نکاتی برای نگهداری گل آفتاب گردان در آب

نگهداری گل آفتاب گردان در آب : فصل پاییز  است و یکی از گل های زیبای این فصل آفتاب گردان است. این گل ها زیبایی خاصی دارند و رشد خوبی نیز دارند. برای زیبایی خانه هایتان می توانید این گل ها را بچینید و در خانه نگهداری کنید، اما برای پژمرده نشدن آن ها باید شرایطی را رعایت کنید.

برای خرید این محصول کلیک کنید >> باکس گل پاییزه کد 373

برای خرید روی سطل گل آفتابگردان کد 295 کلیک نمایید.

برای خرید بر روی باکس گل آفتابگردان کد 294 کلیک کنید.

 

 

شرایط مناسب برای رشد گل های آفتاب گردان

شرایط نگهداری از گل آفتاب گردان
گل آفتاب گردان برای رشد کردن به شرایطی نیاز دارد که در این بخش به توضیح آن ها می پردازیم.

  • کود کمی به گیاه دهید. اگر این کار را بیش از حد انجام دهید باعث ضعیف شدن ساقه ها می شوید. بهتر است از کود های رقیق شده استفاده کنید.
  • گل های آفتاب گردان ممکن است در زمان های عادی بتوانند کم آبی را تحمل کنند، اما در زمان گل دهی باید مرتبا آبیاری شوند تا بتوانند قوی بمانند.
  • گل های آفتاب گردان معمولا بسیار رشد می کنند و بلند می شوند و از آنجایی که سر آن ها سنگین خواهد شد، ممکن است در اثر باد یا بارش دچار شکستگی شوند. برای جلوگیری از چنین مشکلی بهتر است گیاه را به جایی فیکس کنید تا از شکستگی آن جلوگیری شود.
  • برای نگهداری از آن ها باید نور کامل فراهم کنید؛ در غیر این صورت دچار خمیدگی و در نهایت شکستگی می شوند.
  • بهترین دمایی که می توانید گل های آفتاب گردان خود را در آن نگهداری کنید، دمای ۱۵ الی ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. این گیاه در برابر دمای پایین نمی تواند دوام آورد.

نگهداری گل آفتاب گردان در آب

شرایط نگهداری از گل آفتاب گردان چیده شده

نکاتی برای نگهداری گل آفتاب گردان در آب
ممکن است تا به حال گل های آفتاب گردان زیادی را چیده باشید و مشاهده کرده باشید که دچار پژمردگی شده اند. علت این موضوع چیست؟ با ما همراه باشید تا چند نکته برای سالم نگه داشتن گل های آفتاب گردان پس از چیده شدن به شما آموزش دهیم.

  • بهترین گل های آفتاب گردان را برای چیدن انتخاب کنید.
    بهترین آفتاب گردان ها آن هایی هستند که تازه باز شده اند. اگر اجازه ندهید آفتاب گردان به طور کامل باز شود و آن را برش دهید، به سرعت پژمرده می شود و از بین می رود. سالم ترین آفتاب گردان ها را انتخاب کنید و بچینید تا ماندگاری بالایی داشته باشند.
  • گیاه را چند ساعت قبل از چیدن به مقدار کافی آبیاری کنید.
    گل های آفتاب گردان برای رشد کردن به آب زیادی نیاز دارند. اگر شرایط رشد این گل ها فراهم باشد، به گل های بلندی تبدیل می شوند. اگر خاک آن ها خشک شود؛ نه تنها رشد نمی کنند بلکه پژمرده هم می شوند و از بین می روند. حتی اگر خاک آن ها خشک باشد و آن ها را بچینید باز هم پژمرده خواهند شد؛ پس آبیاری پیش از چیدن اهمیت زیادی دارد. بهتر است یک شب قبل از چیدن، گل ها را آبیاری کنید. با این کار گل ها به میزان کافی آب جذب می کنند تا پس از چیده شدن بتوانند سالم و با طراوت باقی بمانند.
  • بهترین زمان برای چیدن گل آفتاب گردان صبح زود است.
    آفتاب گردان ها میزان نوری که در صبح زود به آن ها می تابد را دوست دارند و این زمان، مناسب ترین زمان برای چیدن آن ها است. اگر در میان روز این کار را انجام دهید، تنها چیزی که نصیبتان می شود آفتاب گردان هایی پژمرده هستند. تا جایی که امکان پذیر است تا چند ساعت پس از طلوع خورشید این کار را انجام دهید. با این کار، آبی که در طول شب به آن ها داده اید را در خود حفظ می کنند و دچار پژمردگی و افتادگی نمی شوند.
  • ساقه های گل آفتاب گردان را با کمی زاویه برش دهید.
    اگر ساقه ها را با کمی زاویه برش دهید باعث می شوید که میزان بیشتری از ساقه در دسترس گیاه باقی بماند؛ در نتیجه میزان آبی که در اختیار گیاه است بیشتر خواهد بود. این کار از جهات دیگر نیز برای گیاه سودمند است. زمانی که گیاه را درون آب نگهداری می کنید، اگر قسمت انتهایی آن کمی زاویه داشته باشد باعث می شود گیاه به میزان کافی آب دریافت کند، نه بیشتر. این کار برای نگهداری گل آفتاب گردان در آب مناسب است. اگر می خواهید ساقه ها را با زاویه ۴۵ درجه برش بزنید، می توانید از قیچی یا چاقو استفاده کنید.

نگهداری گل آفتاب گردان در آب

 آبیاری گل آفتاب گردان

  • گل آفتاب گردان را بلافاصله بعد از چیده شدن در آب قرار دهید.
    برای این که بتوانید گل های آفتاب گردان سالم و بلندی داشته باشید، باید پس از این که آن ها را جدا کردید بلافاصله در آب قرار دهید تا به آن ها شوک وارد نشود و دچار کم آبی نگردند. بهتر است ظرفی پر از آب در کنار خود قرار دهید و پس از چیدن، آن ها را سریعا در ظرف بگذارید.
  • آب گلدان باید هر روز تعویض شود.

این مرحله می تواند موثر ترین مرحله برای سالم نگه داشتن گل های آفتاب گردان باشد. با این کار، گل ها به اندازه کافی آب دریافت می کنند و دچار بیماری ها نمی شوند.

  • از یک گلدان تمیز برای نگهداری گل آفتاب گردان کمک بگیرید.
    گل های آفتاب گردان تازه چیده شده را باید در مکانی خنک نگهداری کنید، سپس می توانید آن ها را به یک گلدان منتقل کنید. گلدان باید تمیز و بدون هر گونه آلودگی باشد. گلدان های آلوده باعث کاهش طول عمر گل ها می شوند. اگر غذای مخصوص دارید می توانید به آب گلدان اضافه کنید. اگر حس کردید که آب گلدان کاهش یافته است سریعا به آن آب اضافه کنید.
  • بهترین مکان را برای نگهداری گل آفتاب گردان انتخاب کنید.
    برای این که گل های آفتاب گردان چیده شده طول عمر زیادی داشته باشند، باید آن ها را در مکان مناسبی قرار دهید. اگرچه گل های آفتاب گردان علاقه زیادی به نور خورشید دارند، اما اگر گل های چیده شده را در معرض نور مستقیم قرار دهید فقط باعث پژمردگی آن ها می شوید. گل ها را در مکانی روشن با تابش غیر مستقیم خورشید قرار دهید تا بتوانند به اندازه کافی عمر کنند. گل های آفتاب گردان تازه چیده شده را در نزدیکی میوه های در حال رسیدن قرار ندهید؛ چرا که گاز اتیلنی که از آن ها ساطع می شود می تواند عمر گل را کوتاه کند.

گل آفتاب گردان در آب

نکاتی برای نگهداری گل آفتاب گردان در آب

سخن پایانی
اگر تمایل دارید که گل های آفتاب گردان را در خانه نگهداری کنید، باید شرایط گفته شده را رعایت کنید تا گل های شما دچار پژمردگی نشوند. گل های آفتاب گردان خود را در شرایط ایده آل و نور مناسب قرار دهید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *