شرایط نگهداری گیاه آگلونما

گیاهان آگلونما

شرایط نگهداری گیاه آگلونما

گیاهان آگلونما، گیاهان سبز زرق و برق دار هستند، اما گاهی اوقات، ما هوس رنگ های روشن تر و الگوهای جسورانه تر را داریم. گیاه aglaonema که به عنوان گیاهان همیشه سبز چینی نیز شناخته می شود، هر دو سبک را ارائه می دهد. این گیاه آپارتمانی جمع و جور که به راحتی رشد می کند به دلیل رنگ ها و الگوهای پر جنب و جوش آن از سبز جنگلی، صورتی، قرمز، نقره ای و زرد گرفته تا راه راه، لکه ها و شیب ها مورد علاقه است. بنابراین اگر فضای شما به کمی رنگ‌آمیزی نیاز دارد، آگلائونما گیاه مناسب شماست.

جدای از ظاهر دیدنی این گیاهان، مقاوم، جمع‌وجور و انتخابی ایده‌آل برای والدین تازه‌کار گیاهان هستند. همچنین به طور کلی این گیاه رشد کندی دارد، به این معنی که شما فقط هر سه سال یا بیشتر نیاز به جابجایی مجدد آن دارید. با این حال، شما باید در مورد محل قرارگیری گلدان گیاهان آگلونما دقت بیشتری داشته باشید، زیرا آگلئونما هم برای انسان و هم برای حیوانات خانگی سمی است.

نام علمی: Aglaonema commutatum

نام رایج: آگلونما، همیشه سبز چینی

نوع گیاه: همیشه سبز چند ساله

اندازه بالغ: 50 سانتی متر

نور خورشید: نور کم تا روشن و غیر مستقیم

نوع خاک: خاک گلدانی بر پایه پیت

pH خاک: 5.6-6.5

سمیت: برای مردم سمی است. سمی برای حیوانات خانگی

همچنین بخوانید: علت سوختن نوک برگ های گل

انواع آگلائونما

 

 

گیاهان آگلونما

 

بیش از 100 نوع از گیاهان آگلونما برای انتخاب وجود دارد. ارقامی مانند طاووس قرمز، یاقوت جورج و هارلکین دارای رنگ‌های صورتی و زرد هستند، در حالی که «Anyanmanee» دارای برگ‌های صورتی روشن خال‌دار و لبه‌هایی با کمی سبز است.

آگلائونما با رنگ سبز که گاهی اوقات فیلیپین همیشه سبز نامیده می شود، حسی شاداب و جنگل مانند به همراه رنگ ها و الگوهای آرام تر اما نه کمتر جذاب ارائه می دهد. بلک لنس، یک رقم بزرگتر، دارای برگ های بلند و نوک تیز با رنگ های نقره ای کم رنگ و سبز تیره است، در حالی که نوارهای سبز و سفید کم رنگ روی A. modestum و “Brilliant” رنگ آمیزی برخی از گونه های calathea را به یاد می آورد.

 

مراقبت از گیاه آگلونما

خاک گیاه آگلونما خود را به سختی مرطوب  اما نه خیس و غرق آب  نگه دارید و از خشک شدن کامل خاک خودداری کنید. به طور کلی در بهار و تابستان به آبیاری بیشتر و در زمستان کمتر نیاز دارد، بنابراین رطوبت خاک را مرتب چک کنید.

آگلائونما خود را با کود گیاهان آپارتمانی رقیق شده تا نصف قدرت هر چهار ماه یا بیشتر تغذیه کنید. زمانی که گیاه شما ریشه دواند و بزرگ شد بهتر است؛ آن را در ظرفی با اندازه بزرگتر با خاک تازه عوض کنید. بهتر است این کار در بهار یا تابستان زمانی که گیاه در حال رشد فعال است انجام دهید.

همچنین بخوانید: پرلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

گیاهان آپارتمانی

نور مناسب

بسیاری از گیاهان آپارتمانی مورد علاقه ما نور مستقیم نیاز دارند، اما گیاهان آگلونما در این زمینه بسیار انعطاف پذیر هستند. به طور خاص، گونه های سبز آگلونما می توانند شرایط کم نور را به خوبی تحمل کنند. با این حال، برای گونه‌های رنگارنگ، نور روشن و بدون سایه ایده‌آل است. مانند پنجره‌ای رو به شمال، که ضعیف‌ترین نور را در مقایسه با پنجره‌هایی با نوردهی‌های دیگر ارائه می‌دهد. درواقع هیچ وقت هیچ گونه از این گیاهان را  در مقابل تابش نور شدید قرار ندهید

دمای مناسب

گیاهان آگلونما گرما را دوست دارد، بنابراین مطمئن شوید که آن را در یک مکان گرم قرار دهید، به طور ایده‌آل با شب‌هایی در محدوده 60 درجه و روزها از 75 تا 85 درجه.

خاک مناسب

آگلونما خود را در یک خاک استاندارد گلدان قرار دهید. مانند پوتوس و فیلودندرون برگ قلب، در نهایت یک خاک خوب زهکشی و تخلیه شده، بسیار مناسب برای آن است.

کاشت آگلونما در آب

گیاهان آگلونما نیز می تواند در یک ظرف شفاف از آب نگهداری شود. در صورت استفاده از این روش، کمی زغال به آب اضافه کنید و هر ماه یک بار گیاه را با یک قطره کود گیاه آپارتمانی تغذیه کنید.

آبیاری مناسب

گیاه شما با اجازه دادن به برگ هایش به شما می گوید که چه زمانی خیلی خشک شده است. آنها باید مدت کوتاهی پس از آبیاری دوباره به حالت اول برگردند. اگر برگ‌های گیاه شما زرد شده یا ساقه‌های آن گل آلود است، این نشانه آن است که گیاه بیش از حد آب می‌گیرد.

 

 

 

نحوه تکثیر آگلونما

تکثیر گیاهان آگلونما در آب یا خاک از طریق قلمه های ساقه بسیار آسان است. با تکثیر در فصل رشد گرم بهترین نتایج را خواهید گرفت. در اینجا به این صورت است:

مرحله 1: یک شاخه سالم را در گیاه مادر شناسایی کنید تا برای قلمه خود بردارید. ساقه باید حداقل پنج برگ و حداقل 6 اینچ طول داشته باشد. هر دو شاخه های جدیدتر و قدیمی تر می توانند برای تکثیر استفاده شوند.

مرحله 2: با استفاده از یک تیغه تمیز و تیز یا قیچی باغبانی، یک برش مورب در ساقه شاخه درست زیر یک گره برگ ایجاد کنید. چند برگ پایین را از قلمه جدا کنید.

مرحله 3: اگر از روش آب استفاده می کنید، یک لیوان یا شیشه با اندازه مناسب را با آب پر کنید تا گره های برگ (اما نه برگ های باقی مانده) در آب فرو بروند و قلمه را در آب قرار دهید.

همچنین بخوانید: نگهداری گیاه سینگونیوم

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با شما را با گیاهان آگلونما آشنا کنیم و نحوه ی رشد، کاشت و نگهداری آن  را شرح دهیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

برای خرید گل آنلاین می توانید به صفحه خرید گیاهان آپارتمانی و رز جاودان مراجعه کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *