گل ژیپسوفیلا (Gypsophila) یا گل عروس نگهداری و پرورش

گل ژیپسوفیلا یا گل عروس

گل ژیپسوفیلا

گل ژیپسوفیلا یا گل عروس یکی از زیبا ترین و جذاب ترین گل ها به حساب می­‌آید.

این گل زیبا معمولا برای تزیین دسته گل و یا سبد گل استفاده می­شود، اما به تنهایی نیز می‌­تواند دسته گلی جذاب باشد. گل عروس به نام های دیگری مانند نفس کودک، گچ دوست و با نام لاتین Gypsophila معروف است؛ و جزو خانواده میخک ها قرار می‌گیرد.

این گل بومی مناطق آفریقا و استرالیا است که معمولا در حاشیه خشک برکه ها و رودخانه ها می­‌روید.

این گل می تواند تا ارتفاع 50 تا 120 سانتی متر رشد کند، همچنین گل ژیپسوفیلا همیشه و در هر زمان از یک سال در دسترس است و جزو 10 گل برتر جهان محسوب می­‌شود اما در فصل بهار و تا اوایل پاییز شکوفا می‌شود.

این گل به طور طبیعی دارای رنگ سفید است و می توان آن را از طریق اضافه کردن رنگ مانند دیگر گل ها آنها را در رنگهای دیگر مشاهده کرد.

در این مقاله قصد داریم این گل جذاب را مورد بررسی قرار دهیم تا شما را به طور کامل با گل عروس آشنا کنیم با ما همراه باشد.

همچنین بخوانید: گل نرگس

گل ژیپسوفیلا (Gypsophila) یا گل عروس نگهداری و پرورش
گل ژیپسوفیلا (Gypsophila) یا گل عروس نگهداری و پرورش

رنگ‌های گل ژیپسوفیلا نماد چیست؟

سفید: رنگ سفید نماد خلوص، معصومیت و معنویت است که معمولا بیشترین کاربرد را میان رنگ‌های مختلف آن دارد.

بنفش: در روانشناسی رنگ بنفش نماینگر تجمل و اصالت است. گل ژیپسوفیلا بنفش یکی از پر مخاطب‌ترین گل ها برای تزیین و گل آرایی است.

نارنجی: رنگ نارنجی نشانه ی شادی و بانگر لذت و مثبت اندیشی است. اگر تصمیم دارید به یک دوست هدیه بدهید ژیپسوفیلا نارنجی یکی از بهترین انتخاب ها است.

قرمز: رنگ قرمز در تمامی گل ها به نشانه ابراز علاقه و عشق است و این گونه زیبا به رنگ قرمز نیز از این قاعده مستثنا نیست و گل ژیپسوفیلا بیان عشق و محبت را به همراه دارد.

برای خرید دسته گل زیبا و شیک کلیک نمایید.

گل ژیپسوفیلا (Gypsophila) یا گل عروس

آبی: گل عروس آبی به نشانه ی صداقت، احترام و راستی است.

زرد: برخی معتقد هستند که رنگ زرد نماد نفرت و جدایی است اما این عقیده درست نیست و رنگ زرد نماد دوستی و شفقت است که انتخاب گل  برای هدیه به دوستان و خانواده یک گزینه مناسب است.

صورتی: اگر دوست دارید که گل شما نشانی از صلح، آرامش، لطافت، احساسات ظریف داشته باشد گل ژیپسوفیلا صورتی بهترین انتخاب است.

همچنین بخوانید: دسته گل سفید صورتی برای عروس

گل ژیپسوفیلا (Gypsophila) یا گل عروس صورتی

عطر گل ژیپسوفیلا

تمامی گل هایی که دارای رایحه و عطر هستند طرفدارن مخصوص خود را دارند و این امر کاملا سلیقه ای است؛ اما بهتر است بدانید که ژیپسوفیلا دارای رایحه ای تند است که نه می‌توان گفت عطر شیرین و یا تلخ دارد.

موارد مصرفی

برخی از گونه های گل عروس یا نفس بچه جنبه های دارویی و مراقبتی دارند اما ملموس ترین مورد مصرفی آنها دیزاین سبد گل است.

این گل به دلیل زیبایی و اندازه بسیار کوچکش محبوب و خاص است و می توان از آنها به صورت تازه و یا خشک شده برای اکسسوری و تزیین وسایل دیگر به جز وسایل خوراکی نیز استفاده کرد.

اما خوب است که بدانید که این گل به علت اینکه اغلب در هنگام تولد نوزادها برای هدیه برده می شود به آن نفس کودک می گویند. بنابراین یکی از کاربرد های مهم آن در نامگذاری گل عروس تاثیر گذار بوده است.

 همچنین محبوب ترین گل های روز ازدواج در این لینک مشاهده نمایید.

 

گل ژیپسوفیلا سمی است

این گل دقیقا جزو گیاهان و گل های سمی تلقی نمی‌شود اما آنها برای انسان و حیوانات می توانند حساسیت زا باشند، که البته بستگی به خود فرد دارد. بنابراین اگر تصمیم به پرورش این گل در خانه دارید ابتدا امتحان کنید که به آن حساسیت نداشته باشید تا برای شما دردسر ساز نشود.

علائم حساسیت زای این گل می توان از طریق تماس پوست با گلبرگ و یا خوردن آنها به صورت خارش، قرمزی، تهوع، استفراغ و یا سرگیجه نشان داده شود.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را به طور خلاصه با گل ژیپسوفیلا آشنا کنیم و نکات مهمی را درمورد آنها برای شما بازگو کنیم. برای خرید انواع باکس گل حتما کلیک نمایید.

 

مطالعه بیشتر: نگهداری لاکی بامبو در خانه

 

برای سفارش و خرید گل، تاج گل تبریک، جام گل، رز جاوردان و انواع دیگر گل در خدمت شما هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *