پرورش و نگهداری گل برگ انجیری یا گیاه فیلودندرون

گیاهان آپارتمانی برگ انجیری

همه چیز درباره گل برگ انجیری

وجود گیاهان آپارتمانی در هر خانه ای لازم و ضروری است؛ زیرا این گیاهان علاوه بر جذابیت و زیبایی های ظاهری که به محیط خانه می بخشند، با حس و حال عجیبی که دارند با خود آرامش، پاکیزگی و حس خوب را به همراه می آورند. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با یکی از اصیل ترین گیاهان آپارتمانی به نام گیاه برگ انجیری یا به عبارتی دیگر فیلودندرون به گفتگو بپردازیم. این گل یکی از گیاهان بسیار مقاوم و کاملاً مناسب برای نگهداری در آپارتمان می باشد و از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است. شما می توانید برای تهیه گلدان برگ انجیری از گندم VIP همین حالا اقدام کنید.

 

پرورش و نگهداری گل برگ انجیری یا گیاه فیلودندرون
پرورش و نگهداری گل برگ انجیری یا گیاه فیلودندرون

 

شناخت ویژگی های گیاه آپارتمانی گل برگ انجیری

به جرئت می توانیم بگوییم که یکی از بهترین گیاهانی که شما می توانید با نگهداری در آپارتمان حال و هوای خانه و یا حتی محل کار خود را عوض کنید گل برگ انجیری است. این گیاه با توجه به برگ های بسیار زیبا و خیره کننده ای که دارد در میان تمام گل و گیاهان آپارتمانی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این گیاه از ریشه های بسیار بلند که شبیه مار نیز هستند تشکیل شده است. برگ های آن دارای شکاف و سوراخ هایی هستند که تمامی آن ها طبیعی بوده و فرم و ظاهر بسیار زیبایی به گل بخشیده‌اند.

نگهداری گل برگ انجیری آسان است اما نیازمند رعایت یکسری نکات است که در ادامه به آن ها می پردازیم. برگ انجیری تا چندین متر نیز با افزایش سن قابلیت رشد دارد و هیچ کدام از برگ های آن سمی نیستند. با توجه به ظاهر متفاوتی که از دیگر گل و گیاهان آپارتمانی دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در بسیاری از خانه ها دیده می شود. برای زیبایی و جذابیت بیشتر پیشنهاد می کنیم هر از گاهی برگ های این گیاه جذاب و زیبا را با پارچه تمیز کنید و حتی می توانید برای زیبا جلوه دادن و براقیت برگ ها از شیر نیز استفاده کنید.

همچنین بخوانید: علت باز نشدن برگ فیلودندرون و شرایط نگهداری از آن

 

گیاه گل برگ انجیری

 

شرایط نگهداری گل برگ انجیری چگونه است؟

معمولاً یکی از سؤالاتی که ذهن بیشتر افراد را به خود درگیر می‌کند این است که چگونه این گیاه را می بایست در خانه نگهداری کرد؟ توجه داشته باشید برای نگهداری آن کار خاصی لازم نیست انجام دهید، در ادامه نکات لازم را ارائه می نماییم:
دما: بهترین دما برای گیاه برگ انجیری دمای ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. علاوه بر آن گیاه به یک مکان گرم و مرطوب جهت ماندگاری و همچنین رشد نیازمند است.
نور: در رابطه با نور نیز باید بگوییم گل برگ انجیری با توجه به اینکه یکی از گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم است به نور کمی نیاز دارد اما اگر می خواهید به سرعت افزایش قد داشته باشد و همچنین گیاه همیشه شاداب و سرحال باشد پیشنهاد می کنیم که حداقل ۶ ساعت گیاه را در مقابل نور همانند پشت پنجره ساختمان قرار دهید.
آبیاری: در زمان آبیاری در وهله اول به خاک آن توجه کنید. هرگاه خاک خشک بود، گیاه به آبیاری نیاز دارد اما اگر خاک نمناک بود نیازی نیست که آبیاری کنید. فقط توجه کنید در هر آبیاری گیاه باید به طور کامل سیراب گردد به گونه ‌ای که آب از زیر گلدان خارج شود.
کود دهی: برای سرحال ماندن گیاه به مدت طولانی، کود دهی و تغذیه از نیازهای اصلی آن می باشد. بهتر است ماهی یک بار این گیاه را کود دهی نمایید.

همچنین بخوانید: شرایط نگهداری گیاه آگلونما

 

نکات لازم جهت طول عمر گل برگ انجیری یا فیلودندرون

با رعایت این نکات نگهداری گیاه فیلودندرون را بهبود بخشید:

  • هرگاه خواستید گرد و غبار را از روی برگ های پهن گیاه برگ انجیری پاک کنید هرگز از مواد شیمیایی استفاده نکنید. با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب غبار را می توانید از روی برگ پاک نمایید.
  • در هنگام بهار پس از بزرگ شدن گیاه بهتر است شاخه های بالایی را بچینید.
  • هرگاه ریشه گیاه از زیر گلدان بیرون زد نیاز به تعویض گلدان می باشد؛ بنابراین زمانی که گیاه بزرگ شد در فصل بهار گلدان و خاک آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید خاک گل برگ انجیری باید سرشار از مواد مغذی و کود آلی باشد.
  • هرگاه مشاهده کردید برگ های گیاه رو به خشک و چروک شدن هستند طول دوره آبیاری را بیشتر کنید و اگر دیدید برگ ها به زرد و یا قهوه ای می زنند باید آبیاری را کم کنید.
  • با مشاهده رنگ پریدگی برگ ها حتماً باید کود دهی و تغذیه را از نو آغاز کنید.رنگ پریدگی نشان دهنده این است که برگ انجیری به تغذیه نیاز دارد.
  • گاهی اوقات لکه های سیاهی بر روی گل برگ انجیری دیده شده است که می تواند نشان از این باشد که شما باید محیط را برای گلدان گرم تر کنید.

 

گیاه برگ انجیری یا فیلودندرون
گیاه برگ انجیری یا فیلودندرون

 

افزایش سرعت رشد گیاه آپارتمانی برگ انجیری

معمولاً یکی از متداول ترین سؤالاتی که افراد از کارشناسان ما می پرسند این است که چگونه می توان به افزایش رشد گل برگ انجیری پرداخت؟ در پاسخ باید بگوییم که یکی از مهم ترین اقدامات نور است. گیاه نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد، اما اگر می‌خواهید رشد خوبی داشته باشد باید به مدت ۶ الی ۸ ساعت در مقابل نور غیر مستقیم خورشید یعنی در کنار یک پنجره نورگیر قرار بگیرد. علاوه بر آن فاکتورهای دیگر نیز همچون تغذیه مناسب، خاک زهکشی درست، دما و رطوبت و… بی تأثیر نیستند و تمامی این نکات یک به یک باید رعایت گردند.

همچنین بخوانید: نحوه رشد گیاهان در گلدان شیشه ای

جمع بندی نهایی

اگر شما نیز جزء علاقه‌ مندان به گیاه آپارتمانی هستید ما در این مقاله یکی از محبوب ‌ترین آن ها را به نام گل برگ انجیری را به شما عزیزان معرفی نموده ایم. همان طور که مطالعه کردید این گیاه از شرایط نگهداری بسیار آسانی برخوردار می باشد و با توجه به مقاومتی که دارد از طول عمر بالایی بهره‌مند است. برگ انجیری در هنگام هدیه دادن می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. اگر قصد خرید گیاه فیلودندرون یا گیاهان برگ انجیری را دارید می توانید همین حالا از طریق وبسایت و کارشناسان ما ثبت سفارش گل نمایید. جهت کسب اطلاعات و ویژگی های بیشتر این گیاه به مطالعه مقاله بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *