کود مایع چیست؟ و نحوه استفاده از کود مایع

کود مایع چیست؟ استفاده از کود مایع

کود مایع چیست؟

کود مایع؛ مایع غلیظی است که به آب اضافه می شوند و به خاک و شاخ و برگ داده می شوند. این نوع کودها حاوی ترکیب شیمیایی مصنوعی از مواد مغذی ضروری گیاه از جمله نیتروژن، فسفر، پتاسیم و آهن هستند.

 

نحوه ی استفاده از کود مایع

برای اینکه باغتان سالم به نظر برسد، مهم است که هر سه تا چهار هفته یکبار به خاک کود اضافه کنید. گیاهان باید از مواد مغذی حیاتی تغذیه شوند تا به خوبی رشد کنند، میوه بدهند و رشد کنند. همچنین لازم است خاک گیاهان خود را مطبوع کنید و مقاومت گیاهان را افزایش دهید، ریشه های آنها را تقویت کنید و آنها را قادر به نگهداری آب بیشتری کنید.

اما از کدام کود باید استفاده کنید تا بهترین سود را برای گیاهان داشته باشید؟ کود مایع و گلوله های خشک هر دو دارای مزایای خاص خود هستند. ما این دو را وزن می کنیم تا به شما کمک کنیم تعیین کنید کدام یک و در چه زمانی باید استفاده کنید:

کودهای مایع ارگانیک به طور کلی برای گیاهان خوراکی که میوه و سبزیجات تولید می کنند بهتر هستند، زیرا از مواد کاملا ارگانیک ساخته شده اند و در عین حال مواد مغذی مورد نیاز آنها را آزاد می کنند.

نکته مهم در مورد کودهای مایع آلی این است که به گیاهان شما مواد مغذی مورد نیاز خود را به سرعت تغذیه می کنند و همچنین باکتری های مفید، قارچ ها و مواد آلی را اضافه می کنند که خاک یا مخلوط گلدان شما را بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید: معجزه زغال فعال

 

مزایای استفاده از کود مایع

کودهای مایع واکنش سریعی ارائه می دهند و با استفاده از بطری های اسپری یا ضمیمه های اسپری بر روی گیاهان و چمن ها اعمال می شوند. از آنجایی که کودهای مایع مستقیماً از طریق آب به ریشه گیاهان جذب می شوند، بنابراین کودهای مایع تاثیر فوری دارند.

 

کود مایع
کود مایع

 

 

اثر سریع: سیستم ریشه گیاه بیشتر مواد مغذی را جذب می کند و با هزینه کمتر باغ شما را به سرعت سبز می کند. مقدار کمی از این مواد مغذی نیز از طریق برگ ها دریافت می شود.

رسیدگی آسان تر: بدون تمیز کردن، به راحتی در آبیاری روزانه شما مخلوط می شود و کاربرد یکنواختی را ارائه می دهد.

کود ترکیبی و آفت کش ها: با استفاده از کود مایع در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

همچنین بخوانید: تقویت گیاهان آپارتمانی

 

انواع کود

کودی که انتخاب می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند:

  •  بودجه
  • راحتی
  • عملی بودن
  • چه گیاهانی پرورش می دهد

 

به طور کلی، یک کود مایع آلی یا کود دانه ای آهسته رهش می تواند برای تغذیه کل باغ شما استفاده شود. تا زمانی که باغ شما با یک رژیم غذایی سالم و متعادل از مواد مغذی و همچنین آب و آفتاب تغذیه می شود، آنها شکوفا می شوند و محصول بیشتری و بهتری ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید به نیازهای گیاهان خود مانند گل های رز شما کمک کند، امروز با یکی از کارکنان مهربان ما گپ بزنید. همچنین جهت خرید گل و کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *