ارکیده روح چیست؟

ارکیده روح

منظور از ارکیده روح چیست؟

ارکیده روح یک گل کم رنگ است که فاقد کلروفیل، برگ است؛ و ترجیح می دهد در مناطق کم نور رشد کند.

علاوه بر این، این گیاهی است که از انقراض بازگشته است، ارکیده ارواح تقریبا کمیاب یا منقرض شده بود تا زمانی که در سال 2010 در یک چوب هرفوردشایر پیدا شد.

با این حال، هنوز هم یکی از کمیاب ترین گیاهان در سراسر جهان است. ارکیده شبح که در دنیای علمی با نام Dendrophylax lindenii شناخته می شود، به خاطر گلبرگ های ظریف و سفید گل هایش ارزشمند است. همچنین نام خود را از حرکت شبانه گل که شبیه یک روح است گرفته است.

ارکیده روح در فلوریدا از حفاظت از محیط زیست برخوردار است و دستکاری یا جمع آوری آنها غیرقانونی است. تا دسامبر 2016، اعتقاد بر این بود که تنها حدود 2000 گیاه در طبیعت باقی مانده است. شکار غیرقانونی و همچنین توسعه انسانی همچنان موجودیت آن را تهدید می کند.

ارکیده  را می توان به همراه بیش از 30 نوع ارکیده دیگر در منطقه حفاظت شده بزرگ یافت.

 

همچنین بخوانید: نگهداری و پرورش گل ارکیده براساوولا

از نظر بصری، این گیاه به صورت توده‌ای بدون برگ و درهم از ریشه‌های سبز رنگ که تنه درخت میزبان را در آغوش گرفته است ظاهر می‌شود. اغلب در باتلاق های عمیق درختان سرو، سیب حوضچه ای و نخل یافت می شود و می توان آن را از سایر گونه های ارکیده با علائم نازک سفید روی سیستم ریشه آن متمایز کرد.

 

رشد ارکیده روح

ارکیده روح برای رشد به شرایط محیطی بسیار خاصی نیاز دارد: رطوبت بالا، دمای ملایم، سایه و وجود قارچ های میکوریز. همچنین می توان آن را در باهاما و کوبا یافت، اما در شرایط متفاوتی نسبت به شرایط در جنوب فلوریدا رشد می کند.

گل ارکیده شبح در ماه های خرداد شکوفا می شود و توسط پروانه ابوالهول غول پیکر گرده افشانی می شود که معمولاً بیش از یک گیاه را در سفرهای شبانه خود می بیند. زبان پروانه ابوالهول به راحتی به گرده گیاه می رسد. سایر حشرات برای رسیدن به آن مشکل دارند.

همچنین بخوانید: مفهوم گل ارکیده آبی در هدیه

 

ارکیده روح
ارکیده روح

 

محبوبیت ارکیده شبح

محبوبیت ارکیده روح پس از کتاب سوزان اورلئان در سال 1998 با عنوان “دزد ارکیده” افزایش یافت که بعداً به فیلم “اقتباس” در سال 2002 تبدیل شد. محققان دانشگاه فلوریدا در Gainesville اخیراً راهی برای کشت دانه ها، رشد گیاهان در گلخانه ها و معرفی مجدد آنها به طبیعت ابداع کرده اند.

ارکیده شبح یک ارکیده اپی فیتیک است (روی سطح گیاه دیگری رشد می کند) با گل های سفید خودنمایی که بومی مناطق جنگلی انبوه مرطوب در فلوریدا و کوبا است. معمولاً بدون برگ است، اما ریشه های آن سبز است و می تواند فتوسنتز را برای گیاه انجام دهد.

ارکیده روح را می توان در محیط های بومی تنها در چند شهرستان فلوریدا جنوبی یافت. گلهای سفید مایل به کرمی یا زرد کم رنگ، که از اواخر زمستان تا تابستان شکوفا می شوند، پشت سر هم باز می شوند، معمولاً یک یا دو بار در یک زمان، و در شب بسیار معطر هستند.

گلبرگ پایینی دارای دو پیچک بلند است که کمی به سمت پایین می‌پیچد، شبیه پاهای عقب قورباغه در حال جهش است و ریشه‌ها آنقدر خوب استتار شده‌اند که به نظر می‌رسد گل در وسط هوا شناور است، از این رو نام رایج آن “ارکیده ارواح” است. نام گونه “lindenii”

تلاش برای رشد اینگونه از ارکیده بسیار دشوار است و بیشتر تلاش ها برای پرورش نهال به گیاهان بالغ در کشت استریل با شکست انجام می شود. ارکیده روح کاملاً توسط قوانین ایالت فلوریدا محافظت می شود که حذف آن از طبیعت را ممنوع می کند. گیاهانی که از طبیعت جمع‌آوری می‌شوند معمولاً از رویشگاه خود زنده نمی‌مانند و در عرض یک سال می‌میرند. در طبیعت، زیستگاه این گیاه از تنه یا شاخه های اصلی درختان زنده به ویژه درختان سیب تشکیل شده است.

 

مطالب مرتبط » نحوه ی زنده نگه داشتن گل ارکیده را در این مقاله بیاموزید!

کلام آخر

حال که این مقاله را به پایان رسانده اید، با ماهیت ارکیده روح آشنا شده اید و شناخت نسبی نسبت به ین گل کمیاب و زیبا پیدا کرده‌اید، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل آنلاین کافی است با کارشناسان مجموعه گندم vip تماس بگیرید تا در زمان و مکان دلخواه خود بتوانید هدیه ای ارزنده به عزیزان خود بدهد. هدف ما لبخند رضایت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *