جلوگیری از پژمرده شدن گل رز

جلوگیری از پژمرده شدن گل رز

جلوگیری از پژمرده شدن گل رز : چگونه گل رز ولنتاین یا هر مناسبت خود را برای مدت طولانی تری تازه نگه داریم؟ گل رز می تواند یک هفته دوام بیاورد اما با وجود احساسات زیادی که به شما وابسته است ، آیا دوام بیشتر آنها خوب نیست؟ خبر خوب این است که اگر از گل رز به درستی مراقبت کنید ، می تواند بیش از یک هفته دوام بیاورد. این نکات ساده را برای افزایش طول عمر گل های رز خود رعایت کنید تا بتوانند بیشتر دوام بیاورند ، بسیاری از شما مشتریان عزیز از ما درخواست کرده بودید چیکار کنیم گل رز پژمرده نشه امروز ما به این سوال شما جواب می دهیم.

مطالب مرتبط : 6 ترفند برای افزایش ماندگاری گل ها

ماندگاری گل های رز چقدر است؟

اگر گل های رز بریده شده در جای خنک نگهداری شوند و غذای گل طبق دستور گل فروشی شما استفاده شود ، معمولاً تا یک هفته دوام می آورد. با این حال ، می توانید با رعایت نکات مراقبتی بیشتر ، طول عمر آنها را بیش از یک هفته کنید. این به شما امکان می دهد از دسته گل خود به درستی لذت ببرید! طول عمر گل رز بستگی به مدت زمان استفاده از آنها بدون آب را دارد ، سلامت کلی گل ها و انواع گل رز به این موضوع بستگی دارد.

اگر دوست داری انواع باکس گل رز و دسته گل رز رو همین الان ببینی به ترتیب روی خرید باکس گل رز و خرید دسته گل رز کلیک کنید.

چیکار کنیم گل رز پژمرده نشه

اهداء گل رز قرمز در روز ولنتاین یک ژست بسیار عاشقانه است و مملو از احساسات است. برای ماندگاری بیشتر این لحظه خاص ، این نکات ساده را رعایت کنید تا از مرگ زودهنگام و پژمردگی گلهای رز جلوگیری کنید!

جلوگیری از پژمرده شدن گل رز

با یک گلدان تمیز شروع کنید

هنگامی که گل های رز خود را دریافت کردید ، مطمئن شوید که یک گلدان کاملاً تمیز برای قرار دادن آنها در خانه خود دارید. گلدان های کثیف می توانند باکتری را در خود جای دهند ، که می تواند باعث خراب شدن و پژمردگی سریع گل های بریده شود.

یک راه ساده برای اطمینان از اینکه یک گلدان عاری از باکتری است ، استفاده از آبکشی با مخلوط جوش شیرین و سرکه است. این ترکیب به طور موثری می تواند هرگونه کثیفی یا بقایای تجمع یافته را از بین ببرد.

برای تمیز کردن گلدان خود مراحل زیر را دنبال کنید:

یک گلدان متوسط ​​را با آب گرم پر کنید ، سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید. اگر گلدان بسیار بزرگی دارید ، توصیه می شود مقدار بیشتری بریزید.

در مرحله بعد ، مقدار کمی سرکه سفید بریزید. این ترکیب گازدار می شود ، این چیزی است که هرگونه باقیمانده از داخل گلدان را از بین می برد.

با آب تمیز بشویید و سپس گلدان را با یک پارچه نخی نرم تمیز کنید.

ساقه گل های رز بریده را کوتاه کنید

تعویض آب گل رز بریده هر روز باعث می شود تا مدت بیشتری تازه بماند. با این حال ، هر بار که آب گلدان تغییر می کند ، ساقه گل رز باید حدود یک اینچ کوتاه شود. مهم است که ساقه را در زیر آب با زاویه کمی کوتاه کنید. می توانید این کار را در یک سطل آب خنک یا زیر شیر آب جاری انجام دهید. این امر باعث می شود مویرگ های گزیلم توسط حباب های هوا میکروسکوپی مسدود نشوند ، که می تواند مانع جذب آب و مواد مغذی شود.

هرچه ساقه را کوتاه تر کنید ، دوام بیشتری دارد. این به این دلیل است که آب کمترین فاصله را برای رفتن به گل رز دارد.

جلوگیری از پژمرده شدن گل رز

برگ های ساقه را بردارید

هنگام قرار دادن رزهای بریده شده خود در یک گلدان ، سعی کنید هیچ برگی در آب گلدان غوطه ور نشود. همانطور که برگ های زیر آب شروع به پوسیدگی می کنند ، آنها حاوی باکتری هایی هستند که پژمردگی گلهای رز را نیز تسریع می کنند. این یک ترفند ساده است که می تواند باعث افزایش قابل توجه عمر گل شما شود!

همیشه گل رز را در جای خنک نگهداری کنید

بهترین مکان برای نگهداری گل رز در مکان خنک دفتر یا خانه شما است. دمای گرم مطلوب نیست زیرا گلها بیش از حد گرم می شوند و خشک می شوند. همچنین ایده خوبی است که گل رز را مستقیماً در زیر کولر نگه دارید.

همچنین مطالعه کنید : علت زرد شدن برگ های گل رز

آب گلدان را به طور مرتب عوض کنید

ساده ترین راه برای طول عمر بیشتر گل رز ، تعویض منظم آب گلدان است. اگر امکان پذیر نیست ، سعی کنید آن را یک روز در میان تغییر دهید. این به تازه و تمیز نگه داشتن گل ها و گلدان کمک می کند. آب کهنه در یک گلدان شرایط کاملی را برای رشد باکتری ها ایجاد می کند. این امر به شدت عمر گلهای بریده شده را محدود می کند.

آیا آسپرین گلها را تازه نگه می دارد؟

بله میشه! خرد کردن قرص آسپرین در آب گلدان به طراوت بیشتر گل ها کمک می کند. به سادگی قرص های آسپرین را روی بشقاب بگذارید و با استفاده از پشت قاشق آنها را خرد کنید. این باعث ایجاد پودری می شود که می توانید در گلدان گل رز خود بریزید. سالیسیلیک اسید موجود در آسپرین آب را تمیز و عاری از باکتری ها نگه می دارد.

مطالب مرتبط : تاثیر شگفت انگیز قرص آسپرین در رشد گیاهان

آیا بهتر است گل رز را در یخچال تازه نگه داریم؟

اگر نمی توانید گلهای رز خود را به شخص خاص خود هدیه دهید ، یکی از راههایی که می توانید آنها را تازه نگه دارید ، قرار دادن آنها در یخچال است. این باعث می شود که آنها سرد شوند.

دسته گل رز خود را درون یک گلدان که ¾ از آن پر از آب سرد است ، قرار دهید

دمای یخچال را بررسی کنید و مطمئن شوید که زیر 4.4 درجه سانتیگراد تنظیم شده است

هر میوه ای را از یخچال خارج کنید. این بسیار مهم است زیرا میوه گازهایی را ترشح می کند که باکتری ها را تشویق می کند و ممکن است گل رز را خراب کند.

می توانید هر شب حداقل 6 ساعت گل رز را نگه دارید. این زمان کافی را برای گلها برای جذب آب و تازه ماندن طولانی مدت فراهم می کند.

جلوگیری از پژمرده شدن گل رز

سوالات شما

 گل رز تا چه مدت می تواند بدون آب تازه بماند؟

ساقه های بریده گل رز فقط چند ساعت دوام می آورند اگر بلافاصله بعد از هدیه دادن آب به آنها داده نشود. اگر متوجه شدید که گلبرگها کم رنگ شده یا شروع به پژمردگی می کنند ، این نشانه این است که گل ها فوراً به آب نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *