6 تا از گیاهان آپارتمانی لوکس

گیاهان آپارتمانی لوکس

شش گیاه آپارتمانی لوکس و زیبا

با گیاهان آپارتمانی لوکس در این مطلب آشنا شوید.

در چند سال گذشته، سرخس ها و نخل ها، ساکولنت ها و باغ های گیاهی، در منسوجات و مد شکوفا شده اند. در بوتیک های منحصر به فرد و رستوران های سطح بالا؛ در محل کار و آثار هنری و البته در رسانه های اجتماعی. بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. تحقیقات نشان داده است که گیاهان سرپوشیده نه تنها آلودگی هوا و صدا را کاهش می دهند، بلکه باعث افزایش تندرستی و کاهش استرس نیز می شوند. گیاهان برخی از مؤثرترین ابزارهای طراحی هستند که ما در اختیار داریم، حتی اگر خودشان نباشند، اشیاء طراحی شده یادگاری از آنها هستند.

اگر قرار است صدها، هزاران یا چند میلیون برای یک گیاه آپارتمانی بپردازید، احتمالاً باید یک انگشت شست سبز داشته باشید تا سرمایه گذاری خود را زنده نگه دارید. با این حال، بیشتر گیاهان آپارتمانی حدود دو یا سه رقمی قیمت دارند. اما چه چیزی باعث می شود که یک گیاه آپارتمانی اینقدر قیمت داشته باشد؟

عواملی مانند نادر بودن، زیبایی، پرورش و تکثیر به طور بالقوه در قیمت گذاری گیاهان آپارتمانی لوکس نقش دارند.

فعالیت های باغبانی در دهه های اخیر به طور فزاینده ای در میان نسل های جوان محبوب شده است و اخیراً “رونق گیاهی” وجود داشته است. در نتیجه، تمایل به داشتن گونه های کمیاب و جذاب نیز در حال افزایش است. به همین جهت ما در مجموعه گندم vip تصمیم گرفتیم 6 تا از لوکس ترین آنها را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

گیاهان آپارتمانی لوکس

 

درخت انجیر برگ کمانچه (Ficus lyrata)

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس انجیر برگ کمانچه است که می تواند نزدیک به 15 فوت در جنگل های بارانی استوایی رشد کند، در شرایط مناسب حداکثر 10 فوت در داخل خانه رشد می کند. شاخ و برگ متمایز آن مورد علاقه بسیاری از طراحان داخلی است و به گیاه “it” دهه اخیر تبدیل شده است. تقاضا قیمت را بالا برده است.

گیاهان برگ کمانچه به ویژه به کیفیت هوا حساس هستند. آنها از هوای خشک یا هوای خشک خوششان نمی‌آید، و نه به آفتاب زیاد یا به اندازه کافی پاسخ می‌دهند، این فهرست ادامه دارد.

خرید یک درخت بالغ یک تعهد بزرگ است. اگرچه ممکن است پرورش چنین انجیر کمانچه ای بزرگ برای یک حرفه ای آسان تر باشد، اما داشتن آن یک چالش خواهد بود مگر اینکه از نحوه مراقبت از آن آگاه باشید. برای این افزودنی جدید، یک دستگاه رطوبت ساز در خانه خود قرار دهید.

 

گیاهان آپارتمانی لوکس

 

گیاه مانسترا (Monstera)

مانسترا هیولاهای رنگارنگ سفید و سبز با برگ های بزرگ به شکل پنیر سوئیسی که یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس ببه حساب می آید.

Monstera گونه‌ای از تاک‌ها و درختچه‌های استوایی همیشه سبز هستند که بومی آمریکای مرکزی هستند. آنها به خاطر سوراخ های برگ طبیعی خود مشهور هستند که منجر به ظهور نام مستعار آنها، گیاه پنیر سوئیسی شده است. سوراخ‌های برگ مونسترا، فنستراسیون نامیده می‌شوند و برای به حداکثر رساندن جذب لکه‌های خورشید در کف جنگل با افزایش گسترش برگ در حالی که جرم سلول‌های برگ را کاهش می‌دهند، تئوری شده‌اند.

دو گونه مختلف از Monstera به عنوان گیاهان آپارتمانی لوکس کشت می شود  Monstera deliciosa و Monstera adansonii. Monstera adansonii از M. deliciosa با داشتن برگ های بلندتر و باریک تر و همچنین داشتن سوراخ های برگ کاملاً محصور از M. deliciosa متمایز می شود. سوراخ های برگ Monstera deliciosa در نهایت به سمت لبه رشد می کنند و با بالغ شدن باز می شوند.

بخشی از Araceae، خانواده Aroid، آنها یکی از معدود آروئیدهایی هستند که میوه های خوراکی، به ویژه Monstera deliciosa تولید می کنند، اگرچه به ندرت گل می دهند یا میوه های خوراکی تولید می کنند. هیولاها، مانند بسیاری از آرویدها، در اوایل قرن بیستم به طور رسمی در جهان گیاه شناسی شناخته شدند، اگرچه مدت طولانی تری توسط مردم بومی آمریکای مرکزی شناخته شده بودند.

 

خرید گل و گیاهان آپارتمانی لوکس

 

گیاه کروتون

شکی نیست که کروتون یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است زیرا بسیار رنگارنگ و زیباست! برگ‌هایی که به‌طور چشمگیری در رنگ‌های طلایی، نارنجی، قرمز و بنفش سایه می‌زنند، برای ایجاد احساس در اعماق یک جنگل بارانی استوایی در هر فضای داخلی بسیار مناسب است.

کروتون علیرغم ظاهر جسورانه‌اش، به‌راحتی در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کند (اگرچه شرایط متوسط خانگی یا اداری را به راحتی می‌طلبد).

کروتون که به آن «کروتن باغ» نیز می‌گویند، بومی جنگل‌های استوایی جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. در طبیعت، آنها به صورت بوته های بزرگ رشد می کنند و ارتفاع آنها به 4 متر می رسد (در خانه یا باغ، آنها بسیار کوچکتر می مانند).

توجه: تمام قسمت های این گیاه لوکس به خصوص دانه ها سمی هستند، بنابراین استفاده از آن در خانه هایی که حیوانات خانگی یا کودکان کنجکاو دارند توصیه نمی شود. هنگامی که کروتون آسیب می بیند، شیره شیری رنگی تولید می کند که می تواند برای پوست نیز تحریک کننده باشد.

دراسنا لیمو

 

گیاهان آپارتمانی لوکس

 

 

دراسنا لیمو یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است؛ این درخت با رشد آهسته دارای برگ‌های سبز متوسطی است که لبه‌های خارق‌العاده‌ای دارند و آنقدر روشن هستند که عملاً در تاریکی می‌درخشند! مانند سایر انواع دراسنا، لیمو لیمو محبوب یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است که می توانید پرورش دهید. نور زیادی را دوست دارد، اما به شرایط متوسط یا حتی کم اهمیتی نمی‌دهد.

یک نکته برای موفقیت: رطوبت کافی را فراهم کنید. اگر هوا بیش از حد خشک شود، ممکن است دراکنا لیمو، نوک یا لبه برگ‌ها قهوه‌ای رنگ شود.

گیاه ارکیده پروانه

گیاهان آپارتمانی لوکس

 

 

ارکیده پروانه یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس می باشد که ممکن است شما را غافلگیر کند. در حالی که ما معمولاً ارکیده را به عنوان گیاه آپارتمانی نمی دانیم، ارکیده پروانه محبوب یک گیاه عالی است. این گیاه جذاب و رنگارنگ به راحتی رشد می کند و گل ها می توانند ماه ها دوام بیاورند. پرورش دهندگان گیاهان سخت کار کرده اند، بنابراین شما می توانید ارکیده پروانه ها را تقریباً در هر رنگ رنگین کمان، از سفید تا صورتی، بنفش، هلویی، نارنجی، زرد، و چندین رنگ در این میان تهیه کنید.

ارکیده پروانه در یک نقطه متوسط یا روشن با رطوبت کافی بهترین عملکرد را دارد.

 

گیاه آنتوریوم

گیاهان آپارتمانی لوکس

 

 

آنتوریوم یم از گیاهان آپارتمانی لوکس است که بسیار محبوب است.

در واقع چه کسی می تواند بگویید آنتوریوم زرق و برق دار را دوست ندارد؟ یکی از ساده‌ترین گیاهان آپارتمانی گلدار که می‌توانید پرورش دهید، آنتوریوم به دلیل نمایش درخشان گل‌هایش محبوب است. اگر آن را در یک نقطه به اندازه کافی روشن رشد دهید، در تمام طول سال با شکوفه های روشن و خاموش می شوید. گلها نیز ماندگاری طولانی دارند؛ یک ماه یا بیشتر زمانی که آنتوریوم خوشحال است.

آنتوریوم چه شرایطی را بیشتر دوست دارد؟ گرم، مرطوب و روشن. اگر آن شرایط را داشته باشید، برای سال ها آنتوریوم شاد و رنگارنگ خواهید داشت.

کلام آخر

با توجه به سوال پر تکرار شما در مورد گیاهان لوکس آپارتمانی تصمیم گرفتیم در این مقاله 6 تا از محبوب ترین آنها را معرفی کنیم و کم در باره آنها توضیح دهیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل و انواع سبد گل، باکس گل، تاج گل و… از گلفروشی آنلاین گندم vip کافی است با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *