گیاهان ارکیده نباید از بین بروند، نحوه زنده نگه داشتن ارکیده

نحوه زنده نگه داشتن ارکیده

گیاهان ارکیده نباید از بین بروند، نحوه زنده نگه داشتن ارکیده

نحوه زنده نگه داشتن ارکیده را در این مقاله بخوانید!

ارکیده ها، عجیب و غریب و اغلب گران قیمت، ممکن است به تخصص بیشتری برای نگه داشتن نسبت به بسیاری از گیاهان نیاز داشته باشند تا بتوانند شکوفه های خارق العاده خود را تولید کنند. خبر خوب این است که ارکیده phalaenopsis حتی برای باغبان تازه کار به اندازه کافی آسان است و رشد می کند و شکوفا می شود. در حالی که بسیاری از ارکیده ها گیاهان ویژه ای هستند که یافتن آنها پرهزینه و سخت است، phalaenopsis یک نقطه معمولی درست در قفسه گل در خواربار فروشی محلی شما پیدا می کند. این گیاهان به عنوان هدیه محبوب هستند، اغلب این گیاهان پس از محو شدن شکوفه ها در سطل زباله قرار می گیرند.

1. انتخاب یک گل ارکیده عالی

بیش از 25000 گونه مختلف ارکیده وجود دارد. با این حال ، متداول ترین نوع که در فروشگاه مواد غذایی مشاهده می کنید ، ارکیده Phalaenopsis است. گل ارکیده در این جنس محبوب است زیرا برای مدت طولانی شکوفه می زند و نگهداری آن نسبتاً کم است.

در واقع “کلید پیشگیری از بروز مشکلات بعدی ، برداشتن یک گیاه خوب است.”

ارکیده ای را انتخاب کنید که بیشترین جوانه را نداشته باشد. سچ می گوید: “آن گلها طولانی ترین دوام را خواهند داشت زیرا هنوز شکوفه نداده اند” ”

برگ ها و ساقه ها را حتماً از نظر حشرات و عفونت های قارچی بررسی کنید. سچ می گوید که آنها اغلب شبیه لکه های قهوه ای یا سیاه هستند که معمولاً اطراف آنها زرد است.

 

نحوه زنده نگه داشتن ارکیده

 

2. چگونه گل ارکیده را شکوفا کنیم

هنگامی که نمونه خوبی بدست آوردید ، مراقبت مناسب از آنها ، شانس زنده ماندن و تجدید حیات آنها را افزایش می دهد. نور کافی برای بقای ارکیده حیاتی است.

پالومارس می گوید: ارکیده های Phalaenopsis می توانند در فضای کم نور ، زنده بمانند. با این حال هرچه نور شدیدتر و غیرمستقیم تری دریافت کند ، شکوفه ها بیشتر ماندگار می شوند و شانس مجدد شکوفایی بیشتر می شود. سچ پیشنهاد می کند: “حتماً آن را در پنجره ای قرار دهید که نور غیرمستقیم خورشید ایجاد می کند ،” تا سه ساعت تابش مستقیم آفتاب یا یک روز کامل از تابش آفتاب ایده آل است. ”

ارکیده ها دوست دارند دما ، برنامه آبیاری و نور آنها پایدار باشد. سچ توضیح می دهد: “انحراف زیاد در هر جهت منجر به انفجار جوانه ها می شود – مرگ خود به خود جوانه های گل.”

ارکیده ها همچنین دوست دارند که محیط آنها مرطوب باشد ، نه خیس. پالومارس می گوید: “ارکیده ها نیز گیاهان هوایی یا اپی فیت محسوب می شوند و در خاک رشد نمی کنند ،” به طور معمول گلدان ها با خزه یا حتی سنگ ساخته شوند.

خوب است اجازه دهید محیط بین آبیاری تا حدی خشک شود اما باید قبل از خشک شدن کامل آن را آبیاری کرد. در هنگام شکوفایی نیازی به کوددهی نیست.

پالومارس می گوید: “با مراقبت مناسب ، شکوفه ها دو ماه یا بیشتر دوام می آورند. Phalaenopsis من شکوفه های جدیدی ایجاد کرد که نزدیک به شش ماه از سنبله اصلی جدا شد!

همچنین بخوانید : دلایل رایجی که گل ارکیده شکوفا نمی شود و چگونه آنها را برطرف کنیم

 

گل ارکیده

 

3. مراقبت از ارکیده پس از گلدهی

مراقبت های بعد از شکوفه شما را برای موفقیت یا عدم موفقیت در آینده است. هنگامی که شکوفه ها منقضی شد ، می توانید آنها را کوتاه کرده و یا اجازه دهید سنبله های گل به طور طبیعی ریزش کنند. اگر آنرا ببرید ، پالومارس پیشنهاد می کند سنبله را حدود یک اینچ بالاتر از خط کاشت ببرید. پالومارس توضیح می دهد: “در این مرحله ، ارکیده به مرحله استراحت خود می رود تا انرژی خود را قبل از شکوفایی مجدد ذخیره کند.”

شما می توانید ارکیده خود را در این مرحله دوباره تولید کنید. سچ می گوید: “ارکیده را به نصف اسپاگنوم ، نیمی از تراشه های پوست ارکیده در گلدان پلاستیکی شفاف و با زهکشی پیوند دهید.” “باور کنید یا نکنید ، ریشه ها فتوسنتز می کنند و مقداری قرار گرفتن در معرض نور به گیاه کمک زیادی می کند.”

با این حال ، اگر دوست ندارید از یک گلدان شفاف استفاده کنید ، آن را درون گلدان بزرگتری بریزید تا روی آن را بپوشاند. در مرحله استراحت ، گیاه انرژی لازم را برای شاخ و برگ و ریشه های جدید قرار می دهد. اکنون می توانید با کود مایع ارکیده کود دهید. با توجه به دستورالعمل محصول ، هر ماه یک بار استفاده کنید.

 

همچنین مطالعه کنید : شکوفه دادن مجدد گل ارکیده Phalaenopsis

 

 

 

سچ می گوید: “اگر این قوانین ساده را دنبال کنید ، می توانید گل ارکیده Phalaenopsis خود را تقریباً دو بار در سال شکوفا کرده و شکوفه ها را برای چند ماه نگه دارید.” هنگامی که با موفقیت Phalaenopsis را برای استفاده مجدد از آن دریافت کردید ، سچ می

گوید که انواع دیگر ارکیده را امتحان کنید ، مانند ترکیبی Oncidium ، ارکیده جواهرات ، و ارکیده های بانوی دمپایی ، موفق باشید…

 

4-بگذار نور (روشن، غیر مستقیم) وجود داشته باشد!

یک پنجره رو به شرق که نور صبحگاهی را دریافت کند ایده آل است. پنجره‌های رو به جنوب یا غرب نیز کار می‌کنند، اما مطمئن شوید که ارکیده شما در برابر درخشان‌ترین (و خشن‌ترین) آفتاب بعد از ظهر با یک پرده شفاف محافظت می‌شود. برگها باید سایه روشن سبز زیتونی داشته باشند. برگ های تیره تر به این معنی است که گیاه نور کافی دریافت نمی کند. برگ های قرمز رنگ به این معنی است که قرار گرفتن در معرض نور زیاد است.

5- نه خیلی گرم، نه خیلی سرد

Phalaelnopsis در همان دمایی که ما هستیم خوشحال هستند: بالای 60 درجه در شب و بین 70 درجه و 80 درجه در روز. به یاد داشته باشید: دماهای روی طاقچه از بقیه خانه شما سردتر یا گرمتر است و دماهای نوسان می تواند باعث شود جوانه ها درست قبل از باز شدن ریزش کنند (که باعث ایجاد یک ضربه بزرگ می شود). به دقت توجه کنید که  Phalaelnopsis شما از هر گونه پیش نویس خارج شده است.

 

6- شکوفه های صرف شده را قطع کنید

 

نحوه زنده نگه داشتن ارکیده

 

 

 

هنگامی که گل ها محو می شوند، دو انتخاب دارید: سنبله را تا برگ ها ببرید و گیاه در عرض یک سال ساقه ای قوی با گل های بزرگتر رشد خواهد کرد. یا می توانید ساقه را درست بالای اولین گره (به نظر می رسد برجستگی) زیر پایین ترین شکوفه محو شده ببرید. اغلب ساقه باقی مانده در عرض 8 تا 12 هفته یک دور دیگر گل تولید می کند.

7- مراقبت از ارکیده پس از گلدهی
نحوه زنده نگه داشتن ارکیده پس از شکوفه دادن، موفقیت یا شکست آتی ارکیده شما را رقم می زند. پس از انقضای شکوفه ها، می توانید آنها را برش دهید یا اجازه دهید خوشه های گل به طور طبیعی بریزند. اگر آن را قطع کنید، Palomares پیشنهاد می کند سنبله را حدود یک اینچ بالاتر از خط کاشت ببرید.  در این مرحله، ارکیده به مرحله استراحت خود می رود تا انرژی را قبل از شکوفایی مجدد ذخیره کند.

در این مرحله می توانید ارکیده خود را مجدداً بکارید. ارکیده را در یک گلدان پلاستیکی شفاف و با زهکش، به مخلوط خرده‌های نیمه اسفاگنوم، نیمی از پوست ارکیده بکارید. باور کنید یا نه، ریشه ها فتوسنتز می کنند و مقداری قرار گرفتن در معرض نور به گیاه کمک زیادی می کند.

با این حال، اگر دوست ندارید از یک ظرف شفاف استفاده کنید، آن را در یک قابلمه بزرگتر بریزید تا روی آن را بپوشانید. از تلاش برای فشار دادن همه ریشه ها به سمت پایین به محیط خودداری کنید. ریشه هایی که به سمت بیرون و حتی به سمت بالا رشد می کنند ممکن است بشکنند یا آسیب ببینند. فقط مطمئن شوید که بنه به طور ایمن در محیط محکم شده است. در مرحله استراحت، گیاه انرژی را به شاخ و برگ و ریشه های جدید وارد می کند. اکنون می توانید با کود مایع ارکیده کوددهی کنید . با توجه به دستورالعمل محصول، حدود یک بار در ماه اعمال شود.

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم نحوه زنده نگه داشتن ارکیده را شرح دهیم و شما را  در راستای پرورش این گیاه زیزبا راهنمای کنیم، امیدواریم که مطالب بریا شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل به صورت آنلاین کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

ترجمه شده از این سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *