نحوه نگهداری از گیاه پوتوس (Devil’s Ivy)

گیاه پوتوس

داستان گیاه پوتوس (Devil’s Ivy)

گیاه معلق بالارونده پوتوس به انگلیسی Devil’s Ivy ، به عنوان Scindapsus شناخته می شود ، می تواند در همه جهات رشد کند. این گیاه خانگی به لطف برگهایی با شکل قلب در رنگ های نقره ای ، سبز کمرنگ ، زرد یا مایل به سفید با الگوی شبیه به  شعله برجسته می شود. همچنین یک گیاه خوب است، اگر به خوبی از او مراقبت کنید ، این شگفتی خانه  می تواند بسیار پیر شود و زیبا بماند. این گیاه همچنین در ازای مراقبت های عاشقانه شما چیزی به شما می دهد: طبق مطالعه هوای پاک ناسا ، گیاه پوتوس Devil’s Ivy یکی از گیاهانی است که به بهبود کیفیت هوا در خانه شما کمک می کند.

همچنین مطالعه کنید : چگونه گیاه یوکا را در محیط داخلی پرورش دهیم

 

گیاه پوتوس

اصل و نسب

Devil’s Ivy عضوی از خانواده Araceae است و در جنوب شرقی آسیا ، اندونزی و جزایر سلیمان رشد می کند.  جنگل های بارانی گرمسیری را ترجیح می دهد و از درختان بالا میرود.

هنگام خرید گیاه پوتوس Devil’s Ivy به دنبال چه چیزی بگردید>

Devil’s Ivy به عنوان یک گیاه بالارونده و آویزان به فروش می رسد. در هر دو مورد ، مهم است که طول و ضخامت گیاه متناسب با فرم باشد.
گیاه آپارتمانی باید از هر طرف خوب و گرد باشد و دارای تقسیم برگهای یکنواخت باشد. به عنوان یک گیاه حلق آویز ، ساقه ها باید آنقدر طولانی باشند که از قبل در کنار گلدان آویزان شده باشند.
لکه های قهوه ای روی برگ نشان دهنده رطوبت بیش از حد در هنگام  نگهداری است.
در حین نگهداری دما باید حداقل 12 درجه سانتیگراد یا بیشتر باشد. در دمای پایین تر ، Devil’s Ivy باید با پیچیده شدن در برابر سرما محافظت شود.

گیاه پوتوس

 

 

همچنین بخوانید : نگهداری از گیاه آگلونما

گونه ها

گونه Devil’s Ivy نسبتاً محدود است. شناخته شده ترین فرم دارای برگهای سبز با الگوهای سبز کمرنگ یا زرد است. ‘Argyraeus’ دارای لکه های خاکستری کوچک است ، ‘Trebie’ دارای برگهای درشت تری است و حاشیه خاکستری بیشتری دارد. رقم ‘Silvery Ann’ خاکستری نرم تری در برگها دارد.

نگهداری از گیاه پوتوس (Devil’s Ivy)

نکات مراقبت

Devil’s Ivy به یک قسمت نورانی نیاز دارد ، اما ترجیحاً در معرض تابش مستقیم آفتاب  نباشد.
هرچه برگها کم رنگتر شوند ، گیاه به نور بیشتری احتیاج دارد.
خاک می تواند نسبتاً مرطوب باشد ، اما در صورت امکان ریشه ها در آب بایستند.
برخی از غذاهای گیاهی یک بار در ماه ، رشد Devil’s Ivy را حفظ می کنند.
این گیاه دوست دارد با اسپری آب پاچ شود.
اگر ساقه ها بیش از حد طولانی شوند ، می توان آنها را به راحتی از بین برد.

نگهداری از گیاه پوتوس (Devil’s Ivy)

 گیاه Devil’s Ivy

 

سوالات متداول :

علت زرد شدن برگ پتوس

جسیکا عزیز: من سالهاست که این گیاهان را دارم. در حدود شش ماه گذشته به طور ناگهانی ، برخی از برگها زرد و قهوه ای شده و از بین رفته اند. من هفتگی آبیاری می کنم و نگهداری خیلی کمی انجام می دهم و آنها همیشه رشد داشته اند. آیا من کار اشتباهی را انجام داده ام؟

پاسخ :

آبیاری غالباً مقصر است که برگ های پتوس زرد و قهوه ای می شوند. این گیاهان زمانی شکوفا می شوند که بعد از خشک شدن خاک مجددا آبیاری شوند ، پس فاصله زمان آبیاری مهم است و همچنین و آب زیاد منجر به بیماری قارچی می شود که اغلب از آن به عنوان “پوسیدگی ریشه” یاد می شود.

نگه داشتن هر گیاه در یک برنامه مشخص آبیاری ، مثلاً یک بار در هفته ، ایده آل نیست زیرا شرایط در طول سال تغییر می کند: در طول زمستان ، گرما در محیط داخلی هوا را خشک می کند و ممکن است به معنی نیاز گیاهان به آب بیشتر باشد. با این حال ، با کاهش نور خورشید ، رشد بیشتر گیاهان خانگی در این مدت کند می شوند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *