ساخت رز جاودان

ساخت گل رز جاودان

روش هایی برای ساخت گل رز جاودان

گل رز یکی از محبوب ترین گل های موجود در طبیعت به شمار می رود که هیچ کس دوست ندارد پژمرده شدن آن را ببیند. بسیاری از افراد بعد از خریدن یا هدیه گرفتن گل رز به فکر افزایش ماندگاری آن می افتند. خشک کردن گل رز یکی از بهترین روش ها برای نگه داشتن آن به شمار می رود اما گل رز خشک شده زیبایی چندان زیادی ندارد. به همین دلیل، ساخت گل رز جاودان به روش های مختلف رواج یافته است. گل رز جاودان را می توانید برای سال ها نگه دارید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گل رز جاودان چه تفاوتی با رز خشک دارد؟

خشک کردن گل رز با جاودان کردن آن تفاوت های بسیار زیادی دارد. فرآیند خشک کردن گل رز شامل وارونه نگه داشتن آن به مدت چند روز به منظور از بین رفتن رطوبت داخل برگ ها و گلبرگ هاست. این موضوع باعث پژمرده شدن گل ها و از دست رفتن زیبایی و لطافت آن ها می شود. در مقابل، زیبایی گل رز جاودان به همان اندازه روز اول است و می توان آن را به عنوان یک وسیله تزئینی در خانه استفاده کرد.

ساخت گل رز جاودان تنها با هدف نگهداری در حباب های شیشه انجام نمی شود. از این گل ها می توان در گل آرایی و دکوراسیون خانه نیز استفاده کرد. جذابیت و زیبایی این گل ها به قدری زیاد است که به عنوان یک گزینه عالی برای هدیه دادن نیز شناخته می شوند. گل های رز جاودان جعبه ای یا شیشه ای را می توان در محل کار، روی میز آرایش، میزهای عسلی یا حتی کنار تخت قرار داد. این گل ها در هر محیطی که قرار بگیرند، طراوات و زیبایی را با خود به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت گل های جاودان با خشک شده

 

رز جاودان

 

چگونه می توان گل رز جاودان ساخت؟

دو روش مختلف برای ساخت گل رز جاودان وجود دارد که این دو روش از نظر مواد اولیه و شیوه ساخت با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه، به توضیح هر دو مورد می پردازیم.

·استفاده از پارافین برای مومیایی کردن

روش اول، مومیایی کردن گل رز با پارافین جامد است. در این روش، یک تکه پارافین جامد بزرگ را به قطعات کوچک تر خرد و ذوب کنید. ذوب کردن تکه های خرد شده پارافین جامد باید به آرامی و روی حرارت کم انجام شود. برای این کار می توانید پارافین جامد را در یک ظرف با ابعاد متناسب با گل رز بریزید و روی بخار آب قرار دهید. حتی می توانید ظرف را در آب جوش قرار دهید تا پارافین ذوب می شود.

در این روش از ساخت گل رز جاودان، گلبرگ های خراب یا پژمرده را جدا کنید. سپس، آن را از سمت گلبرگ ها در پارافین مایع فرو ببرید. اجازه دهید گلبرگ ها به مدت 10 ثانیه درون پارافین قرار بگیرند و بعد گل را بیرون بکشید. در مرحله بعدی، گل رز را از سمت ساقه وارد پارافین کنید تا منافذ خروجی بخار آب کاملاً بسته شوند. وجود رطوبت در گل می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. در نهایت، گل را به صورت عمودی نگه دارید تا پارافین به طور کامل خشک شود. به این طریق می توانید گل رز جاودان خود را داشته باشید.

·ساخت رز جاودان به کمک ژل سیلیکا

در روش دوم ساخت گل های رز جاودان از ژل سیلیکا به منظور هیدراته کردن گل استفاده می شود. در گام نخست، ظرفی با ارتفاع کمی بیشتر از گل رز انتخاب کنید. گل رز را درون ظرف قرار دهید و روی آن را تا حدی با ژل سیلیکا بپوشانید که سطح ژل بالاتر از گلبرگ ها قرار گیرد. اجازه دهید ژل سیلیکا برای یک روز روی گل رز بماند. سپس، آن را به آرامی از درون ظرف خارج کنید.

در ساخت گل رز جاودان به این روش توجه داشته باشید که ژل سیلیکا با جذب رطوبت باعث خشک و شکننده شدن گلبرگ ها می شود. به منظور از بین رفتن آخرین ذرات ژل سیلیکا از روی گل رز، آن را به آرامی تکان دهید. اکنون، می توانید برای مدت زمانی طولانی از زیبایی گل رز خود لذت ببرید.

 

ساخت گل رز جاودان
ساخت گل رز جاودان

افزایش طول عمر گل رز جاودان

بعد از جاودان کردن گل رز به کمک یکی از روش های مذکور، طول عمر آن را با رعایت نکات کلیدیدر نگهداری از آن، افزایش دهید. برخی از مهم ترین نکات در زمینه نگهداری از گل رز جاودان به شرح زیر هستند:

  • قرار دادن گل رز درون حباب های شیشه ای به منظور جلوگیری از جذب رطوبت و آلودگی
  • نگه داشتن گل رز در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید
  • نگهداری از گل رز جاودان در محیطی خشک و دمای مناسب
  • پرهیز از آبیاری گل رز یا استفاده از خوشبوکننده ها و براق کننده ها برای زیباسازی یا خوشبو کردن گل
  • عدم تماس گل با انواع مختلف مواد شیمیایی.

صرف نظر از روشی که برای ساخت گل رز جاودان استفاده می کنید، این گل ها را می توانید برای 2 تا 3 سال نگه دارید. به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری و محیط مرطوب باعث از بین رفتن لطافت گل و کاهش ماندگاری آن می شود. علاوه بر این، هرگز گل رز جاودان را در گلدان قرار ندهید چراکه نیازی به رسیدگی یا هرس ندارند. بهتر است این گل ها در جعبه یا شیشه مخصوص خود نگهداری شوند و هرگز آن ها را از درون محفظه بیرون نیاورید.

بیشتر بخوانید: نگه داری از رز جاودان

سخن پایانی

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ساخت گل رز جاودان چقدر زمان می برد؟ پاسخ این سوال به روش مورد استفاده برای خشک کردن و ساخت گل رز بستگی دارد. با این وجود، این کار بین چند روز تا چند هفته به طول می انجامد. به منظور داشتن گل های رز جاودان زیبا و افزایش طول عمر آن ها حتماً باید در فرآیند ساخت صبر و حوصله به خرج دهید. مطمئن باشید که نتیجه کار ارزشش را خواهد داشت. ما در گل فروشی اینترنتی گندم vip با فروش انواع گل و گیاه در خدمت شما عزیزان هستیم. از دسته بندی ها و محصولات ما بازدید نمایید.

اگر سئوالات بیشتری در مورد گل های جاودان دارید. لطفا از صفحه سوالات متداول در مورد گل رز جاودان بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *