بکشید. اگر یک چوب لباسی با قلاب اضافی در زیر قلاب آویزان دارید، می توانید گل رز را در آنجا بند بزنید. در غیر این صورت مقداری از کش را روی قلاب آویز آویز بکشید.

 

خشک کردن گل رز
خشک کردن گل رز

 

گل رز را به مدت 2 تا 3 هفته روی خط آویزان کنید. چوب لباسی را در اتاق تاریک قلاب کنید و بگذارید تا خشک شوند. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا گل رز شما کاملاً خشک شود.

گام چهارم

برای خشک کردن گل رز در منزل آن را با اسپری مو حفظ کنید. پس از خشک شدن گل رز، شکننده خواهند بود. آنها را از چوب لباسی خارج کنید و برای تقویت و محافظت از آنها در برابر آسیب، با اسپری مو اسپری کنید. هنگام اسپری گل رز از اسپری موی بدون عطر استفاده کنید. برای جلوگیری از اشباع شدن گل رزهایی که به تازگی خشک کرده اید، گل رز را به آرامی اسپری کنید.

 

روش دوم خشک کردن گل رز با استفاده مواد خشک کن

 

رز خشک شده
رز خشک شده

 

یکی از مواد خشک کن را تهیه کنید. خشک کن ها محصولی با بافت شنی است که رطوبت گل رز را جذب کرده و آن را به خشک شدن سریع و یکنواخت تشویق می کند. چندین محصول وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله بوراکس، آرد ذرت، زاج، سیلیکاژل و ماسه.
ساقه گل رز خود را تا حدود 5 سانتیمتر کوتاه کنید. اگر بخواهید میتوانید گل رز خود را در حالی که شکوفه‌های آن رو به بالا باشد، در ظرف دربسته خود قرار دهید. ساقه را به اندازه 5 سانتیمتر کوتاه کنید، سپس آن را در ظرف قرار دهید کنید و مطمئن شوید که با فضای مناسب برای پوشاندن شکوفه با درب مناسب است. اگر گل رز خیلی بلند است، قسمت بیشتری از ساقه را بچینید تا در ظرف مناسب باشد.
گل رز را در ماده خشک کن قرار دهید. اینچ ماده خشک کن را داخل ظرف بریزید. ساقه گل رز را به داخل ماده خشک کن فشار دهید تا گل رز در جای خود بایستد و شکوفه آن رو به بالا باشد. اگر بیش از یک گل رز را در یک ظرف خشک می کنید، مطمئن شوید که حداقل یک اینچ فاصله بین گل رز وجود دارد.

همچنین بخوانید: گیاه آپارتمانی لوکس و زیبا

بقیه گل رز را با ماده خشک کن بپوشانید. با استفاده از یک فنجان کوچک، مقدار بیشتری خشک کننده روی گل بریزید تا گل رز را بپوشاند. مطمئن شوید که ماده خشک کننده بین گلبرگ ها پر می شود. اگر گل رز به پهلو افتاد، با قاشق آن را درست کنید تا دوباره متعادل شود.

گل رز را به مدت 1-2 هفته در ظرف دربسته قرار دهید. ظرف را با یک درب محکم بپوشانید. همچنین ممکن است بخواهید برای امنیت بیشتر، مقداری نوار ماسک روی لبه‌ها بزنید. اجازه دهید گل رز استاندارد به مدت 2 هفته بماند. گل رز کوچک باید بعد از 1 هفته خشک شود. تاریخ مهر و موم کردن ظرف را در کنار ظرف با خودکار بنویسید.

گل رز را از ظرف خارج کرده و ماده خشک کننده را تکان دهید. ظرف را به آرامی در قالب فر بریزید. گل رز را از ساقه بردارید و خشک کننده اضافی را تکان دهید تا گل رز تمیز شود. اگر گرد و غبار باقی ماند، گلبرگ ها را به آرامی پاک کنید. اگر مقداری باقیمانده هنوز به گل رز چسبیده است، جریانی از ماده خشک کننده را روی نواحی مشکل دار بریزید تا باقیمانده از گل رز خارج شود. ریختن خشک‌کننده سیلیس در ظرف فر، شما را برای پخت سیلیس برای استفاده مجدد آماده می‌کند.

خشک کن سیلیکا را برای استفاده مجدد آماده کنید. خشک‌کننده سیلیس با محو شدن یا تغییر رنگ، علائم رطوبت را نشان می‌دهد. اگر پژمرده شده باشد، آبی به صورتی تبدیل شود، یا نارنجی سبز شود، می‌خواهید با پختن ماده خشک‌کننده آن را خشک کنید. ماده خشک کن را در یک کاسه مخصوص مایکروویو بریزید. مایکروویو خود را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید یا یخ زدایی کنید. ماده خشک کن را به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن برگردد بپزید تا نشان دهد که آماده استفاده است. کاسه را با استفاده از دستکش فر از مایکروویو خارج کنید. هم کاسه و هم ماده خشک کن بسیار داغ خواهند بود. اجازه دهید به مدت 24 ساعت روی سطح ایمن حرارتی خنک شود. اگر خشک‌کننده در محیط مرطوب علائمی از رطوبت نشان می‌دهد، می‌توانید آن را قبل از اولین استفاده بپزید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با روش های مختلفی برای خشک کردن گل رز آشنا کنیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. جهت سفارش رز جاودان و خرید گل از گندم vip می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *