نحوه نگهداری از گیاه فیلودندرون

گیاه فیلودندرون

گیاه فیلودندرون به انگلیسی (Philodendron) شامل صدها گونه از گیاهان زیبا با شاخ و برگ است. و بسیاری معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. در حقیقت، آنها اغلب به دلیل توانایی تمیز کردن هوا در داخل خانه مورد توجه قرار می گیرند

1- برگ آنها معمولاً بزرگ ، سبز و براق است و جنگل های گرمسیری بومی را به خانه شما اضافه میکنند.

گیاهان فیلودندرون دو نوع اساسی دارند: گیاهان بالارونده و گیاهان غیر بالارونده. گیاهان بالارونده چندین نوع رشد می کنند و برای صعود به نوعی ساختار پشتیبانی احتیاج دارند، مانند داربست یا اطراف یک سبد. انواع غیر بالاونده عادت رشد قائم دارند و گیاهان عالی با شاخ و برگ را در گلدان ایجاد می کنند. به طور کلی، فیلودندرون ها سرعت رشد سریعی دارند. بهتر است آنها در بهار کاشته شوند ، اما گیاهان آپارتمانی را می توان در هر زمان از سال با موفقیت شروع کرد.

گیاه فیلودندرون

 

نام گیاه شناسی گیاه فیلودندرون
نام مشترک Philodendron
نوع گیاه  چند ساله
اندازه بالغ  1–20 فوت قد ، 1–6 فوت عرض (براساس گونه ها متفاوت است)
قرار گرفتن در معرض آفتاب افتاب جزئی کافی است
نوع خاک  لومی ، خوب تخلیه شده است
pH خاک  اسیدی
زمان شکوفایی گل ندارد
رنگ گل ندارد
مناطق مقاومتی (USDA)  9–11
منطقه بومی  آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی
سمیت برای حیوانات خانگی و مردم سمی است

 

 

مراقبت از گیاه فیلودندرون

هنگام مراقبت از گیاه philodendron در داخل منزل ، هدف آن تقلید از محیط گرمسیری طبیعی آن است. گرما و رطوبت زیادی را در نزدیکی پنجره آفتابی فراهم کنید. گیاهان آپارتمانی Philodendron همچنین تمایل دارند که برخی از زمان ها خارج از خانه هوای گرم را بدست آورند تا هوای تازه و نور طبیعی دریافت کنند. اما مطمئن باشید که آنها را تا حدودی در یک سایه قرار میدهید، زیرا نور مستقیم خورشید می تواند آنها را بسوزاند.

علاوه بر این ، برای اینکه برگهای گیاه شما به بهترین شکل و ظاهر خود ادامه دهند، آنها را مرتباً با یک پارچه مرطوب گردگیری کنید. اگر گیاهان فیلودندرون شما  خیلی طولانی شده است، می توانید آنها را هرس کنید. بهترین زمان برای انجام این کار در بهار یا تابستان است.

این گیاهان هیچ گونه مشکل جدی در مورد آفات و بیماری ها ندارند. اما می توانند به آفات رایج گیاهان خانگی از جمله شته ها، گیاهان شپشک، مقیاس، تریپس و کنه های عنکبوتی حساس باشند.

آفات را با یک صابون حشره کش طبیعی یا روغن باغبانی درمان کنید.

همچنین بخوانید: نگهداری گیاه دراسنا کامپکت

 

گیاه فیلودندرون

 

رنگ گیاه فیلودندرون

فیلودندرون ها معمولاً در زیر نور جزئی خورشید بهترین رشد را دارند. آنها به طور طبیعی در زیر یک سایبان گرمسیری نور نه آفتاب مستقیم، عملکرد مناسبی دارند. در داخل خانه، آنها را کنار پنجره ای تنظیم کنید که نور روشن و غیرمستقیم می گیرد. نور کم می تواند منجر به رشد ساق پا شود و فضای زیادی در بین برگ ها ایجاد کند. اما نور زیاد می تواند باعث زرد شدن همزمان بسیاری از برگها شود. (فقط چند برگ زردرنگ، پیری طبیعی است.)

 

خاک مناسب گیاه فیلودندرون

فیلودندرون ها یک خاک گلدان نرم را دوست دارند که غنی از مواد آلی است. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. برای گیاهان کانتینر دار، توصیه می شود هر دو سال یا همین حدود خاک فیلودندرون خود را جایگزین کنید. این گیاهان به نمکی که از طریق آبیاری در خاک جمع می شود حساس هستند و این امر می تواند باعث قهوه ای شدن و زردی برگ شود. اما در نهایت خاک نیاز به طراوت دارد.

 

آبیاری گیاه فیلودندرون

این گیاهان معمولاً مقدار متوسطی از رطوبت خاک را دوست دارند. اگر چند اینچ سطح خاک خشک شد، آبیاری کنید. هم آبیاری زیاد و هم زیر آب می تواند باعث ریزش برگها شود، بنابراین زمان خشک شدن آب توسط خشکی خاک و نه لزوماً برگ ها را بسنجید. نشستن فیلودندرون در خاک مرطوب به خوبی انجام نمی شود، زیرا این امر می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. ارقام غیر بالارونده کمی بیشتر از گونه های دیگر تحمل به خشکی دارند.

 

گیاه فیلودندرون

 

دما و رطوبت مناسب گیاه فیلودندرون

تحمل درجه حرارت فیلودندرون ها بر اساس گونه متفاوت است. به طور کلی نباید در معرض دمای زیر 55 درجه فارنهایت قرار بگیرند. در داخل خانه، آنها را در برابر سرما، مانند مواردی که از دریچه تهویه هوا تهیه می شود، محافظت کنید. این گیاهان رطوبت هوا را دوست دارند، بنابراین اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید ممکن است مجبور شوید رطوبت اطراف فیلودندرون خود را افزایش دهید. برای این کار می توانید هر چند روز یکبار گیاه را با آب از بطری اسپری آب پاچ کنید. همچنین می توانید گلدان را روی یک سینی  پر از آب قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که پایین ظرف به آب برخورد نمی کند، که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

به طور کلی 21 تا 26 درجه سانتی گراد در روز و بالای 12 درجه سانتی گراد در شب بهترین عملکرد را برای آنها دارد.

 

کود گیاه فیلودندرون

از کود مایع متعادل ماهیانه در بهار و تابستان روی گیاه خود استفاده کنید. سپس، هر شش تا هشت هفته در پاییز و زمستان تغذیه را کاهش دهید. اگر گیاه شما غذای کافی دریافت نمی کند، رشد آن کندتر از حد طبیعی خواهد شد و برگ های آن ممکن است کوچکتر از حد معمول شوند.

 

آیا فیلودندرون سمی است؟

برگ و ساقه های فیلودندرون سرشار از اگزالات کلسیم است. این می تواند برای افراد و حیوانات هنگام خوردن سمی باشد.

 

علائم مسمومیت با گیاه فیلودندرون

علائم مسمومیت هم برای افراد و هم برای حیوانات می تواند شامل ریزش آب بینی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و کم اشتهایی باشد. همچنین ممکن است تورم، درد و تاول دهان و پایین گلو وجود داشته باشد. اگر به مسمومیت مشکوک هستید سریعاً به دنبال پزشک باشید.

 

تعویض گلدان با بارگیری مجدد گیاه فیلودندرون

در ابتدا ، یک گیاه فیلودندرون باید در ظرفی کاشته شود که کمی بزرگتر از گلوله ریشه آن باشد و سوراخ های زهکشی کافی داشته باشد. وقتی ریشه ها از خاک و از سوراخ های زهکشی گلدان شروع به جمع شدن می کنند، وقت آن است که گیاه فیلودندرون را تعویض گلدان کنید. زمان ایده آل برای انجام این کار در اواخر بهار یا اوایل تابستان است. یک گلدان را به اندازه بالا انتخاب کنید، گیاه خود را به آرامی از گلدان قدیمی خود خارج کرده و در گیاه جدید با خاک تازه قرار دهید. سپس، گیاه را آبیاری کنید.

 

 

انواع گیاه فیلودندرون Philodendron

برخی از رایج ترین گونه های گیاه فیلودندرون عبارتند از:

فیلودندرون scandens: این گیاه بالارونده بسیار محبوبی است. دارای برگهایی به شکل قلب است که گاهی اوقات چند رنگ است.
Philodendron erubescens: این بالارونده با نشاط و ساقه ها و برگ های مایل به قرمز است.
Philodendron melanochrysum: این گیاه بالارونده خیره کننده با برگهای تیره و مخملی است که به صورت برنز پودر شده است.
Philodendron rojo: این گیاه پیوندی که کوچک و قابل کنترل است.
Philodendron bipinnatifidum: این گیاه بزرگی است که دارای برگهای عمیق لوب دار است و بعضی اوقات گیاه توری درخت توری نامیده می شود.

 

پرورش گیاه فیلودندرون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *