اصول اولیه کوددهی گیاهان آپارتمانی

اصول اولیه کوددهی

نحوه و زمان تغذیه گیاهان آپارتمانی با کوددهی

اصول اولیه کوددهی به گیاهان آپارتمانی را در این مقاله بخوانید!

پرورش یک گیاه آپارتمانی می تواند کمی گیج کننده باشد! گیاهان آپارتمانی وقتی احساس نیاز می کنند یا ناراحت هستند با روش‌های متفاوت و بسیار ظریفی شما را متوجه می کنند. دانستن زمان غذا دادن به گیاهان آپارتمانی، حتی برای پرورش دهندگان گیاهان آپارتمانی که مدت طولانی به این کار مشغول هستند، چالش برانگیز است.

امروز، ما می‌خواهم نکات اساسی درمورد کود گیاهان آپارتمانی را شرح دهیم و شما را راهنمایی کنیم که چگونه و چه زمانی به گیاهان آپارتمانی خود غذا دهید.

 

چه زمانی باید به گیاهان آپارتمانی غذا داد؟

گیاهان آپارتمانی زمانی که به آب نیاز دارند پژمرده می شوند. هنگامی که نور کافی خورشید دریافت نمی کنند، برگ های آنها رنگ پریده و لاغر می شوند. وقتی رطوبت خیلی کم است، ترد می شوند. وقتی خیلی زیاد است، ممکن است دچار پوسیدگی شوند. اما، دانستن اینکه چه زمانی گیاهان آپارتمانی شما نیاز به کوددهی دارند، بسیار دشوارتر است بنابراین باید اصول اولیه کوددهی را بدانید؛ زیرا هیچ سیگنال واضحی از گیاه شما وجود ندارد که فریاد بزند “هی، وقت آن است که به من غذا بدهی!”، به جز رشد کند یا راکد، که برای بسیاری از والدین گیاهان آپارتمانی به سختی متوجه آن می شود.

بنابراین، به جای اینکه منتظر سیگنالی از گیاه باشید، باید کار را به دست خود بگیرید و از کود گیاهان آپارتمانی بر اساس برنامه زمانی که بر اساس چرخه رشد آنها تنظیم شده است استفاده کنید.

هر گیاه آپارتمانی خاص در مورد مقدار و دفعات کود گیاهان آپارتمانی نیازهای متفاوتی دارد، اما نیازی به پیچیده کردن بیش از حد این فرآیند نیست. بله، می‌توانید روی هر گونه گیاه آپارتمانی که از آن مراقبت می‌کنید مطالعه کنید و نیازهای تغذیه‌ای خاص آن را تعیین کنید، اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق گیاهان آپارتمانی معمولی نیاز به کود دارند که به اندازه کافی به یکدیگر مشابه است.

نیازهای غذایی گیاهان خود را با دانستن اصول اولیه کوددهی برآورده کنید. برخی از گیاهان آپارتمانی نسبت به سایرین تغذیه کننده سنگین تری هستند. اما، برنامه کود گیاهان آپارتمانی مانند آنچه در زیر آمده است، تعادل خوبی را ارائه می دهد که هم تغذیه کننده های سنگین را برآورده می کند و هم شما را از مصرف آن دسته از گیاهان آپارتمانی که به مقادیر کمتری کود نیاز دارند، باز می دارد.

 

بهترین برنامه کود گیاهان آپارتمانی

 

اصول اولیه کوددهی

 

 

برنامه کود بهاره گیاهان آپارتمانی

کود دهی به گیاهان آپارتمانی را حدود 8 هفته قبل از آخرین یخبندان بهاره آغاز کنید. به عنوان مثال، در مناطق سردسیر، خطر یخبندان بهاره معمولاً در اردیبهشت ماه میگذر. این بدان معنی است که باید از اواسط اسفند شروع به کود دادن به گیاهان آپارتمانی خود می کنیم.

این زمانی است که روزها به طور قابل توجهی طولانی می شوند و گیاهان آپارتمانی از حالت نیمه خفته به دوره رشد فعال تغییر می کنند.

سه کاربرد اصول اولیه کوددهی باید با نصف قدرت توصیه شده انجام شود. اگر محصول دانه ای است، از نصف مقدار پیشنهادی روی برچسب استفاده کنید. اگر کود مایع برای گیاه آپارتمانی استفاده میکنید، اینبار مقدار کمتری در نظر بگیرید؛ زیرا گیاهان آپارتمانی زمانی تغذیه می‌کند که آنها واقعاً برای رشد فعال آماده شده باشند.

همچنین بخوانید: راهنمای مبتدیان برای باغبانی کانتینری

 

برنامه لقاح تابستانه گیاهان آپارتمانی

زمانی که تابستان فرا می رسد، زمان آن فرا رسیده است که به یک برنامه منظم تر برای کوددهی به گیاهان آپارتمانی روی بیاورید.

تعداد دفعات استفاده از کود تابستانی را بر اساس نوع کود مورد استفاده خود قرار دهید.

کودهای مایع به طور مکرر، به عنوان مثال، دو هفته یا ماهانه استفاده می شود.

محصولات گرانول کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، شاید یک یا دو ماه یکبار.

کودهای آهسته رهش گیاهان آپارتمانی به آرامی تجزیه می شوند و مواد مغذی خود را در مقادیر کم و در مدت زمان طولانی تری آزاد می کنند. یک بار استفاده از اکثر این محصولات سه تا چهار ماه طول می کشد.

این اصول اولیه کوددهی را بدون توجه به اینکه آیا گیاهان آپارتمانی خود را برای تابستان به بیرون از منزل منتقل می کنید یا خیر، دنبال کنید. گیاهان آپارتمانی بدون توجه به اینکه در معرض دمای ثابت محیط خانه یا فراز و نشیب نشستن در پاسیو یا تراس قرار دارند، در حالت رشد فعال هستند، وقتی سطح نور تابستان بالا است.

 

برنامه لقاح پاییزی گیاهان آپارتمانی

 

 

اصول اولیه کوددهی
اصول اولیه کوددهی

 

حدود 8 هفته قبل از اولین یخبندان پاییزی مورد انتظارتان، مقدار و دفعات کود گیاهان آپارتمانی را کاهش دهید.

مطالب مرتبط » تاثیر آسپرین در رشد گیاهان

 

برنامه لقاح زمستانه گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی در طول زمستان در حالت رشد فعال نیستند و بنابراین نباید کود داده شوند؛ بنابراین نیازی به پیروی از هیچ گونه اصول اولیه کوددهی ندارید. انجام این کار می‌تواند منجر به سوختگی کود و قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها شود.

کود دهی و دو استثنا از این قوانین

اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که سرماهای زمستانی به طور منظم دریافت نمی کند، به کوددهی گیاهان آپارتمانی در تمام زمستان ادامه دهید، اما این کار را با نصف قدرت و دفعات کاربردهای تابستانی خود انجام دهید. باز هم، این به دلیل سطح نور بیشتر از دما است.

و اگر در آب و هوای گرمسیری زندگی می کنید، جایی که همیشه گرم است، گیاهان آپارتمانی خود را در طول سال در یک برنامه لقاح تابستانی نگه دارید.

همچنین بخوانید: زمان و نحوه ی کودهی گیاهان آپارتمانی

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با  اصول اولیه کوددهی آشنا کنیم و  برنامه های فصلی را برای نگهداری از آنها ارائه دهیم تا بتوانید در طول سال گیاهان زیبایی پرورش دهید. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل و گیاهان آپارتمانی کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *