گران ترین گل های جهان

گران ترین گل های جهان

گل های گران‌قیمت در جهان

گران ترین گل های جهان کدامند؟

گل ها همیشه به عنوان نمادی از زیبایی و لطافت هستند، آنها همیشه هدیه هایی ارزشمند هستند که فارغ از جنبه مادی قرار دارند.

اما با این حال همچنان گل های وجود دارند که علاوه بر زیبایی و جذابت فروان قیمت های باورنکردنی دارند البته دلایل زیادی بر روی قیمت آنها تاثیر گذار است.

به طور کلی اگر بخواهیم گرانترین گیاهان آپارتمانی را معرفی کنیم مطلب ما شامل موارد دیگری خواهد بود اما معمولا این گل های جذاب و گران قیمت، برای رشد در آپارتمان مناسب نیستند. همچنین عموما مردم عادی از عهده پرداخت هزینه های نگهداری آنها بر نمی آیند بنابراین ما در این مطلب به طور اختصاصی گران ترین گل های جهان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

همچنین بخوانید: گیاهان در صنعت عطر سازی

گران ترین گل های جهان
گران ترین گل های جهان

گل رز ژولیت (Juliet Rose)

از گران ترین گل های جهان، رز ژولیت است که نایاب ترین گل جهان نیز میباشد. در سال 2006 نمایشگاهی در انگلستان شهر چلسی برپا شد که بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت زیرا در این نمایشگاه برای اولین رز ژولیت معرفی شد و تمام علاقه مندان به گل و گیاه را محسور کرد.

به گفته دیوید آستین پرورش دهنده این گل زیبا، رشد کامل آن 15 سال به درازا کشیده است؛ قیمت هر 100شاخه آن حدود مبلغ باورنکردنی 3 میلیون پوند در بازار جهانی قیمت گذاری شده است.

اگر به گل رز علاقه مندید پیشنهاد می کنم دسته بندی گل رز جاودان را مشاهده فرمایید.

گل کادوپول از گرانترین گل های جهان

 

گل کادوپول (kadupul)

این گل کمیاب دارای ریشه های کاکتوسی است. به زبان ساده تر کادوپول گل کاکتوسی است که فقط به هنگام شب شکوفا میشود و با روشن شدن روز محو می شوند. آنها بسیار حساس هستند و عمر کوتاهی نیز دارد.

گل کادوپول بومی منطقه ای از سریلانکا است؛ که ابدا نمی توان روی آن قیمت گذاشت زیرا معمولا در لحظه چیده شدن عمر آن به پایان خواهد رسید.

با وجود این، عطر کادوپول به دلیل ویژگی های آرام بخشش در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته است. متأسفانه، تنها راه برای تجربه رایحه فوق‌العاده این گل، خرید عطر کادوپول است. نام دیگر این رایحه نیمه شب می باشد.

خود گل دارای رنگ زیبای سفید و زرد است و تا حداکثر ارتفاع 30 سانتی متر رشد می کند.

 

گران ترین گل های جهان

 

گل ارکیده (Orchid)

یکی از کمیاب ترین و گران ترین گل های جهان گل ارکیده است.  البته ارکیده انواع گوناگونی دارد که برخی از آنها جزو گران ترین ها هستند.

پیدا کردن برخی از آنها سخت است در حالی که دسترسی به برخی دشوار است. برای به دست آوردن انواع خاصی از ارکیده ممکن است تلاش و هزینه بیشتری لازم باشد. به عنوان مثال، طلای کینابالو، که گران‌ترین ارکیده جهان است، فقط در کوه کینابالو یافت می‌شود و گونه‌های آن محدود است.

همین طور ارکیده باگ یکی از گونه های منحصر به فرد با ساقه بلند 50 سانتی متری است و گل آذین آن دارای گل های سبز رنگ است که از طریق کاسبرگ پشتی و جانبی کلاهکی را تشکیل می دهد. این ساختار در ارکیده ها رایج نیست. انواع دیگر ارکیده نیز در نوع خود بی نظیر هستند و به همین دلیل گران هستند.

مطالعه بیشتر: نگهداری گل ارکیده

 

کروکوس زعفرانی (Saffron Crocus) از گرانترین گلهای جهان

کروکوس زعفرانی (Saffron Crocus)

گل زعفران علاوه خواص بسیار جزو گران ترین گل های جهان است. از میان این گل گران ترین ادویه جهان زعفران کشت میشود.

این گل زیبای بنفش رنگ دارای پرچم های طلایی است که به راحتی می توانید آنها را جدا کنید؛ در واقع این پرچم های طلایی بعد از خشک شدن زعفران نام میگیرند.

برای برداشت ۵۰۰ گرم زعفران حدود ۸۰ هزار گل لازم است. همین موضوع موجب شده تا این گل به عنوان یکی از ارزشمندترین گل های دنیا شناخته شود. جالب است بدانید که گل زعفران در دنیا به عنوان گرانترین گل ایران نیز شناخته می شود.

 

سبد گل لیسیانتوس و آنتوریوم
سبد گل لیسیانتوس و آنتوریوم

 

گل لیسیانتوس (lisianthus)

این گل زیبا بومی آمریکا است که تنوع بسیاری دارد و برای هر سلیقه ای مناسب است. لیسیانتوس جزو لیست گران ترین گل های جهان شناخته می­شود. گلبرگ های ظریف و چروکیده لیسیانتوس به رنگ سفید، آبی و بنفش است.

این گل زیبا بعد از بریده شدن ساقه ها فقط دو هفته می­توانند با محیط سازگار شوند و سپس پژمرده خواهند شد.

لیسیانتوس  نمادی از کاریزما، قدردانی، اعتماد به نفس، جذابیت، و حق شناسی است؛ که البته به نشانه ی علاقه عمیق و صمیت میان دو نفر نیز معنی پیدا میکند.

البته شما می توانید این گل زیبا را در منزل نیز نگهداری کنید در مقاله ای دیگر روش نگهداری لیسیانتوس را در اختیار شما قرار داده ایم.

 

لاله پادشاه شب
لاله پادشاه شب

 

لاله پادشاه شب (Tulip Queen of Night)

از قرن هیجدهم یکی از محبوب ترین و گران ترین گل های جهان لاله پادشاه شب بوده است. این گل یکی از غیر معمول ترین گونه های لاله است که در گذشته با نام لاله سیاه شهرت داشته این گل ترکیبی از رنگ سیاه و بنفش است.

در گذشته بذر لاله پادشاه شب با یک گله گوسفند، طلا، نقره و… داد و ستد میشد و ارزشی بیش از ارزش این روزهایش داشت، اما همچنان نام آن در لیست گران ترین گل های جهان قرار دارد و بسیار پر طرفدار است.

 

 کلام آخر

این گل ها قطعا زیبا ترین گلهای جهان نیستند اما بنا به شرایط رشد و نایاب بودنشان جزو گروه گران ترین گل های جهان قرار گرفته اند. در این مقاله سعی کردیم شما برخی از اسامی لیست گل ها گران قیمت آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

همچنین بخوانید:  انواع گل رز

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *