چگونه آفتابگردان غول پیکر پرورش دهیم

آفتابگردان غول پیکر

پرورش آفتابگردان غول پیکر یک ماجراجویی باغبانی جذاب و ارزشمند است. اگر این کار را درست انجام دهید ، می توانید گیاهان بزرگی با سرهای غول پیکر و پر از دانه های شاداب بدست آورید.در اینجا نحوه انتخاب آنها ، رشد آنها و برداشت بذر آنها آورده شده است.

چگونه آفتابگردان غول پیکر پرورش دهیم

 

نوع مناسب را انتخاب کنید

نوع مطمئناً در مورد رشد غول ها مهم است. به دنبال یک نوع دانه بگردید که از کلماتی مانند “غول” استفاده کند. نام ممکن است در واقع “غول پیکر” باشد یا از کلماتی مانند ماموت ،  آسمان خراش یا تیتان استفاده شده باشد.

ارتفاع و عرض گل مورد نظر را روی بسته بندی بررسی کنید تا مطمئن شوید که بذرهایی که می گیرید، می توانند گیاهی را به اندازه دلخواه رشد دهند.

 

افتابگردان غول پیکر

آماده سازی مکان و خاک

مکان را با دقت انتخاب کنید. آفتابگردان های غول پیکر شما به نور مستقیم و کامل خورشید احتیاج دارند. هرچه فضای بیشتری برای هر گیاه در نظر بگیرید بهتر است – ترجیحاً آنها را حداقل سه فوت از یکدیگر قرار دهید. آنها باید فضای کافی برای گسترش سیستم های ریشه ای خود در چند فوت داشته باشند. آنها همچنین به یک نقطه خوب تخلیه شده نیاز دارند.

اگر می توانید آنها را کنار حصار یا دیوار بکارید. آنها به خاک لومی بسیار غنی نیاز دارند ، بنابراین قبل از آماده شدن برای کاشت ، مقدار زیادی کمپوست اضافه کنید.

یکی از راه های اطمینان از خاک غنی حفر سوراخ سه فوت و افزودن لایه هایی از کمپوست ، خاک و کود است.

 

همچنین بخوانید : چگونه بذر گل رز را بکاریم

 

راه درست کاشتن

صبر کنید تا خطر یخبندان گذشته و خاک حداقل 55 درجه فارنهایت باشد.
برای کاشت بذرهای خود ، ابتدا ردیف های خود را با فاصله حداقل 30 اینچ شروع کنید.
دانه ها را در ردیف هایی با فاصله تقریباً سه فوت قرار دهید.
در زمان کاشت آنها را کمی کود دهید تا به آنها کمک کند سیستم های ریشه ای قوی ایجاد کنند.
برای اطمینان از اینکه پرندگان و سنجاب ها بذرهای شما را نمی دزدند ، می توانید روی آن منطقه یک صفحه یا تور قرار دهید.

افتابگردان غول پیکر

تغذیه و مراقبت

آفتابگردان غول پیکر خود را در اطراف ریشه ، حدود 4 اینچ از گیاه ، آبیاری کنید.
بعد از کاشت ، هفته ای یک بار آن را عمیق آبیاری کنید. از آن به کود رقیق خورانده شود ، اما مطمئن شوید که بیش از حد کود نمی دهید.
اگر بزرگترین گلها را می خواهید ، از کود که فرمول فسفر زیادی دارد ، شروع کنید تا سر تشکیل شود. و اجازه ندهید کود خیلی به پایه گیاه نزدیک شود.
برای جلوگیری از افتادن ، چوب های بامبو را اضافه کنید.

 

همچنین مطالعه کنید : 5 گل مشهور برای هدیه روز مادر را بشناسید

 

برداشت سر بذر غول پیکر

به زودی ، آفتابگردان غول پیکر شما آماده برداشت خواهد شد. وقتی قسمت پشت سر گل قهوه ای شد – حدود 30 تا 45 روز پس از شکوفه دادن – بذرها را بررسی کنید تا ببینید آیا رسیده هستند. فشار دهید آنها را.

اگر آنها سخت و پر باشند ، آماده برداشت هستند. سپس ، سر گیاه را قطع کنید. دانه ها را با چنگال یا انگشتان خود بردارید. یا می توانید سر گل را قبل از رسیدن دانه ها برش دهید ، آن را وارونه آویزان کنید و سپس اجازه دهید دانه ها رسیده شوند.

هنگامی که یک بار آفتابگردان غول پیکر پرورش دادید ، سرگرم کننده است که خود یا همسایه خود را به چالش بکشید تا ببینید آیا می توانید آفتابگردان بزرگ و بزرگتری بگیرید. هرچه بیشتر تمرین کنید بهتر عمل خواهید کرد.

و اگر بذر بهترین گیاهان خود را پس انداز کنید ، می توانید برای تولید بلندترین آفتابگردان استفاده کنید.

چه چیزی از این جالبتر است؟

آفتابگردان غول پیکر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *