گیاهان سازگار با نور کم

گیاهان سازگار با نور کم

آشنایی با گیاهان سازگار با نور کم

برای آشنایی با گیاهان سازگار با نور کم این مطلب را مطالعه بفرمایید.

یکی از بزرگترین چالش هایی که والدین گیاهان آپارتمانی با آن مواجه هستند کمبود نور در خانه یا محل کارشان است. بهترین محیط برای گیاهان آپارتمانی محیطی است که زیستگاه طبیعی آنها را تقلید کند. اغلب، ما در داخل خانه نور کافی نداریم تا گیاهان خود را شادتر کنیم. متأسفانه گیاهانی که ما عاشق آن‌ها می‌شویم، همیشه آن‌هایی نیستند که به خوبی با فضاهایی که می‌خواهیم در آن قرار دهیم، مناسب نیستند.

اگر این موضوع خیلی آشنا به نظر می رسد و یکی از دغدغه های شما هم انتخاب گیاهان سازگار با نور کم است، پس شما در حال مطالعه ی مقاله ی درستی هستید؛ با ما همراه باشید.

قبل از شروع، ممکن است از خود بپرسید که دقیقاً چه چیزی به عنوان منطقه کم نور به حساب می آید. نور کم دارای سایه یا عمدتاً بدون نور مستقیم خورشید است. هر چند خالی از نور نیست و مناسب رشد گیاهان سازگار با نور کم است. هیچ گیاهی نمی تواند در تاریکی کامل رشد کند. وقتی به نور کم اشاره می‌کنیم، در مورد چیزی صحبت می‌کنیم که اغلب در نزدیکی پنجره‌های شمالی، گوشه‌های اتاق یا روی پله‌ها پیدا می‌کنید.

مشاهده دسته بندی گل رز جاودان

در این بخش 5 تا از بهترین گیاه خانگی که با نور کم و در سایه رشد می کنند را معرفی میکنیم:

 

گیاه مار

 

گیاه مار یا سانسوریا (SANSEVIERIA)

برخی از گیاهان را هر نقطه ای از منزل بکارید سرحال و رو به رشد خواهند شد خواه یک مکان سایه باشد یا خواه یک نقطه ی پر نور خانه یا محل کار شما باشد.

گیاهان مار جزو ددسته هستند که هم گیاهان سازگار با نور کم هستند و هم می توانند در مکان های پر نور رشد کنند! در واقع این گیاه نیاز به مراقبت خاصی ندارد و کاست آن برد – برد.حساب می شود و به زیبایی منزل شما می افزاید.گیاهان Sansevieria همه ظاهری دارند و رنگ ها و الگوهای متنوع زیادی برای انتخاب در اختیار شما میگذارند.

تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که گیاهان مار نسبت به آبیاری بیش از حد حساس هستند. اگر خیلی به آنها محبت و توجه نکنید، اشکالی ندارد. فقط دقت کنید که ما بین هر نوبت آبیاری خاک آنها خشک شود.

گیاهان زی زی (ZAMIOCULCAS ZAMIIFOLIA)

این گیاها دومین گیاه از میان گیاهان سازگار با نور کم است.

شرایط نگهداری این گیاه نیز مانند گیاه مار است و می تواند در سایه و یا نور رشد مناسبی داشته باشد و طراوت را به خانه و کاشانه شما ارزانی کند.

همچنین بخوانید: پرورش و نگهداری گیاهان هوازی در آپارتمان

گیاهان همیشه سبز چینی

 

گیاهان همیشه سبز چینی (AGLAONEMA)

گیاهان همیشه سبز چینی، گیاهان سازگار با نور کم هستند. چیزی که در مورد همیشه سبزهای چینی هیجان انگیز است این است که آن روزهای شاخ و برگ های یکنواخت از بین رفته است! طرح‌ها و رنگ‌های متنوع جدید به این گیاهان فشرده، سرسبز و برگ‌دار معرفی شده‌اند و به راحتی می‌توان آنها را پرورش داد. آنها نه تنها زرق و برق دار هستند، بلکه در نور کم آسان و عالی می باشند! به قرمزها، صورتی ها، نقره ای ها و خال ها یا نوارهای زیبا توجه کنید؛ می توانید کمی از همه چیز را در یک چینی همیشه سبز پیدا کنید.

همچنین بخوانید: پرورش گل و گیاه در پارکینگ

پتوس

 

پتوس (EPIPREMNUM AUREUM)

یکی از گیاهان سازگار با نور کم پتوس است.این گیاه به راحتی می توواند در سایه رشد کند فقط اجازه ندهید خاک آن خشک شود و اگر محیط را برای آن مرطوب نگه دارید پتوس با خوشحالی به رشد برگهای زیبا ادامه می دهند. هرچه ناحیه ای که در آن قرار می گیرند تیره تر و دور از نورباشد، سبزی بیشتری در برگ ها خواهید دید. تصویر بالا پوتوس “ملکه مرمر” است، با رنگ های کرم رنگ زیبا در میان برگ ها. ما اغلب گلدن پوتوس را نیز حمل می کنیم که رنگ زرد روشن تری دارد و ملکه سبز که نزدیک به سبز پررنگ است.

مطالعه بیشتر در مورد پتوس

 

گیاه جنت کریگ فشرده (DRACAENA DEREMENSIS ‘COMPACTA’)

این Dracaena با برگ های سرسبز و فشرده خود کمی متفاوت از بسیاری دیگر در خانواده خود به نظر می رسد. این گیاه سازگار با نور کم می تواند رشد می کند، اگرچه بسیار باریک خواهد ماند. در واقع، اگر به دنبال گیاهانی هستید که نور کم را تحمل می کنند، کل خانواده گیاهان Dracaena گزینه های خوبی هستند. ما به تازگی متوجه شدیم که Janet Craig Dracaena جمع و جور به خوبی عمل می کند.

همچنین بخوانید: گلدان مناسب برای گل یا گیاه

گیاهان سازگار با نور کم
گیاهان سازگار با نور کم

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با برخی از گیاهانی که مراقبت کمتری نیاز دارند و اغلب تمایل دارند در سایه رشد کنند؛ آشنا کنیم، امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

جهت خرید گل آنلاین برای سفارش دسته گل، تاج گل های مناسبتی، رز جاودان کافی است با همکاران بخش فروش در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *