نگهداری و کاشت گل رز در پاییز

کاشت گل رز در پاییز

نحوه کاشت و نگهداری گل رز در پاییز

کاشت گل رز در پاییز بهتر است یا بهار؟

کاشت گیاهان چند ساله مانند گل رز در پاییز سلاح مخفی باغبان ها است.هر بار که در پاییز، زمانی که باغ های گل و باغبان ها در حال پاک کردن موجودی خود هستند، برخی باغبان ها می پرسند که آیا واقعاً زمان مناسبی برای کاشت است؟

بله، پاییز زمان خوبی برای کاشت گیاهان رز بسته به منطقه رشد شما است. در مناطق 8-10 آب و هوای مناسبی برای کاشت انواع گیاهان چند ساله به خصوص گل رز باغی است. هدف قرار دادن گل های رز پاییزی در زمین را 6 هفته قبل از اولین یخبندان مورد انتظار خود قرار دهید تا زمانی برای ریشه زدن داشته باشند.

اگر در منطقه ای با هوای پاییزی گرم تر (مناطق-7-4) را دوست ندارید، از این زمان برای آماده کردن یک بستر جدید با علامت گذاری منطقه و سپس اضافه کردن کمپوست استفاده کنید. شما می توانید از هر کمپوستی، چه کود، چه کیسه های مهد کودک محلی یا برگ های خرد شده استفاده کنید (از استفاده از هر گونه کمپوست استریل شده خودداری کنید).

این فرآیند به خاک فرصت می دهد تا در ماه های زمستان به طور کامل زنده شود. تا بهار، خاک شما غنی و آماده برای گل های رز جدید خواهد بود!

اگر به گل رز علاقه مندید پیشنهاد می کنم حتما از صفحه گل رز جاودان بازدید نمایید.

کاشت گل رز در پاییز

مزایا و معایب کاشت رز در پاییزه

برخی باغبان ها معتقد هستند کاشت گل رز در پاییز مناسب تر از بهار است؛ زیرا کاشت رز در بهار می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

اگر قصد کاشت گل را در بهار دارید باید بگویم که ممکن است خاک در اثر همه آن رگبارهای بهاری خیس باشد، یا ممکن است مجبور باشید تا اواخر فصل منتظر بمانید، زیرا زمین برای مدتی پس از پایان فصل زمستان هنوز یخ زده است.

اما در پاییز، خاک معمولاً خشک‌تر و گرم‌تر است، بنابراین کار کردن با آن آسان است. همچنین آب و هوا نیز معتدل‌تر است، معمولاً در بسیاری از مناطق بیشتر از تابستان باران می‌بارد، و معمولاً لازم نیست نگران یک موج گرمای غافلگیرکننده باشید که بوته رز شما را برشته می‌کند.

مزیت دیگر این است که اغلب می توانید انواع خاصی از گیاهان را با قیمت کمتر پیدا کنید. برخی باغبان ها خریدهای بذر و گیاهان  باغ خود را در پاییز انجام می دهند. زیرا اکثر بازارهای گل و گلفروشی ها تخفیف های پایان فصل را ارائه میکنند. (معرفی انواع گل رز Grandiflora)

همچنین باغبانانی که  کاشت گل رز در پاییز را انتخاب میکنند، گلهایشان زودتر شکوفا میشود اما گل های کاشته شده در پاییز زمان بیشتری را نیاز دارند.

وقتی گل رز را در بهار در زمین می گذارید، چند ماه طول می کشد تا جا بیفتد و شکوفه ها را بفرستد، در حالی که گل رزهایی که در ماه اکتبر یا نوامبر کاشته شده اند، قبلاً وقت داشته اند که ته نشین شوند و با رسیدن بهار آماده رشد هستند.

از جنبه منفی، اگر پاییز به طور غیرمعمول مرطوب یا یخ زدگی غیرمنتظره زود هنگام داشته باشید، ممکن است گیاهان خود را از دست بدهید. همچنین معمولاً مجموعه کوچکتری از گیاهان را برای انتخاب پیدا خواهید کرد.

همچنین بخوانید: نگهداری و پرورش گل یاس

کاشت گل رز در پاییز

 

زمان کاشت گل رز در پاییز

کاشت گل رز در پاییز نیز زمان دارد، بهتر است گیاهان خود را تنها چند روز قبل از اولین یخبندان مورد انتظار در زمین نکارید. در این حالت گل های رز شما زمانی برای مستقر شدن و استقرار قبل از شروع هوای سخت زمستانی ندارند.

زمان مناسب برای کاشت حدود شش هفته قبل از اولین تاریخ یخبندان پیش بینی شده در پاییز است. این امر به گیاهان زمان می‌دهد تا ریشه‌های خود را ایجاد کنند تا بهترین شانس برای زنده ماندن در زمستان و شکوفایی در بهار را داشته باشند.

البته  توجه کنید دمای زمستانی بر زمان کاشت گل رز تأثیر می گذارد یکی دیگر از عوامل در تصمیم گیری در مورد زمان کاشت گل رز این است که کمترین میانگین دمای زمستان شما چقدر است.

اگرچه خیلی زود کاشتن گل رز نیز خیلی مناسب نیست. البته که احتمال زنده ماندن گل رز وجود دارد، اما اگر در گرمای اواخر تابستان گل را بکارید، خطر کشتن آن را به همراه دارید.

 

آیا باید در پاییز رزهای سر مرده را هرس کنیم؟

اگر کاشت گل رز در پاییز را انتخاب کرده اید ممکن است این سوال شما نیز باشد.

به طور کلی این فرآیند از بین بردن شکوفه های پژمرده نامیده می شود. با از بین بردن شکوفه های قدیمی، گیاه را از صرف انرژی برای رشد دانه ها که گیاهان رز شما را تشویق می کند تا گل های جدید تولید کنند، متوقف می کنید.

درست مانند هرس کردن، توصیه می کنم حدود 6 هفته قبل از اولین تاریخ یخ بندان و سرمای قطعی شروع به کار کنید.

 

چگونه گل رز را برای زمستان آماده می کنید؟

تعدادی از عوامل تعیین می کند که کاشت گل رز در پاییز دوام می آورد وگل شما در زمستان چقدر خوب باشد: تنوع گیاه رز (بعضی از آنها سخت تر از بقیه هستند). مکان گیاه در باغ شما (به عنوان مثال، نزدیکی آن به خانه باعث گرمتر نگه داشتن آن می شود). منطقه رشدی که در آن زندگی می کنید (مناطق معتدل در ماه های زمستان روی گل رز راحت تر است).

اگر در محل زندگی خود زمستان های معتدلی دارید نیاز به مراقبت و تدابیر ویژه ای ندارید و کار شما آسان است.

همچنین بخوانید: رشد گیاه کوردیلین

 

گل رز

 

نحوه کاشت رز در پاییز

اگر به این نتیجه رسیده اید که پاییز زمان مناسبی برای کاشت بوته های رز است، نکاتی وجود دارد که باید در مورد نحوه کاشت گل رز در پاییز در نظر داشته باشید.

کود دهی نکنید: کود دهی ممکن است گیاه رز را ضعیف کند و برای زنده ماندن در زمستان آینده باید تا حد امکان قوی باشد.

از مالچ استفاده کنید: یک لایه ضخیم مالچ روی ریشه های گل رز تازه کاشته شده خود اضافه کنید. این امر کمک می کند تا زمین برای مدتی طولانی تری یخ نزند و به گل رز شما زمان بیشتری برای استقرار آن می دهد.

کاشت فقط در حالت خواب: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید هنگام بررسی نحوه کاشت گل رز در پاییز به خاطر بسپارید این است، که فقط باید گل رز خفته (بدون برگ) بکارید. کاشت گل رز فعال یا کاشت بوته های گل رز که از نهالستان در رشد فعال می آیند، هنگام کاشت در پاییز به خوبی کار نمی کند.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نحوه کاشت رز در فصل پاییز آشنا کنیم و مزایا و معایب این انتخاب با شما در میان بگذاریم امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

همچنان بخوانید: رز جاودان یا رز ماندگار چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *