11 تا از بهترین گیاهان خانگی برای پنجره آفتابی

بهترین گیاهان خانگی

بسیاری از گیاهان خانگی از مناطق جنگلی می آیند که تاج درخت به طور مداوم نور خورشید را فیلتر می کند. با این حال ، برخی از گیاهان ، به ویژه گیاهان بومی آفریقای جنوبی و استرالیا ، برای رشد به آفتاب کافی احتیاج دارند. شما می توانید در یک اتاق روشن یک گیاه زیبا  داشته باشید .

 

بهترین گیاهان خانگی

 

 

هشدار
نخل ساگو سمی است و نباید از آن در خانه های دارای کودک یا حیوانات خانگی نگهداری شود.

 

Aloe Vera

 

با داشتن گیاه مقاوم آلوئه ورا که به نگهداری کمی نیاز دارد ، یک گیاه خاص را در خانه داشته باشید. شیره برای تسکین جزئی و بریدگی ها سوختگی مفید است و گیاهان به راحتی مجدد  تکثیر می شوند

آلوئه ورا را در گلدان سنگین تراتاکا بکارید که هم از رشد شدید برخوردار باشد و هم گردش هوا را تشویق کند. همچنین می توانید اطراف ساقه را خاک بگیرید تا از گیاهان فلاپینگ پشتیبانی کند.

نور: خورشید کامل؛ خورشید فیلتر شده را تحمل می کند
آب: به طور مساوی مرطوب نگه دارید ؛ بیش از حد آب ندهید ، زهکشی خوب را فراهم کنید کم آبی را تحمل می کند.

 

بهترین گیاهان خانگی

 

 

گیاه Jade

گیاهان یشم با ساقه های محکم و برگ های جالب و گوشتی خود به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب برای کسانی که دارای آستانه پنجره های آفتابی یا باغ های طبیعی روشن هستند ، دوام آورده است. گیاهان یشم هر روز حداقل به چهار ساعت نور خورشید نیاز دارند ، بنابراین یک پنجره رو به جنوب ایده آل است. گرچه گیاه Crassula argentea یک گیاه آبدار و در نتیجه مقاوم به خشکی است ، اما یک کاکتوس نیست. گیاه یشم خود را با آبیاری هنگامی که سطح خاک خشک است برای جلوگیری از ریزش برگ مرطوب نگه دارید. 3 گیاه یشم می تواند دهه ها زنده بماند و با گذشت زمان به رشد آهسته خود ادامه دهد ، بنابراین گیاه خود را در یک گلدان مناسب نگه دارید تا از ریزش آن جلوگیری شود .

نور: خورشید کامل
آب: به طور منظم آب دهید. زهکشی خوب

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

Sago Palm

نخل ساگو یک سیکاد با رشد آهسته است که به خوبی در طرح های تزئین مدرن جای می گیرد. هیچ گل تولید نمی کند و به ندرت برگ های آن می ریزد ، و آن را به یک انتخاب خوب برای اتاق خواب روشن یا اتاق نشیمن تبدیل می کند. گربه های کنجکاو یا کودکان نوپای نیش دار دارید؟ این گیاه بسیار سمی است و نباید در اطراف حیوانات خانگی کودک باشد.

نور: نیاز به نور خورشید فیلتر شده
آب: اجازه دهید گیاه در بین آبیاری خشک شود.

 

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

 

African Milk Bush

 

Euphorbia trigona گیاهی با ظاهر غیرمعمول است که اغلب احساس محبت یا دوست داشتن شدید ایجاد می کند. این ساکولنت اگرچه کاکتوس نیست ، اما خارهای تیز رشد می کند که می تواند تولید مجدد را به یک چالش تبدیل کند. بوته شیر آفریقایی کاملاً یک گیاه گرمسیری است و اگر به او در خارج از خانه تعطیلات تابستانی دادید ، حتماً آن را دوباره قبل از پایین آمدن دما به زیر 50 درجه فارنهایت برگردانید.

نور: نور غیر مستقیم روشن
آب: اجازه دهید گیاه در بین آبیاری خشک شود. دوره های طولانی کم آبی را تحمل نمی کند.

 

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

 

گیاه سانسوریا یا مار

این گیاه خانگی محبوب “غیرقابل مرگ” در اکثر مراکز باغ به عنوان نمونه ایده آل برای تازه واردان به گیاهان آپارتمانی یا کسانی که بیش از حد مشغول کار هستند و زمان نگهداری از این گیاه را ندارند مناسب است. Sansevieria trifasciata در نور شدید بسیار عالی عمل می کند ، اما در شرایط سایه نیز رشد خواهد کرد. اگر خوش شانس باشید ، حتی ممکن است گیاه مار شما را با گلهای سفید معطر به شما پاداش دهد.

نور: آفتاب کامل تا نور کم
آب: بگذارید خاک بین دو آبیاری خشک شود.

اطلاعات بیشتر : نگهداری از گلدان سانسوریا

 

 

پاپیروس

همان گیاهی که مصری ها برای ساخت قایق و کاغذ سازی استفاده می کردند نیز نمونه جالبی از گیاهان خانگی  است. کلید رشد یک گیاه شاد پاپیروس ، دادن رطوبت مداوم به آن است. پاپیروس به عنوان گیاه حاشیه برکه رشد می کند ، بنابراین عادت دارد که پاهای خیس داشته باشد. گلدان خود را در ظرف آب قرار دهید و هر هفته آن را عوض کنید تا از راکد ماندن جلوگیری کند.

نور: خورشید کامل
آب: آب ثابت تأمین کنید ریشه مرطوب بهترین است.

 

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

 

کروتون ثابت می کند که شاخ و برگ می تواند به اندازه گلها دوست داشتنی و سرزنده باشد. گیاهان کروتون خود را بیش از حد آبیاری نکنید. فقط هنگامی که سطح خاک احساس خشکی می کند ، آبیاری کنید. گیاهان کروتون برای رشد و نمو به دمای گرم نیاز دارند و اگر دما به زیر 60 درجه فارنهایت برسد ممکن است با مشکل روبرو شوند.

نور: خورشید کامل
آب: مرطوب نگه دارید رطوبت بالا را دوست دارد

 

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

 

Ponytail Palm

 

تنه متورم و شاخ و برگ های وز موی دم اسبی آن را به گیاه سرگرم کننده برای آشپزخانه آفتابی یا اتاق پذیرایی تبدیل کرده است. مانند یک گیاه Ponytail Palm خود مراقبت کنید. هر هفته به آن خاک درشت اصلاح شده با شن و آب بدهید. نخل دم اسبی به آرامی رشد می کند و فقط یک یا دو سال یک بار نیاز به تغییر مکان دارد.

نور: خورشید کامل تا جزئی
آب: اجازه دهید خاک بین آبیاری خشک شود. پایه لامپ مانند آب را ذخیره می کند.

 

بهترین گیاهان خانگی

بهترین گیاهان خانگی

 

 

گل ختمی یا Hibiscus

هیچ گیاه خانگی گل های بزرگتر از گل ختمی Hibiscus  گرمسیری را در خانه نمی آورد. یک مکان با نور شدید برای دستیابی به شکوفه ها هنگام رشد گیاهچه گیاه Hibiscus در داخل خانه ضروری است. گیاهان خود را ماهیانه خرج کنید تا فشرده و منشعب شود و به طور منظم با یک کود داخلی گیاه غنی از پتاسیم تغذیه کنید. برای سالم نگه داشتن گیاه Hibiscus  ، رطوبت منظم و یکنواخت را تأمین کرده و از خاک مرطوب خودداری کنید.

نور: خورشید کامل
آب: به طور منظم آبیاری کنید و زهکشی خوبی داشته باشید.
انواع رنگ: قرمز ، صورتی ، نارنجی ، زرد و سفید

 

 

نخل آرکا یک نمونه بزرگ برای ورودی ها یاخانه با سقف های طاقدار است. این گیاهان می توانند در فضای بسته در فضای داخلی حدود 6 تا 8 فوت رشد کنند و چندین فوت گسترش دارند. نخل های آرکا به فضای کمتری و حتی رطوبت نیاز دیگری ندارند. اطمینان حاصل کنید که در ظرف زیر گلدان آبی باقی نمانده است.

نور: نور روشن ، فیلتر شده
آب: رطوبت سازگار با رطوبت بالا

بهترین گیاهان خانگی

 

یاس یا jasmine

شکوفه های یاس سفید ساده اما فراوان است و چند ساقه بریده شده هر نوع گل آرایی را خاص می کند. برخی از انواع نیز به رنگ صورتی شکوفا می شوند. گیاهان یاس نور خورشید را لازم دارند اما مستقیم نمی پسندند. آنها به شرایط مرطوب نیاز دارند.

نور: خورشید غیر مستقیم و روشن
آب: به طور منظم آب دهید. مرطوب نگه داشتن و مرتب آبپاچ کنید
انواع رنگ: سفید و صورتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *