معرفی و نگهداری گیاهان کوردیلین | انواع کردلین

انواع گیاهان کوردیلین

معرفی و نگهداری گیاهان کوردیلین

انواع گیاهان کوردیلین که به عنوان گیاهان ti و اغلب به اشتباه با نام dracaena شناخته می شوند، متعلق به جنس خودشان هستند در واقع بهتر است بگویم خودشان یک گونه هستند.

آنها را در اکثر مهدکودک ها و در همه مناطق به جز گرم ترین مناطق پیدا خواهید کرد، آنها گیاهان آپارتمانی عالی هستند و با کمی اطلاعات در مورد مراقبت از کوردیلین، می توانید به راحتی آنها را در کنار یک پنجره آفتابی و گرم پرورش دهید.

گیاه Ti کوردی لاین به هر فضایی دارای برگ های چرمی و نیزه ای شکل است که به هر فضایی بُعدی می بخشد و شورش رنگ ها را به ارمغان می آورد. شما می توانید به راحتی این گیاه را در داخل و یا خارج از خانه در مکانی نیمه سایه پرورش دهید.

گیاه کوردیلین چیست؟

انواع گیاهان کوردیلین سرده ای از گیاهان بومی جزایر اقیانوس آرام و بخش هایی از جنوب شرقی آسیا است. حدود 15 گونه از این گیاه چند ساله همیشه سبز و چوبی وجود دارد. در حالی که در ایالات متحده فقط در منطقه 9 در فضای باز مقاوم است، گونه های گیاه کوردیلین به راحتی به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند. آنها فقط به گرما، نور روشن و غیر مستقیم خورشید، خاک غنی و آبیاری منظم نیاز دارند.

آیا کوردیلین یک دراسنا است؟

 

گیاهان دراسنا

 

 

شناسایی انواع گیاه کوردیلین و تمایز آن از گیاهان مشابه، مانند دراسنا، می تواند چالش برانگیز باشد. دراسنا، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی محبوب، معمولا با کوردیلین اشتباه گرفته می شود. آنها شبیه به هم هستند و هر دو مربوط به آگاو هستند. یکی از راه‌های تشخیص این دو، بررسی ریشه‌ها است. در کوردیلین آنها سفید خواهند بود، در حالی که در dracaena ریشه ها زرد تا نارنجی هستند.

 

انواع گیاهان کوردیلین

شما باید بتوانید انواع مختلفی از کوردیلین را در یک گل فروشی محلی پیدا کنید، اما برخی از انواع آن به جستجوی اختصاصی تری نیاز دارند. همه آنها برگ های چرمی و نیزه ای شکل تولید می کنند اما دارای الگوها و رنگ های متنوعی هستند.

گیاه تی یک گیاه همیشه سبز زیبا است که یک گیاه آپارتمانی واقعا شگفت انگیز می سازد.

ارقام باورنکردنی زیادی از این گیاه وجود دارد و تنوع رنگ ها و الگوهای رنگارنگی که باغداران توانسته اند ایجاد کنند بسیار شگفت انگیز است.

در این بخش به معرفی انواع این گیاه زیبا میپردازیم؛ با ما همراه باشید.

 

کوردیلین فروتیکوزا یا کوردیلین پهن برگ

 

انواع گیاهان کوردیلین

 

کوردیلین فروتیکوزا برگ‌های پهن برگ‌های پهن و بلند، با درخشندگی براق، و رنگی پر جنب و جوش یا در سراسر برگ، یا به صورت راه راه‌های شل و پررنگ یکی از انواع گیاهان کوردیلین است.

همانطور که در تصویر می بینید اغلب رنگ روی برگ های جدید متفاوت است. ایجاد کنتراست جالب برگ پهن و سطح براق سرنخی از این است که از این گیاه برای استفاده از نور ملایم و آب معمولی، مانند آنچه در خانه های بومی خود می یابد، استفاده می شود.

برگ‌ها پهن‌تر می‌شوند تا بیشترین میزان ممکن را در قسمت‌های سایه‌دار جنگل‌های استوایی جذب کنند.

از نظر رشد سرسبز و مجلل است، بنابراین با کاشت آن در برابر باد مستقیم و آفتاب سوزان که می تواند به برگ ها آسیب برساند، از ظاهر زیبای آن محافظت کنید.

اگر شما در یک منطقه گرمسیری یا نیمه گرمسیری زندگی می کنید؛ فروتیکوزا کوردیلینی است که باید انتخاب کنید.

اگر باران فراوان می‌بارد یا آب کافی دارید، باغ شما یخ نمی زند و شما یک منطقه سایه دار برای کاشت آن دارید.

خطوط پهن برگ در طیف وسیعی از رنگ های بسیار روشن در تمام طول سال وجود دارند. صورتی، نارنجی، بنفش، حتی مشکی آنها را برای فضاهای بیرونی پر جنب و جوش به سبک گرمسیری ایده آل می کند. همچنین انواع رنگ های ظریف تری نیز وجود دارد که تقریباً با هر سبک باغی ترکیب می شود.

همچنین بخوانید: رشد گیاه کوردیلین

 

کوردیلین برگ باریک

یکی دیگر از انواع گیاهان کوردیلین، ti برگ باریک هستند. کوردیلین های باریک، برگ های باریک و بلندی دارند که اغلب ظاهری مات به خود می­گیرند؛ و رنگ های عمیق یا رنگ آمیزی ظریف در امتداد دنده مرکزی پایه هر برگ یا در امتداد حاشیه برگ دارند.

برگ‌های باریک و سطح مات‌تر، نشانه‌ای از این است که این گیاه می‌تواند نور روشن‌تر و میزان بارندگی کمتری را تحمل کند، همانطور که در خانه‌های ساحلی و جنوبی‌اش پیدا می‌شود. برگ باریک به کاهش تبخیر کمک می کند و آب را در داخل گیاه نگه می دارد.

انعطاف‌پذیر و مقاوم است، بنابراین گیاهی عالی برای بالکن‌های آفتاب‌گیر و مکان‌های کمتر سرپناه مانند باغ‌های ساحلی است. این برای باغبانان مبتدی، باغبانان پرمشغله و کسانی که انگشت شست سبز ندارند، ایده آل است، زیرا رشد آنها واقعا آسان است.

اگر شما در آب و هوای خشک تری زندگی می کنید، باغ شما گاهی اوقات یخبندان می شود یا باغ شما در معرض یا باد است؛ شما یک منطقه آفتابی برای کاشت این گیاه را دارید.

خطوط باریک برگ در رنگ‌های قرمز آجری عمیق و سایه‌های آلویی تا تقریباً مشکی هستند. تمام سبز؛ و سایه های سبز با لهجه های صورتی و مرجانی بسیار شگفت انگیز و زیبا است.

 

کوردیلین Florida

 

انواع گیاهان کوردیلین

رقم “فلوریدا” از C. fruticosa یک گیاه شاخ و برگ پهن با ظاهری دراماتیک است. این فرم دارای برگ های قرمز و سبز تیره است که رنگ کلی شرابی به خود می گیرد. مانند بسیاری از گیاهان دیگر، رنگ رشد جوان کاملاً متفاوت است و در این مورد، صورتی تند تا قرمز است. یکی دیگر از انواع گیاهان کوردیلین است.

کوردیلین Black Mystique

 

انواع گیاهان کوردیلین

 

شاخ و برگ ارغوانی این رقم به قدری تیره است که گیاه تقریباً سیاه به نظر می رسد. با این حال، رنگ برگ ها با افزایش سن بسیار متفاوت است.

در گیاه Black Mystique که به طور فعال در حال رشد است، رشد جدید در بالای گیاه می تواند سبز روشن باشد. رنگ به تدریج از طریق برگ های مسی و بنفش رنگ تغییر می کند که به رشد تقریبا سیاه در سطوح پایین ادغام می شوند. اثر واقعاً بسیار چشمگیر است.

کلام آخر

دراین مقاله تلاش کردیم شما را با انواع گیاهان کوردیلین آشنا کنیم، امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد. سپاسگذاریم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید. ما در گندم vip گلفروشی اینترنتی، در خدمت شما عزیزان هستیم در صورت نیاز به خرید انواع گلهای آپارتمانی، سبد گل، باکس گل، رز جاودان از این دسته بندی ها در وبسایت بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *