پیشگیری از آفت گیاهان آپارتمانی

آفت گیاهان آپارتمانی

روش های جلوگیری از آفت در گیاهان آپارتمانی

رایج ترین آفت گیاهان آپارتمانی را بشناسید!

بسیاری از گیاهان آپارتمانی به دلیل عدم وجود جو طبیعی در داخل خانه، مستعد ابتلا به حشرات و حشرات داخلی هستند. در واقع هیچ بادی وجود ندارد که آفات را ببرد یا بارانی برای شستن آنها وجود ندارد. گیاهان آپارتمانی برای محافظت از آفات کاملاً به صاحبان خود متکی هستند. توانایی تشخیص رایج ترین آفات تضمین می کند که می توانید در صورت نیاز درمان صحیح را انجام دهید.

همانطور که مجموعه گیاهان خانگی شما رشد می کند، این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود که ممکن است در مقطعی با برخی از آفات رایج در گیاهان داخلی خود مواجه شوید. پرداختن به آن ممکن است لذت بخش ترین مسائل نباشد، اما وحشت نکنید!

با شناخت آنها می توانید درمان را پیش بگیرید و از شر آفت گیاهان آپارتمانی خود خلاص شوید. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: پرورش 3 گونه کاکتوس آپارتمانی

پیشگیری بهتر از درمان است

شاید بهترین مکان برای شروع این باشد که بفهمید چه چیزی می تواند باعث ظاهر شدن آفات روی گیاهان آپارتمانی شما شود و در صورت امکان چگونه از آن جلوگیری کنید. بنابراین؛ این گزینه بسیار مطلوب تر از تلاش برای درمان مشکل است! اول از همه، سالم نگه داشتن گیاه و در نظر گرفتن نیازهای مراقبتی آن، واقعاً راه طولانی را برای حفظ آن عاری از آفت می کند.

 یک گیاه آپارتمانی قوی و سالم در برابر حمله ی آفت گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم تر خواهد بود. بنابراین به ویژه به گیاهانی که در حال مبارزه هستند توجه بیشتری داشته باشید. دلایل اصلی ظاهر شدن حشرات زمانی است که گیاه تحت استرس است، اغلب ناشی از محیط یا مراقبت نادرست است.

همچنین بخوانید: کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی

 

نکات پیشگیری از آفت گیاهان آپارتمانی برای مبتدیان

در اینجا برخی از نکات برای مبتدیان وجود دارد که رعایت آنها باعث پیشگیری و جلوگیری از وجود انواع آفات در گل‌ها و گیاهان آپارتمانی می شود.

 

آفت گیاهان آپارتمانی
آفت گیاهان آپارتمانی

 

گیاهان خود را در بهار و تابستان تغذیه کنید

قوی و سالم نگه داشتن گیاهان در برابر آفت گیاهان آپارتمانی تا حدی با تغذیه آنها با مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد به دست می آید بستگی دارد. به همین جهت مطمئن شوید که از اندازه‌گیری درستی برای کود دهی استفاده می‌کنید؛ تغذیه کردن یک یا دو بار در ماه در طول فصول رشد واقعاً می تواند تفاوت بسیاری در سلامتی گیاهان آپارتمانی ایجاد کند.

همچنین بخوانید: درمان طبیعی آفات گیاهان آپارتمانی

 

جلوگیری از آفت گیاهان آپارتمانی

 

 

آبیاری گیاه آپارتمانی منظم و به اندازه انجام دهید

آبیاری نامناسب و نوسان بین آبیاری بیش از حد و کم آبیاری نیز باعث استرس گیاه شما می شود. یکی از بهترین روش ها برای کنترل میزان آبیاری این است که گیاهان با نیازهای مشابه را با هم گروه بندی کنید تا به یک شیار در درک نیازهای آنها کمک کنید.

این امر به مقاومت گیاهان شما در مقابل آفت گیاهان آپارتمانی کمک خواهد کرد. اگر به دنبال اصول آبیاری گیاهان خانگی هستید ما قبلا در این مورد توضیحاتی داده ایم.

همچنین بخوانید: استفاده از کود مایع

 

به رطوبت گیاهان خانگی توجه کنید

به رطوبت گیاهان توجه کنید. ترکیبی از شرایط گرم و هوای بسیار خشک می تواند محل پرورش برخی آفت گیاهان آپارتمانی مانند کنه عنکبوتی و حشرات آردآلود باشد. اکثر گیاهان آپارتمانی معمولاً به رطوبت اضافی نسبت به شرایط معمولی خانه نیاز ندارند، اما موارد ساده مانند قرار دادن گیاهان رطوبت دوست در حمام و نه روی طاقچه می تواند کار را آسان تر کند.

اگر مجموعه‌ای از گیاهان در حال رشد دارید، می‌توانید یک مانیتور رطوبت بگیرید تا به درک عمیق‌تر جو شما کمک کند و اگر از آنها در مناطق گرمسیری نگهداری می‌کنید، یک مرطوب‌کننده به رشد گیاهان شما کمک خواهد کرد.

همچنین بخوانید: تقویت گیاهان آپارتمانی

 

موقعیت مکانی گیاهان آپارتمانی برای دور بودن از آفت را در نظر بگیرید

قرار دادن گیاهان آپارتمانی در محیط مناسب نیز می تواند در جلوگیری از آفت گیاهان آپارتمانی نقش داشته باشد. نور مستقیم و روشن می تواند شرایطی را ایجاد کند که بیشتر مستعد جذب اشکال هستند. مخصوصاً در طول ماه های تابستان، کاکتوس های خود را بررسی کنید که آیا روی طاقچه قرار دارند، زیرا حشرات آرد آلود می توانند در ستون فقرات گیاهان پنهان شوند و جلب توجه نکنند. حالت افراطی دیگر آبیاری بیش از حد و تنظیمات کم نور است که می تواند پشه های قارچی را جذب کند. از ازدحام بیش از حد گیاهان خودداری کنید و اجازه دادن به گردش هوا در اطراف گلدان ها نیز به شما کمک می کند.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با روش های پیشگیری از آفت گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم و نکات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت خرید گل و گیاهان آپارتمانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید دسته بندی انواع گل مانند: تاج گل، دسته گل، باکس گل، گل رز جاودان و… را مشاهده فرمایید. سفارش و ارسال گل در شهر تهران رایگان انجام میشود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *