آماده سازی خاک باغچه برای کاشت گل رز

آماده سازی خاک برای کاشت گل رز

آماده سازی زمین برای کاشت گل رز

اگر کاشت گل رز در خاک مناسب صورت گیرد قطعا رشد بهتری خواهد داشت.

با آماده کردن موقعیت جدید گل رز قبل از کاشت، حداقل دو ماه قبل، بهترین شروع ممکن را داشته باشید. موقعیت باید در یک نقطه آفتابی با رقابت کم، دارای زهکشی خوب و مواد مغذی فراوان باشد.

بررسی خاک باغچه برای کاشت گل رز

انتخاب محل کاشت گل رز:

همه گل های رز نیاز به یک موقعیت باز، آفتابی و با زهکشی خوب دارند.

گل رز به حداقل 6 ساعت نور مستقیم خورشید در روز نیاز دارد. اگر چه مناطق سایه دار به گل رز اجازه می دهد تا عملکرد خوبی داشته باشد، اما با درصد سایه از مقدار گل ها کاسته می شود.

محافظت در برابر باد برای شکوفه های خوب ضروری است، اما به یاد داشته باشید که اجازه حرکت هوا را بدهید.

از کاشت گل رز خیلی نزدیک به درختچه ها و درختان مستقر خودداری کنید زیرا آنها برای آب و مواد مغذی با گل رز شما رقابت می کنند.

نوع و تنوع گل رز را در نظر بگیرید که گل رز در هر شکل و اندازه رشد می کند. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای رشد رز بدون شلوغی، از جمله سیستم های ریشه وجود دارد. به یاد داشته باشید هر چیزی که در بالای خاک رشد می کند در زیر خاک در رشد ریشه آینه می شود (درست مانند یک درخت).

در صورت کاشت گل رز به صورت گروهی، به فاصله توصیه شده کاشت آنها توجه کنید. بیشتر گل های رز باید با فاصله حداقل 1 متر از هم کاشته شوند، اما برخی از گل های رز کوچکتر مانند رز مینیاتوری را می توان نزدیک به هم کاشت.

مطالب مرتبط » انواع رز را بشناسید!

کاشت گل رز

 

خاک باغچه برای کاشت گل رز

گل رز بسیار سازگار است و تقریباً در هر نوع خاکی قابل رشد است، زیرا زهکشی خوبی دارد، عمیق و پر از هوموس (مواد آلی پوسیده) است. با این حال، بهترین خاک ها خاک های لومی متوسط ​​تا سنگین تا حداقل 35 سانتی متر، روی یک زیر خاک رسی خوب هستند. این نوع خاک ایده آل است زیرا دارای مزیت طبیعی حفظ رطوبت و مواد مغذی است و نیاز به آماده سازی کمی برای کاشت گل رز دارد.

 

زه کشی خاک باغچه برای کاشت گل رز

اولین قدم شما برای آماده سازی خاک، اطمینان از زهکشی خوب آن است. برای اطمینان از زهکشی خوب خاک، یک گودال آزمایشی حفر کنید و با آب پر کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا زهکشی شود. تقریباً 15 دقیقه صبر کنید، اگر آب به میزان قابل توجهی تخلیه نشد یا در عرض یک ساعت کاملاً تخلیه نشد، مشکل زهکشی وجود دارد. اگر چنین است، اکنون دو گزینه دارید، مکان بهتری را برای کاشت گل رز خود انتخاب کنید یا زهکشی را در این مکان بهبود بخشید.

گزینه های زیادی برای بهبود زهکشی وجود دارد، روشی که انتخاب می کنید به شدت مشکل شما بستگی دارد. می‌توانید روی مواد آلی . یا خاک‌های سبک‌تر کار کنید تا خاک موجود خود را تجزیه کنید؛ یا  بستر باغ را بالا ببرید و خاک تازه باغچه را اضافه کنید.در موارد شدیدتر افزودن کانال های زهکشی با لوله کشی کشاورزی موفق ترین جایگزین خواهد بود.

 

مطالب مرتبط » زهکشی چیست؟

کاشت گل رز

 

PH خاک برای کاشت گل رز

قبل از افزودن هر چیزی به خاک، آزمایش pH خاک را انجام دهید. کیت های تست را می توان از فروشگاه ها یا مراکز باغ خریداری کرد و استفاده از آنها آسان است. pH خاک برای کاشت گل رز باید بین 6.5 و 7 باشد. تغییراتی غیر از این می تواند منجر به اتصال مواد مغذی به خاک و در دسترس نبودن گیاه شود. این می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از کمبود مواد مغذی و در برخی موارد مرگ گل شود.

برای افزایش PH، آهک را به خاک اضافه کنید. برای کاهش pH مواد آلی، کلات آهن یا پودر گوگرد اضافه کنید. مقداری که اضافه می کنید به نوع خاک، سطح pH و محصول بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در مورد مقدار و انواع محصولات تحقیقاتی خود را انجام دهید.

تغییر pH خاک شما یک فرایند تدریجی است و ممکن است چندین ماه طول بکشد، بسته به کاربرد شما می تواند تا شش ماه طول بکشد. صبور باشید و بعد از چند ماه خاک را دوباره آزمایش کنید.

همچنین بخوانید: رشد رز آبی

 

آماده سازی خاک برای کاشت گل رز

هنگامی که زهکشی را بررسی کردید و pH خاک کافی است، زمان آماده سازی خاک فرا می رسد.

خاک باید حداقل چند ماه قبل از کاشت آماده شود و 4 تا 6 هفته در آن ته نشین شود. آماده سازی خاک شامل افزودن مواد آلی، مقدار کمی خون و استخوان به خاک و رطوبت است. نوع خاک نسبت ها را تعیین می کند.

خاک را برای کاشت گل رز با مواد آلی بسازید، آبیاری کنید، چند بار آن را برگردانید و بگذارید بماند. در طی چند ماه آینده، بستر گل رز را چندین بار حفر کنید و آبیاری کنید، خاک باید به سمت شیب خوب برسد.

 گل رز تقریباً با هر نوع خاکی به جز خاکهای سبک و شنی سازگار است . یکی از بزرگترین مشکلات این نوع خاک، احتباس آب است، به طوری که آب و مواد مغذی به سرعت از طریق آن تخلیه می شوند، قبل از اینکه گل رز فرصتی برای جذب آنچه لازم است داشته باشد. به همین دلیل خاک های شنی نیاز به آماده سازی بیشتری دارند. برای آماده سازی خاک، مقدار زیادی ماده آلی وارد کنید و آن را به طور کامل حفر کنید. استفاده از یک لایه خوب از مالچ نیز به حفظ رطوبت کمک می کند. لازم به یادآوری است که خاک های سبک و شنی نیاز به کوددهی و آبیاری سبک تر و مکرر دارند. مراقب باشید، زیرا خاک های بسیار شنی می توانند آبگریز شوند و اجازه نمی دهند آب به زمین نفوذ کند، بلکه اجازه می دهد تا به قسمت های پایین تر باغ برود.

از کاشت گل رز در خاک قدیمی که گل رز در آن جدا شده است، خودداری کنید. اگر گل رز اخیراً حذف شده است، دو انتخاب دارید. یا اجازه دهید خاک برای مدت طولانی استراحت کند یا خاک را در این موقعیت با خاک تازه جایگزین کنید (حداقل یک بار چرخ بزرگ). قبل از کاشت، PH را آزمایش کنید و خاک را به طور معمول آماده کنید.

در زمان کاشت کود ندهید. قبل از استفاده از اولین کاربرد، صبر کنید تا گل رز رشد قابل توجهی داشته باشد و شکوفا شود. به طور کلی این اواخر بهار برای بیشتر گل های رز تازه کاشته شده است، بسته به آب و هوا، تنوع و زمان کاشت. اگر خاک را به اندازه کافی آماده کرده باشید، قبل از این نیازی به کود دهی نیست. کوددهی در زمان کاشت نه تنها PH خاک را تغییر می دهد و ریشه های جدید را می سوزاند، بلکه ممکن است آنها را به رشد در دوره خواب تشویق کند. این ایده آل نیست زیرا رشد جدید به راحتی توسط یخبندان و هوای شدید زمستانی آسیب می بیند.

مشاهده دسته بندی کامل گل رز جاودان

کاشت گل رز

 

مواد آلی خاک برای کاشت گل رز

مواد آلی در هنگام آماده سازی بستر باغ، قبل از کاشت گل رز به خاک اضافه می شود و می تواند ترکیبی از هر یک از موارد زیر باشد:

  • کمپوست خوب پوسیده
  • ریخته گری کرم
  • کمپوست قارچ

کود قدیمی؛ مهم است که به خوبی پوسیده شده باشد. از کود مرغ و هر گونه کود حیواناتی که گوشت می خورند خودداری کنید، زیرا برای گل رز بسیار اسیدی هستند.

یک مشت خون و استخوان اضافه شده به خاک در حین آماده سازی نیز مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید: گل رز قرمز در خواب نشانه چیست؟

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با خاک مناسب برای کاشت گل رز آشنا کنیم و نکات مهمی را شرح دهیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. لطفا سوالات خود را از ما بپرسید.

برای خرید گل آنلاین حتما از سایت بازدید نمایید و همچنین از دسته بندی های مختلف دسته گل، سبدگل، رز جاودان بازدید نمایید. در ص.رت نیاز به مشاوره کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ترجمه شده از سایت treloarroses

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *