چگونه لیلیوم Casa Blanca را پرورش دهیم

لیلیوم Casa Blanca

لیلیوم نوعی تیره متشکل از حدود 100 گونه گیاه چند ساله پیازدار و علفی است. ‘Casa Blanca’ یک سوسن یا لیلیوم شرقی ترکیبی محبوب است. لیلیوم های شرقی دیر شکوفا میشوند. چنین پیازهایی شکوفائی خود را در اواسط تا اواخر تابستان ، معمولاً در ماه اوت میدهند و پس از لیلیوم های آسیایی که در ژوئن و جولای شکوفا می شوند ، شکوفا می شوند. پرورش هر دو نوع سوسن آسان است. آنها برگهای مقاوم و گلهای نمایشی دارند.

همچنین بخوانید : همه چیز در مورد لیلیوم کالا (CALLA LILIES)

ارقام شرقی ، مانند Casa Blanca ، در مناطق خنک تری رشد می کنند ، می توانند شرایط فقیرتر خاک را تحمل کنند و گلهای بزرگتری در بالای ساقه های فوق العاده بلند دارند که تا شش فوت می رسند.

هر گل لیلیوم Casa Blanca دارای شش گلبرگ سفید درخشان با بساک های قهوه ای مایل به قرمز است. وقتی گل می دهد ، هر گلبرگ بزرگ هشت اینچی بزرگ به بیرون خم می شود  و در آفتاب تابستانی بالای ساقه هایی که از یک تا چهار پا بلند می شوند ، به زیبایی تابیده می شود.

روی ساقه های محکم و سبز تیره بسیار معطر هستند و باعث ایجاد گل های کاملاً بریده و تازه می شوند که اغلب توسط گل فروشی ها و در دسته گل عروس استفاده می شود. مقاوم USDA در مناطق 5 تا 8 (و حتی گاهی اوقات 4 و 9) ، این گیاه چند ساله پیازدار به طور گسترده و با شدت در گلدان و در زمین رشد می کند.

 

نام گیاه شناسی لیلیوم Casa Blanca
نام مشترک  Casa Blanca Lily ، گیاه سوسن ترکیبی شرقی (پیازدار ، چند ساله)
اندازه بالغ  4 فوت قد ، 1 فوت عرض
نسبت به آفتاب خورشید کامل تا قسمتی سایه
نوع خاک  ارگانیک ، خوب زهکشی شده باشد
PH خاک  اندکی اسیدی یا خنثی باشد (چند لیلیوم قلیایی را ترجیح می دهند)
زمان شکوفایی تابستان
رنگ گل سفید
مناطق مقاومت USDA 5-8
منطقه بومی  اروپا ، آمریکای شمالی و آسیا در جنوب فیلیپین
سمیت برای گربه ها سمی است

 

نگهداری از لیلیوم Casa Blanca

با مراقبت مناسب ، پیازهای لیلی Casa Blanca در اولین سال شکوفا می شوند. پیازهای فضایی به عمق شش تا هشت اینچ در گروه های کوچک سه نفره. کاشت آنها به اندازه کافی عمیق از ریزش آنها جلوگیری می کند.

در اوایل بهار یا در پاییز که هوا سرد است بکارید.

 

این لیلیوم آفتاب کامل را ترجیح می دهد و همچنین در سایه روشن رشد می کند.

خاک
رقم گل لیلیوم Casa Blanca تقریباً در هر خاك باغچه خوب زهكشی میشود  تا زمانی كه سر آنها در آفتاب باشد و ساقه هایشان سایه داشته باشد. برای جلوگیری از خشک شدن سریع خاک بالای پیاز ، در نظر داشته باشید که پیازها را با بوته ها یا گیاهان همراه دیگر بلندتر مانند سرخس یا گلبرگ بکارید.

روش دیگر برای تأمین این نیازها کاشت پیاز در بستر برافراشته است اگر خاک شما سنگین و مرطوب باشد. اگر ریشه ها در معرض آفتاب قرار دارند ، آنها را با کود بپوشانید تا خنک بمانند و رطوبت آنها حفظ شود.

اب
مرتب آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند. اجازه ندهید خاک یا پیاز خشک شود.

کود
این پیازها خاک باتلاق را تحمل نمی کنند. قبل از کاشت ، کمپوست یا کنجاله استخوان را در خاک های رسی مخلوط کنید تا زهکشی و مواد مغذی افزایش یابد. هنگامی که رشد جدید در بهار ظاهر شد ، گیاهان را با کود ازت کم مانند 5-10-5 تغذیه کنید. لیلیوم ها را به طور منظم در گلدان تغذیه کنید.

درجه حرارت
اگر یک زمستان مخصوصاً سرد انتظار می رود ، پیاز ها را حفر کنید. آنها را در داخل منزل نگهداری کنید و سپس در بهار دوباره بکارید.

آیا گل لیلیوم کاسا بلانکا سمی است؟
سوسن برای گربه هایی که می توانند از نارسایی حاد کلیوی رنج ببرند بسیار سمی است و به طور بالقوه کشنده است.

علائم مسمومیت
در اوایل ، به دنبال ترشح بزاق و استفراغ باشید.

گلها را ببرید
هنگام بریدن گل برای دسته گل ، بیش از یک سوم ساقه را جدا نکنید. با این کار برگهای کافی در ساقه حفظ می شود تا پیاز با مواد مغذی کافی در سال بعد تجدید شود.

لیلیوم کازا بلانکا
هر سه یا چهار سال ، شکوفه ها به قدری بزرگ می شوند که شروع به از بین رفتن می کنند. از آنجا که این ساقه را ضعیف می کند ، گیاهان تا زمانی که شکوفه ها به پایان برسد ، رشد میکنند. سپس ، در پاییز ، پیاز ها را حفاری کنید و هر خوشه را تقسیم کنید. پیوند دهید و چند اینچ کود پوست ارگانیک قرار دهید. در هنگام  بالا آمدن جوانه ها از سطح خاک ، کود را بردارید.

آفات / بیماری های شایع
از آبیاری زیاد خودداری کنید زیرا این امر می تواند باعث پوسیدگی پیاز شود. هوای بیش از حد مرطوب نیز ممکن است باعث کپک زدن شود. مانند همه سوسن ها ، مراقب شته ها که ویروس موزاییک لیلیوم را پخش می کنند باشید که قابل درمان نیست. همچنین ، سوسک های برگ سوسن را با دست بردارید ، و برای آلودگی های بزرگتر از یک آفت کش استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط : پرورش و نگهداری از گل لیلیوم ببر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *