کاکتوس

کاکتوس

همه گیاهان کاکتوس از خانواده Cactaceae هستند و هزاران گونه ار این گیاه وجود دارد. دو گروه بزرگ وجود دارد که به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. هر دو محبوب و آشنا هستند و هر دو با نگهداری نسبتاً اندک می توانند در محیط داخلی رشد کنند.

کاکتوس یک گیاه آمریکایی است؛ شکوفه های زیبا، ساقه های ضخیم و شکل های غیرمعمول آن ها سالانه هزاران نفر را به تماشای بیابان می کشاند. این گیاه، به عنوان یک خانواده گیاهی، تغییراتی را بین گونه های فردی نشان می دهد. آنها از کاکتوس قلاب ماهی سه اینچی که در شکاف صخره ای لانه کرده اند تا کاکتوس بلند ساگوارو که ارتفاع آن به 30 تا 40 فوت می رسد را شامل می شود. کاکتوس ها در دامنه های صخره ای، مخروط افکنه ها و در آب های بایر در سراسر بیابان رشد می کنند.

موارد استفاده 

برای بسیاری از حیوانات مانند گوسفند شاخ و سنجاب زمینی آنتلوپ، کاکتوس منبع مهمی از غذا و آب است. این گیاهان و کوبنده های کالیفرنیا اغلب لانه های خود را در بوقلمون cholla می سازند. این پرندگان خارهای کاکتوس را کوتاه می‌کنند تا دسترسی راحت‌تری داشته باشند، اما برای محافظت در برابر روباه‌ها، کایوت‌ها و پرندگان شکارچی به تعادل خارها متکی هستند. دارکوب های گیلا و سوسوهای طلاکاری شده، حفره هایی را در بازوهای بلند گیاه ساگوارو خرد می کنند. جغدها، مگس گیرها و سارها نیز از خانه های متروکه در ساگواروها به عنوان اقامتگاه خود استفاده می کنند.

برای هزاران سال بومیان آمریکا از گونه های مختلف این گیاه آب دار برای اهداف غذایی و دارویی استفاده می کردند. سرخپوستان Cahuilla ماه های سردتر را صرف جمع آوری گیاهان مورد نظر می کردند. آنها میوه کاکتوس beavertail را برای شیرینی آن برداشت کردند. میوه را حداقل به مدت 12 ساعت در یک گودال با سنگ های داغ پخته و دانه های درشت آن را به صورت ماس ​​آسیاب کردند. وقتی لنت های گوشت جوان بودند، آنها را به قطعات کوچک برش می دادند، می جوشانند و به عنوان سبزی سرو می کردند.

زنان بومی از چوب های جمع آوری برای برداشت جوانه های کاکتوس بشکه ای استفاده می کردند تا از آسیب دیدن خارهای تیز جلوگیری کنند. معمولاً این جوانه ها را قبل از خوردن چندین بار آب پز می کردند تا طعم تلخ آن از بین برود.

ویژگیهای فیزیکی

کاکتوس

کاکتوس ها گیاهان چند ساله آبدار هستند. کاکتوس ها عموما دارای ساقه های علفی یا چوبی ضخیم حاوی کلروفیل هستند . کاکتوس ها را می توان از سایر گیاهان آبدار با وجود آن متمایز کردآرئول ها، ساختارهای بالشتکی کوچک با تریکوم ها (موهای گیاهی) و تقریباً در همه گونه ها، خارها یا موهای خاردار (گلوکیدها). آرئول ها شاخه های اصلاح شده ای هستند که از آن گل ها، شاخه ها و برگ های بیشتری (در صورت وجود) ممکن است رشد کنند.

معرفی دوگونه :
کاکتوس های کویری گیاهان “سنتی” تری هستند که معمولاً با خارها یا موها پوشانده می شوند و اغلب به صورت گیاهان پایه خیاری ، توپی یا گوش خرگوشی بزرگ رشد می کنند. کاکتوس های جنگلی در مناطق جنگلی رشد می کنند ، از جنگل های معتدل گرفته تا مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری. معروف ترین آنها  کاکتوس کریسمس است. این گیاهان بیابانی و جنگلی رشد کندی دارند و شکوفه های زیبایی دارند ، اما آنها عادت های رشد بسیار متفاوتی دارند.

 

نام گیاه شناسی Cactaceae ، کاکتوس ، کاکتوس بیابانی، کاکتوس جنگلی
 نوع گیاه گیاهان ساکولنت (به استثنای برخی موارد)
اندازه بالغ  بسته به نوع مختلف متفاوت است
قرار گرفتن در معرض آفتاب مقدار بسته به نوع متفاوت است
نوع خاک  خاک شنی با زهکشی خوب
pH خاک  5.5-7
زمان گلدهی متفاوت است
رنگ گل  متفاوت است
مناطق مقاومتی  9-11
مناطق بومی  کویرها و جنگل های بارانی در سراسر جهان
سمیت  برخی از انواع سمی هستند ، همه انواع برای انسان و حیوانات خطرناک است

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کرید شما را با فواید کاکتوس آشنا کنیم، و اطلاعات کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل از مجموعه گندمvip می توانید به صفحه گل و گیاهان ما سری بزنید و همچنین جهت مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *