کود شیمیایی مناسب گیاهان آپارتمانی

کود شیمیایی

کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی

مزایای کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی را بدانید!

شما گیاه خانگی خود را در گلدان قرار داده اید، آبیاری کرده اید، آفت زدایی و هرس کرده اید؛ اما پس از چند ماه متوجه می شوید که گیاه تان کمتر سرزنده به نظر می رسد. شاید زمان کوددهی فرا رسیده باشد.

سامر رین اوکس، نویسنده کتاب How to Make a Plant Love You می گوید: گیاهان غذای خود را از فتوسنتز دریافت می کنند، اما به برخی ریز مغذی ها و درشت مغذی های دیگر نیاز دارند که در ایجاد آنزیم ها، تنظیم آب و دفاع از گیاهان بسیار مهم هستند.

قبل از کار بر روی این مقاله، من از اصول کود دهی ترسیده بودم، که به نظر می رسید پیچ ​​و خم غیر قابل نفوذی از نمادهای کود، نسبت ها، کلمات اختصاری، و ترکیبات مواد مغذی فوق خاص دارد. من بیشتر گیاهان پژمرده را با تعویض گلدان مجدد شاد کرده ام.

خوشبختانه کود دهی، ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، و کود دادن به گیاهان به جای گلدان مجدد باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نیز خواهد شد. کارشناسان می گویند که تنها یک راه برای اشتباه جدی وجود دارد: لقاح بیش از حد. استفاده زیاد از کود شیمیایی باعث سوختگی ریشه گیاه می شود و معمولاً آن را از بین می برد.

بهترین راه برای جلوگیری از این سرنوشت این است که دستورالعمل‌های مربوط به رقیق‌سازی مناسب روی بسته‌بندی را به دقت دنبال کنید و از طرفی استفاده کم و نه زیاد را اشتباه کنید. اگر متوجه شدید که بیش از حد کود مصرف کرده‌اید، هنوز هم می‌توانید گیاه خود را نجات دهید: «در صورتی که به این میزان زیاد کود دهی نکرده‌اید، می‌توانید آن را مجدداً گلکاری کنید یا به آن خاکی بدهید که آب در حال جاری شدن است. ساچ می‌گوید: حدود نیم ساعت در خاک بکارید تا تمام نمک‌های کود اضافی خارج شود.

هنگامی که شروع به کار می کنید به طور محافظه کارانه کود شیمیایی اضافه کنید. به غیر از آن، اکثر گیاهان آپارتمانی از کود همه منظوره راضی هستند، اگرچه اگر می‌خواهید شکوفه‌دهی ارکیده یا رشد کاکتوس خود را بهینه کنید، مطمئناً می‌توانید یک ترکیب تخصصی بخرید.

همچنین بخوانید: درمان طبیعی آفات گیاهان آپارتمانی

 

کود شیمیایی

سطوح مواد مغذی کود

سه عنصر اصلی در کود نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) هستند. برای استفاده عمومی، کودهایی با سطوح NPK متعادل بین 5 تا 15 “یک شرط مطمئن” هستند. شما همچنین می توانید یک ترکیب تخصصی را انتخاب کنید. ارین ویتز، وبلاگ نویس Seeds and Spade s می گوید: «اگر می خواهید مشکل خاصی را در گیاهان خود برطرف کنید که مربوط به کمبود یکی از این عناصر است، فرمولی غنی از آن عنصر خاص می خواهید.

نیتروژن به رشد برگ و رشد ساقه کمک می کند. فسفر به رشد ریشه و گلدهی کمک می کند؛ پتاسیم به گیاه کمک می کند تا با بیماری و آفات مبارزه کند. گیاهان آپارتمانی گلدار به فسفر بیشتری نیاز دارند. رشد “کششی” یا “پاچه پا”. می تواند نشانه نیتروژن بیش از حد باشد. اگر مطمئن نیستید، به طور پیش فرض یک کود شیمیایی با نسبت NPK در حدود 10-10-10 استفاده کنید.

حتی اگر ترکیبات آن دقیقاً آن چیزی نباشد که گیاه شما در آن لحظه به آن نیاز دارد، «اگر خاک حاوی «یک ماده مغذی بیش از دیگری باشد» آنقدر شکایت نمی‌کند.

کودها همچنین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را در مقادیر کمتری تامین می‌کنند که از خاک تهی می‌شوند؛ به عنوان مثال، کلسیم، که دو نفر از کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم به عنوان یک جزء مهم در تقویت دیواره‌های سلولی اشاره کردند. شما یک کود با طیف مناسبی از ریزمغذی‌ها می‌خواهید که روی ظرف تحت عنوان “تجزیه و تحلیل تضمینی” ذکر شده است.

همچنین بخوانید: آموزش کاشتن گل در گلدان بدون سوراخ زهکشی

کودهای آلی و ارگانیک در مقابل کود شیمیایی

کود شیمیایی
کود شیمیایی گیاهان آپارتمانی

 

کودهای آلی مواد مغذی را از یک “منبع طبیعی پوسیدگی که مواد مغذی را آزاد می کند” به دست می آورند. آنها کمتر گیاهان را می سوزانند، اما نسبت به مواد مصنوعی قوی تر، گرانتر هستند. (مانند بسیاری از باغبانان، من ارتباط مثبتی با کودهای ارگانیک دارم، اما در داخل خانه، کودهای آلی یا ارگانیک می تواند بسیار قوی باشد.) کودهای مصنوعی یا همان کود شیمیایی قوی‌تر و از نظر تغذیه و همچنین کامل‌تر هستند. «مانند مولتی ویتامین Centrum برای انسان‌ها»، و البته که خطر بیشتری برای گیاهان دارند. گیاهان شما از هر کدام راضی خواهند بود. گیاهان واقعاً بین کودهای آلی و مصنوعی تمایز قائل نمی شوند، اگرچه “کودهای آلی تمایل به ساختن خاک دارند و به ترویج فعالیت میکروبی سالم کمک می کنند.”

USDA مانند غذاهای ارگانیک گواهینامه های ارگانیک برای کودها ارائه نمی دهد. این به این معنی است که این اصطلاح با دقت کمتری استفاده می شود، اما فقدان گواهینامه ارگانیک USDA یک نقص نیست. گروه های مستقل این نقش را ایفا می کنند، از جمله موسسه غیرانتفاعی بررسی مواد آلی (OMRI)، که کریستین مونجی، بنیانگذار شرکت محوطه سازی Birch and Basil Design، آن را به عنوان “استاندارد طلایی محصولات در صنعت باغبانی” توصیف می کند.

به طور کلی، کود شیمیایی ساده‌ترین رویکرد را نشان می‌دهند، اما گزینه‌های زیادی برای باغبانانی که ترجیح می‌دهند کمی پول و زمان اضافی را صرف کارهای ارگانیک کنند، وجود دارد. کود ارگانیک نیز گزینه خوبی برای باغبانانی است که بیشتر نگران جلوگیری از آسیب به گیاهان خود هستند تا بهینه سازی نتایج  رشد آهسته تری خواهید داشت، اما اگر تصادفاً بیش از حد از آن ها استفاده کنید، محصولات ارگانیک آسیب زیادی به بار نمی آورند.

همچنین بخوانید: درمان طبیعی آفات گیاهان آپارتمانی

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مزایای کود شیمیایی و ارگانیک آشنا کنیم و شرح دهیم که در ترکیبا آنها چه چیزی وجود دارد، حال با خواندن این مقاله باید تصمیم بگیرید که کدام کود برای گیاهان شما ناسب تر است. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت خرید گل و گیاهان آپارتمانی کافی است با کارشناسان مجموعه ی گندمvip تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *