نحوه تعویض گلدان کاکتوس

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

تعویض گلدان کاکتوس

کاکتوس ها گیاهان خانگی با نگهداری کم هستند که به ندرت به تعویض گلدان نیاز دارند ، اما هنگام انجام ، اطمینان از درست و ایمن بودن آنها مهم است. هنگامی که ریشه ها از سوراخ های زهکشی پایین گلدان شروع به بیرون زدن می کنند ، وقت آن است که کاکتوس خود را انتقال دهید. از آنجا که رشد آنها کند است ، کاکتوس ها معمولاً فقط هر 3-4 سال یکبار یا برای انواع سریعتر هر 2-3 سال انتقال لازم دارند.

بسیاری از انواع کاکتوس ها با خارهای تیز تزئین می شوند که به عنوان محافظ گیاه عمل می کنند. این امر همچنین انتقال کاکتوس ها را به کاری دشوار و گاه خطرناک تبدیل می کند. یکی از بهترین روش های کاشت کاکتوس به صورت ایمن استفاده از یک انبر فلزی است ، مانند نمونه هایی که در آشپزخانه خود پیدا می کنید. همچنین سرمایه گذاری در یک جفت دستکش محافظ ضخیم نیز ایده خوبی است. از دستکش های باغبانی که از پارچه ساخته شده اند به جای دستکش ضخیم یا چرم خودداری کنید زیرا خارهای کاکتوس ها به راحتی در بیشتر پارچه ها نفوذ می کنند.

تعویض گلدان کاکتوس در اوایل تا اواسط بهار هنگامی که گیاه وارد دوره رشد فعال خود می شود ، بهتر است و این اطمینان را می دهد که کاکتوس انرژی لازم را برای بازیابی در محیط جدید را دارد.

 

هشدار:

بیشتر کاکتوس ها دارای خوشه های خاردار هستند که در صورت تماس با آنها دردناک بوده و از بین بردن آنها به سختی صورت می گیرد ، بنابراین استفاده از تجهیزات محافظتی هنگام کاشت کاکتوس همیشه توصیه می شود.

 

آنچه شما برای تعویض گلدان کاکتوس  نیاز دارید

تجهیزات / ابزارها
دستکش محافظ
انبر فلزی
روزنامه
مواد
مخلوط خاک کاکتوس / ساکولنت
ظرف گلدان

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

 

همچنین مطالعه کنید : نکات مهم در نگهداری از کاکتوس ها

 

وسایل و لوازم خود را آماده کنید

ابزار مورد نیاز برای کاشت کاکتوس به اندازه و خواص گیاه بستگی دارد. به عنوان مثال ، هنگام پیوند کاکتوس های کوچکتر ، ممکن است انبر فلزی و یا روزنامه لازم نباشد در حالی که کاکتوس های بزرگتر ممکن است به تجهیزات کامل محافظتی نیاز داشته باشید.

صرف نظر از اندازه ، استفاده از دستکش های ضخیم و محافظ همیشه هنگام دست زدن به کاکتوس ها توصیه می شود.

 

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

کاکتوس را از گلدان قدیمی بردارید

در صورت لزوم با چاقو یا ماله کسل کننده خاک اطراف لبه های گلدان را شل کنید. در صورت نیاز می توانید کاکتوس را در چند لایه روزنامه بپیچید تا چیدمان آن راحت تر شود یا می توانید از انبر فلزی برای اداره کاکتوس استفاده کنید. گلدان ریشه را به آرامی از گلدان قدیمی بیرون بیاورید و کاکتوس را صاف روی محل کار خود قرار دهید.

 

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

 

ریشه ها را بازرسی کرده و در صورت لزوم اصلاح کنید

در حالی که ریشه ها در معرض دید قرار دارند ، بهتر است از نظر علائم آفت یا بیماری آنها را بررسی کنید. هرگونه ریشه مرده یا بیمار را قطع کرده و در صورت نیاز از قارچ کش استفاده کنید.

 

 

گلدان جدید را انتخاب کنید

اگر مستعد آبیاری بیش از حد کاکتوس شما است، یک گلدان سفالی را برای کاکتوس خود انتخاب کنید. در حالی که کاکتوس ها می توانند در هر ظرف گلدان رشد کنند ، گلدان های سفالی بدون لعاب به جذب رطوبت بیش از حد خاک کمک می کنند و از آبیاری زیاد جلوگیری می کنند. صرف نظر از نوع گلدان انتخابی ، اطمینان حاصل کنید که یک سوراخ تخلیه در پایین وجود دارد.

 

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

 

کاکتوس را در گلدان جدید بکارید

ته گلدان جدید را با مخلوط خاک کاکتوس پر کنید (می توانید خاک کاکتوس را از فروشگاه خریداری کنید یا خودتان درست کنید) ، اطمینان حاصل کنید که کاکتوس در همان عمق ظرف قبلی کاشته می شود. با استفاده از انبر یا روزنامه ، کاکتوس را به آرامی در گلدان قرار دهید و در حالی که باقی مانده گلدان را با خاک پر می کنید ، آن را در جای خود نگه دارید.

کاکتوس تازه کاشته شده را بلافاصله آبیاری نکنید زیرا برای سازگاری با شرایط جدیدش به زمان نیاز دارد. بعد از حدود یک هفته می توانید برنامه منظم آبیاری خود را از سر بگیرید.

 

 

کاکتوس ها مقاوم و سازگار هستند و اکثر ارقام انتقال را به شرطی که قبل از بارگیری مجدد سالم باشند ، به خوبی کنترل می کنند. اطمینان حاصل کنید که کاکتوس تازه بارگذاری شده خود را در محل اصلی خود قرار دهید تا بتوانید همان مقدار نور و تهویه را که قبل از انتقال دریافت کرده است ، دریافت کند.

از آنجا که کاکتوس ها گیاهان بیابانی هستند ، برای حمایت از رشد جدید به مقدار قابل توجهی نور خورشید نیاز دارند. طاقچه آفتابی رو به جنوب یا غرب برای بیشتر انواع کاکتوس ها ایده آل است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که تابستان های گرم را دریافت می کند ، قرار دادن کاکتوس خود برای تابستان در فضای باز و در آفتاب کامل یکی از بهترین راه های تشویق رشد جدید است!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *