نحوه گلدهی بیشتر گل رز

نحوه گلدهی بیشتر گل رز

گل رز یکی از گلهایی است که بیشتر به دنبال زیبایی ، رایحه و فراوانی ، به آن روی می آورند. اگر به فکر راه اندازی باغ گل رز هستید یا اگر یکی از باغچه های خود را از قبل دارید و به دنبال چند نکته اضافی در مورد نحوه گلدهی بیشتر گل رز هستید ، در جای مناسبی قرار دارید. ما لیستی از توصیه ها را تهیه کرده ایم که به شما کمک می کند گل های شما به مقدار زیاد شکوفا شود ، بنابراین می توانید آنها را برای خود نگه دارید یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این 15 توصیه را از تغذیه تا هرس دنبال کنید تا با نحوه گلدهی بیشتر گل رز آشنا شوید.

نحوه گلدهی بیشتر گل رز

1. پوست موز

با توجه به اینکه موز دارای فسفر است ، استفاده از پوست موز در گل رز شما به شکوفایی کمک می کند. می توانید چند پوست موز را خرد کرده و در زیر برگ های گل رز اما دور از ساقه دفن کنید. روش دیگر استفاده از پوست موز این است که آنها را در مخلوط کن خرد کنید ، در صورت نیاز آب اضافه کنید و اجازه دهید تقریباً 15 دقیقه بماند. بعد از اینکه محلول جا افتاد ، می توانید آن را مستقیماً به خاک زیر گل رز بمالید.

 

 

2. نقش یونجه در گلدهی بیشتر گل رز

استفاده از یونجه در گل رز یک روش عالی برای تأمین دوز اضافی تغذیه است. می توانید  آنها را مستقیماً با استفاده از 1 فنجان برای هر بوته بزرگ گل رز یا ½ فنجان برای بوته های کوچکتر ، به خاک اضافه کنید. گزینه دیگر این است که مقداری چای یونجه را با خیساندن تغذیه گل رز  و افزودن آن به خاک دم کنید.

همچنین مطالعه کنید :پرورش و نگهداری از گل رز در باغچه و گلدان

3. گلها را تغذیه کنید

برای گلهای رز که در تمام طول فصل رشد شکوفا می شوند حداقل سه بار کود لازم است. اولین کاربرد باید در هنگام شکستن گیاهان از زمستان و سپس دو مورد دیگر در اواسط ژوئن و جولای انجام شود تا گلها رشد کنند. برای کمک به گلهای رز ،  مواد مغذی اضافی از کود متعادل و کودهای گیاهی دیگر مانند کود کمپوست یا کود پوسیده استفاده کنید.

4. آب

همه گیاهان برای رشد به مقداری آب نیاز دارند. خاک را بررسی کنید تا ببینید آیا مرطوب است یا خیر و شرایط آب و هوایی را اخیراً در نظر بگیرید. اگر خاک خیلی خشک به نظر می رسد ، مستقیماً آب را با استفاده از شیلنگ خیس کن یا از طریق آبیاری قطره ای به خاک بمالید.

5. هرس منظم در گلدهی بیشتر گل رز

این کاری است که باید در اوایل بهار انجام شود و به ادامه تولید گل در تمام فصل کمک می کند.  این امر باعث ایجاد یک مرکز باز و کاهش اصطکاک شاخه ها و شکوفه ها می شود. بعد ، شاخه های بیمار یا مرده را بردارید. ساقه های عمودی را به یک جوانه رو به بیرون ببرید ، برش را تقریباً نیم اینچ بالاتر از آن جوانه با زاویه 45 درجه و دور از جوانه ایجاد کنید.

6. بازرسی های منظم

گل های رز خود را بررسی کنید تا علائم اولیه شیوع بیماری یا آفات را نگیرید. این باعث می شود که گل رزهای شما ماندگاری بسیار بالاتری داشته باشند.

7. کود گیاهی

البته ، کودهای گیاهی ارگانیک اطراف گلهای رز خود را در یک لایه 2-3 اینچی اضافه کنید. درشت بودن کود گیاهی به کاهش بیماری روی برگهای گل رز کمک می کند زیرا مقدار آب پاشیده شده روی آنها را کاهش می دهد.

همچنین مطالعه کنید : روش کاشت و نگهداری انواع گل رز

8. خاک در گلدهی بیشتر گل رز

گلهای رز را در خاکی بکارید که امکان زهکشی را فراهم می کند. اگر زهکشی ضعیفی داشته باشد ، گل رز شما را غرق می کند و فضای مجاری برای تنفس ایجاد می کند. مواد آلی مانند کمپوست را با خاک حفر شده مخلوط کنید .

9. مکان گل رز

محلی که گل های رز خود را می کارید به همان اندازه مراقبت از آنها مهم است. اطمینان حاصل کنید که گل های رز شما در منطقه ای قرار دارند که حداقل شش ساعت آفتاب در روز را فراهم می کند. اگر گل های رز شما در سایه قرار داشته باشند ، مستعد بیماری ها و سایر شرایط مضر هستند.

10. پوسته تخم مرغ

پوسته تخم مرغ غنی از کلسیم است. این باعث تقویت بافت گل رز می شود و امکان شکوفه های سالم تری را دارد. پوسته های خرد شده را در خاک گلدان مخلوط کنید و آن را به گلهای گلدان خود اضافه کنید یا پوسته ها را خرد کرده و روی لایه بالایی خاک اطراف گل سرخ بپاشید. هرچه پوسته ریزتر خرد شود ، سریعتر توانایی آزاد سازی کلسیم در خاک را دارد.

11. زمین های قهوه

زمین قهوه حاوی نیتروژن است که به گل رز کمک می کند. مقداری را به پایه گل سرخ بپاشید یا مقداری به یک گلدان کمپوست اضافه کنید تا به غنی سازی خاک کمک کند. مراقب باشید از اضافه کردن بیش از حد پرهیز کنید، زیرا متأسفانه ، گلهای رز شما را آزار می دهد. فقط بخاطر داشته باشید که کمی طول می کشد.

12. ریشه های پرستار

گیاهان مواد مغذی و آب را از ریشه های آن جذب می کنند ، بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آنها توجه کنید. اگر می خواهید اطراف خاک گل رز خود را حفاری کنید ، مواظب باشید ریشه ها را نبرید و به آن آسیب نرسانید، زیرا یک گیاه آسیب دیده خطر مرگ زیادی دارد یا ممکن است مدت زمان بهبودی داشته باشد.

13. موسیقی کلاسیک

اگرچه این علم اثبات شده ای نیست ، اما برخی از باغبانان واقعاً معتقدند که پخش موسیقی به گیاهان کمک می کند تا از واکنش ارتعاشات نت های موسیقی ،  رشد بهتری داشته باشند.

اکنون که دانستید چگونه باعث افزایش گلدهی گل رز شوید میتوانید شروع کنید ، همچنین میتوانید انواع گل های رز در زیباترین دیزاین ها را از گل فروشی اینترنتی گندم vip سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *