گیاهان قاشقی

گیاهان قاشقی

گیاهان قاشقی

امروز در مورد گیاهان قاشقی با نام علمی  Peperomia Magnoliifolia صحبت می کنیم. این گیاه در بین باغبانان به نام‌های پپرومیا نیز معروف است. این گیاه با شرایط مختلف سازگار است و همین امر آن را برای هر مبتدی مناسب می کند.  

هنگامی که Peperomia Magnoliifolia را در داخل خانه پرورش می دهید، گلدان آن را در نور متوسط تا روشن قرار دهید و از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. مخلوط گلدانی با زهکشی خوب با پوست ارکیده، زغال چوب برای این گیاه بهترین است.

این گیاه یک تصفیه کننده هوا است که فضاهای داخلی را در سبدهای آویزان یا به سادگی در گلدان تزئین می کند. منشأ آن از مناطق گرمسیری هند غربی و ونزوئلا است. گیاهان قاشقی از نظر شکل و شاخ و برگ بسیار متنوع هستند.

این گیاه دارای دو نوع رنگ است؛ یکی سه رنگ و دیگری رنگارنگ. گیاه ماگنولیفولیا سه رنگ دارای برگ هایی با لبه های زرد یا قرمز است. در حالی که نسخه رنگارنگ دارای برگ های طلایی و سبز رنگ است.

شرایط نگهداری

خاک

برای گیاهان قاشقی یک مخلوط شل اما با زهکشی خوب و غنی، یک محیط ایده آل مناسب است. مطمئن شوید که خاک گلدان را در فصول رشد مرطوب نگه دارید.

هر مخلوط گلدانی معمولی تا زمانی مناسب است که معیارهای ذکر شده در قبل را برآورده کند. دستور العمل زیر تقریباً برای تمام گیاهان قاشقی من عالی عمل کرده است.

مقدار مساوی از پوست ارکیده و زغال چوب با خاک گلدان مخلوط شده است. مقداری کمپوست کرم را به عنوان پانسمان اضافه کنید. می‌توانید برای زهکشی بهتر مقداری کوکو اضافه کنید، زیرا هوادهی و آب را به خوبی حفظ می‌کند و در عین حال به خوبی زهکشی می‌کند.

تحقیقات ثابت کرده است که کوکو نسبت به پیت ماس که یکی دیگر از مواد مورد علاقه بیشتر باغبانان است، سازگارتر با محیط زیست است.

بر اساس مشاهداتی که آبیاری بیش از حد بزرگترین مشکل گیاهان قاشقی است، یک مخلوط با زهکشی خوب برای رشد هر پپرومیا ضروری است. می توانید با استفاده از پیت ماس، پرلیت و ماسه درشت یک ترکیب سفارشی ایجاد کنید.

آبیاری

 

گیاهان قاشقی

 

 

بسته به دما و نور، برخی گونه های گیاهان قاشقی ممکن است نیاز به آبیاری روزانه داشته باشد. اما به طور معمول شما باید زمانی که 7- 8 سانتی متر بالای آن خشک شد، ماگنولیفولیا را آبیاری کنید. مخلوط گلدان را کاملاً آبیاری کنید تا زمانی که آب را از سوراخ های زهکشی مشاهده کنید.

آبیاری گیاه جایی است که اکثر مردم در مراقبت از Peperomia اشتباه می کنند. بنابراین مهم است که نیازهای آبیاری گیاه خود را درک کنید.

ممکن است به عنوان یکی از والدین علاقه مند به گیاه، آبیاری یک روز در میان را در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که این فقط به گیاه شما آسیب می رساند.

آبیاری بیش از حد ساده ترین راه برای از بین بردن هر گیاهان قاشقی است. نشانه های اصلی آبیاری بیش از حد یا غرقابی خاک عبارتند از: برگ های زرد، ساقه های پوسیده و پژمرده شدن. گلدان سنگین نیز نشان دهنده آبیاری بیش از حد گیاه است.

البته اکثر گیاهان آپارتمانی به رطوبت علاقه دارند اما آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه آنها خواهد شد.

من پپرومیا های داخلی خود را بعد از 6 یا 8 روز، بسته به شرایط خاک، آبیاری می کنم. گیاه قاشقی در فضای باز ممکن است فرکانس آبیاری متفاوتی داشته باشد زیرا در معرض آب و هوای مختلف قرار دارد. اجازه دهید شرایط خاک به عنوان راهنمای واقعی شما برای تصمیم گیری در مورد نیاز گیاه شما به آب باشد.

خشک شدن خاک در بین دو آبیاری برای این پپرومیا ضروری است. به یاد داشته باشید که بیشتر گونه های ساکولنت/نیمه ساکولنت پپرومیا نسبت به شرایط خشک و نامنظم متحمل هستند. بنابراین با آبیاری Peperomia Magnoliifolia راحت باشید.

نور

 

 

گیاهان قاشقی

 

هنگامی که گیاهان قاشقی در داخل آپارتمان رشد می کند، باید نور خورشید فیلتر شده را دریافت کند. Peperomia Magnoliifolia من در زیر نور متوسط در پنجره های شمال و شرق عالی عمل می کند. استفاده از لامپ های فلورسنت بهترین گزینه برای مناطق کم نور است زیرا می توان آنها را راحت تر بدون خطر آفتاب سوختگی مدیریت کرد.

پپرومیاها به آفتاب مستقیم بسیار حساس هستند زیرا شاخ و برگ های زیبا را می سوزانند. اما اگر در نور بسیار کم قرار گیرد، Magnoliifolia شروع به رشد ساقه های ساق پا می کند. این به این دلیل است که گیاه در جهت نور شروع به رشد می کند. می توانید آزمایش کنید تا مکان ایده آل برای Magnoliifolia خود را در خانه خود پیدا کنید.

اگر می خواهید گیاهان قاشقی را در پاسیو یا باغچه بیرونی نگهداری کنید، مطمئن شوید که شاخ و برگ آن در برابر آفتاب بعد از ظهر محافظت می شود. شما باید آن را در مکانی با سایه ملایم با یک یا دو ساعت نور خورشید صبح یا عصر پرورش دهید.

گونه های رنگارنگ برای حفظ شاخ و برگ های رنگی خود به نور آفتاب روشن نیاز دارند. بنابراین آن را بر این اساس قرار دهید. اگر گیاه در شرایط نور بسیار کم قرار گیرد شروع به سبز شدن می کند.

به عبارت ساده، این گونه Peperomia دوست دارد در سایه جزئی تا کامل رشد کند.

درجه حرارت

پپرومیا برگ گیاهان قاشقی در طول سال در دمای اتاق رشد می کند. حداقل دمای زمستان باید حدود 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) باشد. هنگامی که دما شروع به نزدیک شدن به حداقل کرد، می توانید دفعات آبیاری را در زمستان کاهش دهید.

رطوبت

گیاهان قاشقی دوست دارد در مناطقی با رطوبت 40 تا 60 درصد رشد کند. برای آب و هوای خشک، رطوبت کافی را از طریق مه پاش مکرر یا قرار دادن پپرومیا در گلدان در سینی شن تامین کنید.

ساده ترین راه برای اطمینان از رطوبت مناسب این است که Peperomia Magnoliifolia آنها را در حمام یا آشپزخانه خود پرورش دهید. اینها مرطوب ترین مناطق در هر آپارتمانی است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با گیاهان قاشقی آشنا کنیم و نکات و اصول پرورش این گیاه آپارتمانی را آموزش دهیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مناسب بوده باشد. جهت خرید گل به صورت اینترنتی می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

 ترجمه شده از سایت plantophiles.com

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *