نکاتی برای هرس گل رز 

نکاتی برای هرس گل رز 

هیچ گلی مناسب تر از رز برای هرس وجود ندارد. ساقه های محکم و جوانه هایی که به آرامی و ظرافت باز می شوند و رایحه ای فراموش نشدنی را در باغ به وجود می آورند.تقریباً تمام گلهای رز پیوندی در تمام طول فصل رشد، شکوفا هستند و هر شکوفه ممکن است بیش از 60 گلبرگ داشته باشد و به عرض 5 اینچ برسد.

 

قبل از مطالعه این مقاله حتما آموزش هرس کردن گل رز ما را بخوانید.

نکاتی برای هرس گل رز

بهترین زمان برای هرس گل های رز ،  3 بعد از ظهر است که بیشترین میزان ذخیره مواد غذایی را دارند. این به آنها قدرت لازم را می دهد تا به عنوان گلهای هرس شده مدت طولانی دوام بیاورند.
جوانه هایی از گل رز را انتخاب کنید که به وضوح شروع به باز شدن کرده اند ،جوانه های کاملاً بسته ممکن است هرگز باز نشوند و گلها در شکوفه کامل خیلی دوام نیاورند. بهترین گل رزهای هرس شده تازه شروع به باز شدن کرده اند.
همیشه از قیچی  های تمیز و تیز استفاده کنید تا از صدمه دیدن ساقه های گل سرخ و شیوع بیماری جلوگیری شود. این روی گلهای شاخه بریده شما تأثیر نخواهد گذاشت ، اما شما نمی خواهید در مراحل قلمه زدن به گیاه آسیب برسانید.
حداقل 3 برگ را روی ساقه بگذارید ، تا گیاه تغذیه شود. اگر کل ساقه را از بین نبرید ، شوک کمتری به گل رز وارد می شود. این مسئله در گل رزهای پیوندی اهمیت بیشتری دارد .
گلهای رز خود را در اسرع وقت وارد آب کنید. وقتی بریدید یک سطل آب به همراه داشته باشید. اگر گلهای رز را بدون آب در بیرون برش داده اید ، ساقه ها را در داخل خانه یا در زیر سطل آب دوباره برش دهید.

پس از برش ، تمام برگهایی را که در زیر خط آب قرار دارند بردارید. آنها فقط پوسیده می شوند ، آب را بدبخت می کنند و احتمالاً ساقه ها را به همراه آنها می پوسانند.
از یک ماده نگهدارنده گل استفاده کنید یا یک آب پاچ لیمو یا یک قاشق غذاخوری شکر به آب گلدان اضافه کنید. یا چند قطره سفید کننده امتحان کنید. شما در اصل می خواهید کمی غذا به آنها بدهید و از مشکلات قارچی جلوگیری کنید.
اجازه دهید گل های رز هرس شده چند ساعت در یک مکان خنک و در معرض آفتاب مستقیم قرار داشته باشند. این باعث میشود تا آنها به آرامی تنظیم شوند و عمر گلدان را افزایش می دهند.
هر زمان که آب تیره شد آب را عوض کنید. اگر گلهای رز شما در یک ظرف مات هستند ، به یاد داشته باشید که روزانه آن را چک کنید.
اگر به نظر می رسد که گل های رز شما در حال پژمردن هستند ، به این معنی است که آب قادر به عبور از ساقه نیست. ته ساقه ها را دوباره بریده و در آب بسیار گرم (خیلی گرم که نمی توانید آن را لمس کنید) غرق کنید و بگذارید حدود یک ساعت بمانند تا جای آنها را در گلدان بگذارید. این باید سیستم عروقی آنها را باز کند و اجازه دهد آب از طریق ساقه بالا برود.
بنشینید و لذت ببرید، تنها چیزی که بهتر از گلدان پر از گل است گلدان پر از گل رز است که خودتان پرورش داده اید.

همچنین مطالعه کنید : روش تکثیر و پرورش گل رز در سیب زمینی

هرس گل رز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *