چگونه گل صد تومانی ایتو (Itoh) را پرورش دهیم

گل صد تومانی Itoh که به عنوان هیبریدهای مقطعی شناخته می شود ، ترکیبی از کیفیت های گیاهان اصلی آن است: گل صد تومانی درخت و گل صد تومانی علفی. در نتیجه ، آنها دارای شکوفه های عظیم و طولانی مدت و ساقه های قوی و همچنین برگهای سبز تیره ، سرسبز و تا حد زیادی لوب دار هستند که تا پاییز ادامه دارد. از آنجا که آنها همچنین عادت رشد تلخ گل صد تومانی علفی دارند ، آنها در زمستان به زمین خواهند مرد.

 

همچنین مطالعه کنید : نحوه رشد گل صد تومانی چینی (Paeonia lactiflora)

 

گل های گل صد تومانی با گل هایی که می توانند تا هشت اینچ عرض داشته باشند و گلبرگ هایی که پرچم های زرد را محاصره می کنند ، در انواع رنگ های زنده از جمله مرجانی ، صورتی ، قرمز و سفید و همچنین زرد امضا شده وجود دارد.

همانند اکثر گونه های گل صد تومانی ، این گیاهان افزودنی های زیبایی برای گل آرایی ایجاد می کنند  و رشد آنها آسان است ، زیبا و حتی رایحه لیموترش معطر دارند. آنها اغلب  با درختچه های دیگر مخلوط می شوند ، اما گل صد تومانی ایتو همچنین به عنوان یک گیاه مستقل یا به صورت گروهی – حتی به عنوان پرچین – کار می کند.

گل صد تومانی Itoh به نام گیاه شناس ژاپنی Toichi Itoh که اولین کسی بود که با موفقیت ، این گل را شکوفا کرد و به دلیل شاخ و برگ سبز و شکوفه های زیبا و محبوبش محبوب شد و تا به امروز بسیار مورد تقاضا است.

 

نام گیاه شناسی  Paeoniaceae (گل صد تومانی)
نام مشترک  گل صد تومانی ایتو
نوع گیاه  پیوندی
اندازه بالغ  سه فوت قد ، چهار فوت عرض
آفتاب کامل ، قسمتی سایه
نوع خاک  غنی ، زهکشی خوب
pH خاک  6-7
گلدهی اواخر تابستان
رنگ گل  زرد ، مرجانی ، صورتی ، قرمز ، سفید
مناطق مقاوم  3-8
منطقه بومی  آلاسکا ، کانادا

 

چگونه می توان گیاهان گل صد تومانی ایتو را پرورش داد

گل صد تومانی گل ایتو گل های پرباری است – آنها می توانند به شدت به سه فوت قد و چهار فوت عرض رشد کنند  و دسته دوم شکوفه ها رشد می کنند. پس از تاسیس ، دوره شکوفائی طولانی تری دارند.

شما می توانید 30 شکوفه در سال اول و حداکثر 60 شکوفه در یک درختچه بالغ داشته باشید. گل صد تومانی در برابر آفتاب نیز مقاوم است و از آنجا که ساقه های قوی گل صد تومانی را به ارث برده اند ، باغبانان نگران لکه گیری نخواهند بود زیرا بعید است در اثر باد و باران خم شوند.

آنها به لطف رشد شدید ، گنبدی و گلهای بزرگ و دوتایی شبیه درختان گل صد تومانی  هستند و شناخته شده است که شاخ و برگ سبز تیره آنها تا حد زیادی مقاوم در برابر بیماری است.

شاخ و برگ گیاه گل صد تومانی در آفتاب کامل متراکم و سالم رشد می کند ، اما اگر در معرض سایه روشن قرار گیرد ، گل های آن معمولاً بیشتر دوام می آورند.

اب
با ظهور رشد جدید ، میتوانید گل صد تومانی خود را در بهار آبیاری کنید ، به شرطی که بیش از دو هفته بارندگی طبیعی نداشته باشد. هفته ای دو بار به آرامی آبیاری کنید ، اما از غرق شدن خاک خودداری کنید.

خاک
حتماً گل صد تومانی ایتو را در خاک غنی و زهکشی شده بکارید. آنها به سطح بالای نیتروژن حساس هستند.

دما و رطوبت
معروف است که گل صد تومانی ایتو  در مقابل سرما مقاوم است. با این حال ، دقیقاً مانند والدین گل صد تومانی درخت آنها ، هیبریدهای ایتو در درجه اول برای آب و هوای گرم تر (مانند جنوب کالیفرنیا) توصیه می شود.

کود
هنگام کود دادن گل صد تومانی Itoh در ماه های بهار و تابستان ، حتما کودی را انتخاب کنید که حاوی سطح پایین نیتروژن باشد (مانند 4-10-12). شما می خواهید از کود دادن به گل صد تومانی در اواخر تابستان تا پاییز جلوگیری کنید.

 

گلدان صد تومانی Itoh و جابجایی

گل صد تومانی Itoh ریشه های بزرگی دارد ، بنابراین ، هنگام گلدان ، حتما ظرفی را انتخاب کنید که عرض و عمق آن حداقل 18 اینچ باشد. گلدان همچنین باید دارای زهکشی عالی باشد. اگرچه آنها می توانند مقداری سرما را تحمل کنند ، اما توصیه می شود ظرف خود را برای زمستان به داخل خانه منتقل کنید.

تقسیم تاج روش سنتی تکثیر انواع گل صد تومانی ایتو است.

برخی از انواع Itoh

Bartzella: بسیار بزرگ با شکوفه های دوتایی زرد روشن و کمی لکه مرکزی. گلها کمی رایحه تند دارند
Keiko: گلهای بزرگ ،  گلبرگهای صورتی تیره و بنفش کم رنگ که به صورتی ملایم محو می شوند
Yankee Doodle Dandy: شکوفه های صورتی با رنگ کرم.
هرس
در پاییز ، آنها را حدود چهار تا شش اینچ از سطح خاک ببرید. مانند گل صد تومانی علفی ، گل صد تومانی Itoh در بهار از زمین برمی گردد. در پاییز ، شما می توانید گل صد تومانی Itoh را به همان روشی که گل صد تومانی را تقسیم می کنید ، تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *