3 روش برای تکثیر گیاهان (بهترین روش آب است)

روش های تکثیر گیاهان

تکثیر گیاهان ارزانترین و بهترین راه برای گسترش مجموعه گیاهان شماست. اکثریت قریب به اتفاق مجموعه گیاهان عظیم من از طریق تکثیر حاصل شده است. به نوعی سرگرم کننده تر از خرید آنها است. شاید این توانایی از عشق و علاقه من به گیاهان باشد. این روزها این موضوعی است که مردم آن را کاملا دوست دارند. ما سه مورد از محبوب ترین روش های تکثیر گیاهان را آزمایش کردیم و دستورالعمل های گام به گام را از متخصصان دریافت کرده ایم پس با ما همراه باشید.

تکثیر گیاه چیست؟

تکثیر، فرآیند ایجاد گیاهان جدید است که با گیاه اصلی آنها یکسان است. شما می توانید این کار را به چهار روش انجام دهید: رایج ترین راه رشد ریشه حاصل از یک برش در آب است. همچنین می توانید گیاهان را با تکثیر برگ یا تکثیر یا تولید مثل رویشی گیاهان، گیاهان را روی خاک قرار دهید.

 

روش 1: تکثیر آب

 

روش های تکثیر گیاهان

روش های تکثیر گیاهان

 

 

این روش معمولاً و ساده ترین روش تکثیر گیاه است. تمام کاری که شما باید انجام دهید برداشتن یک گیاه است که دارای گره است. گیاهانی که از نظر تکثیر آب به خوبی انجام می شوند، پوتوس، برخی از Philodendron و Monstera هستند.

همچنین بخوانید: پرلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

چگونه انجامش بدهیم

برش خود را ایجاد کنید: شما باید برش خود را (با استفاده از قیچی یا قیچی تمیز) انجام دهید و بعد از برش قسمت گره آن قسمت را  در آب قرار دهید.

محل آن را در آب قرار دهید و منتظر بمانید: هنگامی که قلمه را از گیاه مادر خود ایجاد کردید، قلمه خود را بردارید و در آب قرار دهید سپس چند هفته صبر می کنید تا ریشه ها شروع به رشد کنند.

تعویض مکان و انتقال به گلدان: هنگامی که ریشه ها حدوداً دو اینچ طول دارند، می توانید به خاک پیوند بزنید. به یاد داشته باشید که چند هفته اول خاک را مرطوب نگه دارید زیرا گیاه شما در آن مرحله عادت به نشستن در آب دارد.

از نظر من، این روش بهترین است زیرا به کمترین تلاش و مهارت نیاز دارد و با یک مراقبت و حوصله مناسب گیاه را به بار می آورد.

 

2- تکثیر یا تولید مثل رویشی گیاهان

 

شما می توانید از روش تولید مثل رویشی گیاهان استفاده کنید. بهترین گیاهان برای این روش گیاهانی هستند که “ساقه” دارند یا با شاخه هایی رشد می کنند. یکی از محبوب ترین گیاهان برای تکثیر با این روش گیاه Chinese Money (با نام مستعار Pass It on Plant) است. هنگامی که ساقه به اندازه کافی بزرگ شود و ریشه های خودش را داشته باشد معمولاً تقسیم می شود

چگونه انجامش بدهیم
ساقه ها را بردارید: گیاه را از گلدان خارج کنید ، ریشه گلدان را شل کنید (و در صورت لزوم ریشه ها را به آرامی باز کنید تا گیاه جدا شود). ساقه ها را بردارید. لازم نیست هر چیزی را با این روش برش دهید.

ساقه ها را در گلدان دیگر تعویض کنید: ساقه ها را به گلدان جدیدی با خاک تازه و مرطوب اضافه کنید و مثل همیشه از آن مراقبت کنید.

 

روش های تکثیر گیاهان

روش های تکثیر گیاهان

 

 

روش 3: تکثیر برگ

 

روش های تکثیر گیاهان

روش های تکثیر گیاهان

 

می توانید برخی از گیاهان را از یک قطعه برگ دوباره رشد دهید. به عنوان مثال ، می توانید قسمتی از برگ گیاه سانسوریا را جدا کنید ، آن را در آب قرار دهید ، و ریشه ها از پایین رشد می کنند. همچنین می توانید یک برگ از گیاه Peperomia برداشته و آن را در خاک مرطوب یا خزه بچسبانید. برگ پس از مدتی شروع به رشد برگ های ریز از آن می کند. صبر کلید است.

برای خرید به صفحه خرید گیاه سانسوریا مراجعه کنید.

 

 

 

اگر می خواهید از این روش تکثیر استفاده کنید، با یک جستجوی سریع Google به شما اطلاع  میدهد ،که آیا گیاه می تواند فقط با برگ آن تکثیر شود. تمام کاری که شما انجام می دهید این است که برگ را بریده و در آب یا خاک بچسبانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *