نحوه رشد و مراقبت از کراسولا پرفوراتا

کراسولا پرفوراتا

نگهداری پرورش و مراقبت از کراسولا پرفوراتا

مراقبت از کراسولا پرفوراتا را در این مقاله بیاموزید!
اگر به دنبال گیاهی هستید که نگهداری آن برای یک مبتدی عالی باشد و شرایط نگهداری ساده و آسانی داشته باشد، یکی از بهترین انتخاب ها گیاهان دکمه ای هستند. گیاه کراسولا پرفوراتا به گیاه دکمه ای مشهور می باشد.
این گیاه زیبا نوعی ساکولنت با برگ‌های مربع یا مثلثی شکل است که شکلی مارپیچی در اطراف ساقه گیاه ایجاد می‌کند تا ظاهری انباشته به آن بدهد. برگهای سبز خاکستری وقتی در معرض نور کافی قرار می گیرند می توانند رنگ صورتی به خود بگیرند. این ساکولنت با رشد سریع را در بهار و تابستان در داخل یا خارج از خانه بکارید.
همچنین بهتر است بدانید که کراسولا پرفوراتا برای انسان و حیوانات سمی است. بنابراین با توجه به شرایط خود این گیاهان را به باغچه ی سبز خود اضافه کنید.

 

مراقبت از گیاه دکمه ای یا کراسولا پرفوراتا

رشته‌ای از دکمه‌ها می‌توانند با نور کم‌تر از حد ایده‌آل، آب کم و دماهای شدید مقابله کنند. این امر باعث می‌شود که گیاه عالی برای مقابله با غفلت‌هایی که اغلب توسط یک صاحب گیاه بی‌تجربه می‌شود، بایستد.
سختی این ساکولنت از این واقعیت ناشی می شود که بومی خاک خشک شنی و دامنه های صخره ای آفریقای جنوبی است، جایی که در میان فلورهای سنگی رشد می کند. این باعث شده است که گیاه با بسیاری از شرایط سازگار باشد.
پرورش یک رشته سخت گیاه دکمه پیچیده نیست. این یک گیاه سرپوشیده عالی است. حتی به عنوان یک گیاه تراریوم نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.
یک نیاز کلیدی برای بقای آنها، زهکشی خوب است. تنها چیزی که واقعا این گیاه همه کاره را از بین می برد آبیاری بیش از حد است.

 

کراسولا پرفوراتا

 

در زیستگاه بومی خود در آفریقای جنوبی، کراسولا پرفوراتا برای پاسخگویی به نیازهای زندگی در آفتاب کامل خشن و سایه های ایجاد شده توسط صخره های بلند و بوته هایی که در کنار ساکولنت دنباله دار کوچک رشد می کنند، سازگار شده است.
تقریباً با هر شرایط نوری در محیط داخلی اداره می شود، اما اگر بدون نور کافی باقی بماند، آسیب می بیند. شاهد این کمبود، از بین رفتن رنگ شاخ و برگ گیاه خواهد بود.
برای بهترین نتیجه، رشته دکمه ها باید مقدار زیادی نور غیر مستقیم خورشید را دریافت کنند.

خاک مناسب کراسولا پرفوراتا

خاک مناسب برای کراسولا پرفوراتا ها مخلوطی است که از خاک موجود در زیستگاه بومی خود تقلید کند. یک محیط با زهکشی خوب از شن، پوکه و پوست با این توصیف مطابقت دارد. یک مخلوط آماده کاکتوس ایده آل خواهد بود و انتخاب های خوب زیادی در فروشگاه لوازم باغبانی یا باغ شما وجود دارد.

 

آب مناسب کراسولا پرفوراتا

یک راه آسان برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد ساکولنت مانند یک رشته دکمه، روش خیس کردن و خشک کردن است. به سادگی خاک را خیس کنید، آن را خیس کنید تا آب از کف گلدان خارج شود و خاک کاملاً مرطوب شود. هنگام آبیاری اجازه ندهید آب به برگها برسد. برگ های ساکولنت ها آب را ذخیره می کنند، اما نیازی به آبیاری ندارند.
مجبور نیستید کراسولا پرفوراتا را اغلب آبیاری کنید. فقط زمانی دوباره آبیاری کنید که خاک کاملا خشک شده باشد و نه قبل از آن. پیروی از این چرخه به جلوگیری از آبیاری بیش از حد گیاه کمک می کند.
دما و رطوبت

 

کراسولا پرفوراتا
کراسولا پرفوراتا

رشته دکمه ها یک گیاه ظرف بسیار عالی است اما باید از یخبندان یا دمای زیر 32 درجه فارنهایت محافظت شود.
شرایط آب و هوایی در آفریقای جنوبی Crassula perforata را برای برخی دماهای بالا آماده کرده است، اگرچه ممکن است آبیاری مکرر در این موارد مورد نیاز باشد.

کود مناسب کراسولا پرفوراتا

رشته دکمه ها معمولاً در مناطقی با خاک فقیر و نابارور رشد می کنند. به داشتن خاک غنی از مواد مغذی عادت ندارد. کود نباید مورد نیاز باشد. اگر به دنبال تقویت کمی گیاه هستید، استفاده از کود گیاه آپارتمانی رقیق شده تا نیمه قوی کارساز خواهد بود.
انواع رشته دکمه ها
در اینجا سه گونه محبوب کراسولا پرفوراتا آورده شده است:
Crassula perforata ssp. Kougaensis یک نوع پایه ساکولنت با لبه های قرمز یا صورتی روی هر برگ است.
Crassula perforata variegata یکی دیگر از انواع رایج این ساکولنت است که رنگ های رنگین کمان مانند را در لبه های هر برگ ایجاد می کند.
Crassula perforata ‘برج عاج’ برگهای بسیار بزرگتر و رنگهای مشخص تری در حاشیه دارد.

 

هرس مناسب کراسولا پرفوراتا

می‌توانید کراسولا پرفوراتا را هرس کنید، زیرا می‌تواند در همه جهات رشد کند و ظاهر رشته‌های مارپیچی ضخیم و مواج را به خود بگیرد (البته اگر می‌خواهید گیاه شما روی گلدان آویزان آبشاری کند، یک ویژگی مطلوب است). از قیچی باغبانی استریل برای هرس ساقه های سرگردان و بازگرداندن گیاه به شکل خود استفاده کنید. برای هرس، به دنبال ساقه های خیلی بلند، خمیده، ضعیف یا قدیمی باشید. همچنین می توانید برای تمیز کردن گیاه، برگ های قدیمی یا آسیب دیده را بشکنید.
انتشار رشته دکمه ها
مانند بسیاری از ساکولنت های دیگر، رشته دکمه ها به راحتی از شاخه هایی که از گیاه مادری رشد می کنند، که اغلب به آنها توله می گویند، تکثیر می شود. تکثیر از برگ ها توصیه نمی شود، زیرا بیشتر برگ ها زنده نمی مانند. این مراحل را برای تکثیر از قلمه ها انجام دهید :
به دنبال چند توله کراسولا پرفوراتا با اندازه مناسب باشید تا با استفاده از یک چاقوی تیز و استریل از گیاه مادر جدا شوند.
برگ های پایینی را از ساقه جدا کنید. می توانید به آرامی برگ ها را شل کرده و از روی ساقه خارج کنید.
قبل از کاشت قلمه، اجازه دهید ساقه ها به مدت یک روز خشک شوند. این به انتهای در معرض قلمه فرصتی می دهد تا پینه ای برای نگهداری در آب ایجاد کند، که احتمال ریشه دار شدن موفقیت آمیز آن را افزایش می دهد.
یک گلدان سفالی را با مخلوط گلدانی با زهکشی خوب که برای کاکتوس ها و ساکولنت ها تهیه شده است پر کنید.
قسمت پایین قلمه را به همراه هر ریشه در حال ظهور کراسولا پرفوراتا در خاک قرار دهید.
گلدان را در مکانی با نور روشن نگه دارید و هفته ای یکبار یا زمانی که خاک خشک شد به آن آبیاری کنید.
قلمه ها باید در عرض چند هفته ریشه دار شوند.

همچنین بخوانید: نگهداری از گیاه نخل مرداب

 

رشته دکمه ها گلدان و گلدان مجدد

اگرچه ممکن است پراکنده شود، رشته دکمه ها گیاه بزرگی نیست و می تواند تمام عمر خود را در یک گلدان 20سانتی متر یا 3 گالنی به خوشی زندگی کند. دو توصیه نمی شود که ساکولنت ها را به طور مکرر جابجا کنید، زیرا آنها این اختلال را دوست ندارند، اما ممکن است لازم باشد آسیب ریشه را برطرف کنید. برای بهترین نتیجه در ماه‌های گرم‌تر تعویض کنید.
گیاه کراسولا پرفوراتا را به آرامی از گلدان بیرون بیاورید و خاک را از بین ببرید تا ریشه ها را از نظر آسیب بررسی کنید. اگر ریشه‌ها خیس هستند، بگذارید گیاه به مدت یک یا دو روز روی یک حوله کاغذی در نقطه‌ای روشن که نور شدید ندارد خشک شود. با استفاده از مخلوط گلدان خشک فرموله شده برای کاکتوس ها و ساکولنت ها، در یک گلدان سفالی با اندازه مشابه یا کمی بزرگتر از گلدان اصلی قرار دهید. به مدت چند روز آبیاری نکنید تا ریشه ها فرصت ته نشین شدن را داشته باشند.
آفات و بیماری های رایج گیاهی
کراسولا پرفوراتا آفات زیادی را جذب نمی‌کنند به استثنای فلس ، کنه‌های عنکبوتی و شپشک‌های آردآلود ، که همه آنها را می‌توان به طور موثر با روغن چریش در داخل یا خارج از خانه از بین برد. بیماری قارچی و پوسیدگی ریشه ممکن است در اثر آبیاری بیش از حد ایجاد شود. 3
مشکلات رایج با رشته دکمه ها
به ندرت مشکلاتی در مورد این ساکولنت ساده وجود دارد. ممکن است چند مشکل پیدا کنید که به راحتی قابل اصلاح هستند.
برگها قهوه ای می شوند
کراسولا پرفوراتا شما ممکن است بیش از حد نور خورشید دریافت کند و باعث آفتاب سوختگی شود. گیاه را به منطقه ای منتقل کنید که نور مستقیم کمتری دریافت کند.
برگ ها در حال تبدیل شدن به موش
ممکن است در حال آبیاری بیش از حد گیاه خود باشید. ممکن است ساقه نیز حالتی لطیف داشته باشد. سعی کنید گیاه را با برداشتن برگ‌های مرده و ساقه‌های نرم احیا کنید و قبل از اینکه به آن آب بدهید، بگذارید گیاه خشک شود.
چروک شدن برگها
اگر در حال آبیاری کراسولا پرفوراتا خود هستید، ممکن است برگها چروک شوند. برگ ها آب را در خود نگه نمی دارند و این باعث خشک شدن آنها می شود. بلافاصله آبیاری کنید تا شاهد بهبود باشید.

 

سوالات متداول

آیا رشته دکمه و رشته لاک پشت همان ساکولنت است؟
این دو ساکولنت نام های مشابهی دارند اما گیاهان متفاوتی هستند. رشته لاک پشت ها دارای برگ های بیضی شکل بسیار کوچک تری نسبت به برگ های مربعی و مثلثی گیاه رشته دکمه است.
آیا می توان از کراسولا پرفوراتا برای گیاه آویزان استفاده کرد؟
رشته دکمه ها در گلدان آویزان زیبا به نظر می رسند. برای مدتی از هرس کردن خودداری کنید و اجازه دهید ساقه ها پخش شوند و از طرفین آبشار شوند.
گیاهان همراه خوب برای رشته دکمه ها کدامند؟
اگرچه ساکولنت ها در کنار هم عالی به نظر می رسند، اما گزینه های دیگری برای گیاهان همراه دارید، به خصوص اگر رشته دکمه های خود را در فضای باز به عنوان پوشش زمین کاشته باشید. بسته به منطقه خود، گل های مروارید مختلف ، شاخ و برگ سبز نقره ای مانند درمنه و علف

کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم شما را با گیاه دکمه ای یا همان کراسولا پرفوراتا آشنا کنیم و نحوه ی نگهداری و مراقبت از آن را برای ما شرح دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید ببوده باشد.
برای سفارش و خرید گل و گیاهان آپارتمانی، از مجموعه گندم VIP کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *