علت زرد شدن برگ کالاتیا

علت زرد شدن برگ کالاتیا

علت زرد شدن برگ های کالاتیا

گیاه کالاتیا می تواند گیاهان نسبتاً حساسی باشد و اگر آنها مراقبت مورد نظر خود را دریافت نکنند ، آن را سریع نشان می دهند. زرد شدن برگ ها بسیار رایج است ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که تنها نیستید که از خود بپرسید چرا برگ های کالاتیا شما زرد می شوند.ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که دلایل بروز این مشکل چیست و برای رفع آن و جلوگیری از آن در آینده چه کاری می توانید انجام دهید، با ما همراه باشید با مقاله علت زرد شدن برگ کالاتیا .

این گیاهان بخاطر شاخ و برگ  شگفت انگیز خود ، هم از نظر شکل و هم از نظر ظاهری معروف هستند. گیاه را شاد نگه دارید تا شاخ و برگ سالم بمانند.

 

 

 

چرا برگ های کالاتیا من زرد می شوند؟

این گیاهان بسیار عالی هستند که به صاحبان خود اطلاع می دهند که چه زمانی نیازهای آنها برآورده نمی شود ، بیشتر از طریق شاخ و برگ آنها مشکلات را اعلام میکنند.

پی بردن به علت زرد شدن برگ های کالاتیا شما مهم است زیرا این به احتمال زیاد نشان دهنده یک مشکل است.

تنها زمانی این نشانه مشکل نیست زمانی است که برگ های قدیمی می میرند یا اگر محلول (برای تمیز کردن یا کنترل آفات) را روی یکی از برگ ها آزمایش کرده اید و گیاه آن را دوست ندارد.

هرگاه یک گیاه از محیطی به محیط دیگر منتقل شود ، می تواند دچار تنش شود. هرچه تغییر شرایط (رطوبت ، دما ، نور ، هوادهی) بیشتر باشد ، احتمال استرس و مسائل مربوط به استرس بیشتر می شود.

چند هفته طول می کشد تا گیاه شما به خانه جدید خود عادت کند و در این مدت کمی مقاوم می شود. این می تواند به معنی زرد شدن یک یا دو برگ باشد ، حتی اگر مراقبت های مناسب انجام دهید.

شما هنوز هم باید مراقب گیاه خود باشید تا ببینید آیا این مشکل همچنان ادامه دارد (برگهای بیشتر زرد می شوند) که میتواند علت از جای دیگر باشد(مانند تشخیص آفات).

به طور مشابه ، تعویض گلدان گیاه در هر زمان می تواند باعث ایجاد تنش در آن شود و برای تنظیم نیاز به زمان دارد. اگر بعد از جابجایی چند برگ زرد شدند ، مراقبت بیشتری از گیاه خود بکنید و سایر شرایط را تا آنجا که ممکن است بهینه کنید.

 

همچنین مطالعه کنید : علت سیاه شدن گیاه و برگ سانسوریا (راه حل)

علت زرد شدن برگ کالاتیا

برگهای زرد در کالاتیا Flamestar –  زرد شدن توسط کنه عنکبوت ایجاد شده است

 

 

1. برگ های قدیمی می میرند

قبل از اینکه به علل جدی تری بپردازیم که ممکن است باعث زرد شدن برگ های کالاتیا شما شود ، باید توجه داشته باشیم که طبیعی است که برگهای قدیمی کالاتیا زرد شوند و بیفتند.

اگر فقط گاهی اوقات و فقط در انتهای گیاه یک برگ زرد می بینید ، گیاه سالم است ، این می تواند به این دلیل باشد که برگ به عنوان بخشی از چرخه طبیعی خود در حال از بین رفتن است.

اگرچه ممکن است اینطور باشد ، اما بهتر است به جای اینکه بعداً پشیمان نشوید ، به مسائل دیگری فکر کنید که ممکن است آنها را ایجاد کرده و به آنها عمل کند.

برگهای زرد را از کالاتیا جدا کنید و به زودی باید شاهد رشد جدیدی باشید.

2. برگ های کالاتیا به دلیل آبیاری بیش از حد زرد می شوند؟ زیر آبیاری چطور؟

آبیاری بیش از حد قاتل کالاتیا است ، بنابراین این اولین چیزی است که باید رد کنید.

آبیاری کالاتیا واقعاً آسان است زیرا نیاز دارند خاک آنها دائماً مرطوب باشد ، اما آنها دوست ندارند در خاک خیلی مرطوب رشد کنند. اگر خاک بیش از حد اشباع و مرطوب باشد ، پوسیدگی ریشه می تواند بسیار سریع ایجاد شود و گیاه شما آسیب می بیند و اگر به آن رسیدگی نشود ، می میرد.

اگر بیش از حد به گیاه خود آب می دهید ، یکی از اولین نشانه ها می تواند زرد شدن برگ ها باشد.

خاک را بررسی کنید. اگر روزهای بعد از آبیاری هنوز مرطوب است ، می توانید مطمئن شوید که بیش از حد به گیاه خود آب داده اید. ریشه ها را از نظر علائم پوسیدگی بررسی کرده و مطابق آن رفتار کنید. خاک را خشک کنید یا گیاه را با خاک جدید جایگزین کنید.

برنامه آبیاری خود را طوری تنظیم کنید که در آینده از آبیاری بیش از حد گیاه جلوگیری شود(نحوه آبیاری شما ، نه میزان آبیاری شما).

 

علت زرد شدن برگ کالاتیا

 

برگ های زرد گیاه کالاتیا را هرس کنید. آنها مرده اند و هرس آنها باعث می شود گیاه انرژی خود را روی رشد برگ های جدید متمرکز کند.

زیر آب رفتن

آبیاری بیش از حد ،می تواند باعث زرد شدن برگهای کالاتیا شود.

در حالی که برچسب همراه با گیاه احتمالاً می گوید شما باید هفته ای یکبار آبیاری کنید ، اما باید روش معمول آبیاری گیاه خود را مشخص کنید و ممکن است با آنچه در برچسب می گوید متفاوت باشد. بسته به شرایط خانه ، ممکن است نیاز داشته باشید هفته ای دوبار یا فقط هر دو هفته یکبار آبیاری کنید.

 

4. آفات

کالاتیا مستعد بسیاری از آفات است ، اما کنه های عنکبوتی معمولاً مقصر زرد شدن برگ های آنها هستند.

از نظر تئوری ، کنه های عنکبوتی رطوبت زیاد را دوست ندارند ، و در حالی که این واقعیت دارد ، به نظر می رسد وقتی پای کالاتیا به میان می آید ، مایل به رنج آن هستند. آنها می توانند به گیاه حمله کنند حتی اگر رطوبت زیاد باشد.

وقتی متوجه زردی برگ های کالاتیا می شوید ، قسمت زیرین برگ ها و همچنین ساقه ها را با دقت بررسی کنید. تشخیص عنکبوت ها سخت است.

اگر برگها در حال زرد شدن هستند ، احتمالاً آلودگی آنقدر بزرگ است که تار عنکبوت ظاهر شود – و خلاصی از آن سخت است.

حتی اگر تاری را نمی بینید ، گیاه را در صورت امکان با ذره بین بررسی کنید. اگر می بینید نقاط کوچکی در حال حرکت هستند و لکه ها قرمز ، قهوه ای ، سفید یا سیاه هستند ، احتمالاً کنه های عنکبوتی دارید.

از بین بردن آنها می تواند سخت باشد و شما باید سخت کوش باشید. می توانید از مواد ارگانیک برای از بین بردن آنها یا انتخاب سموم دفع آفات استفاده کنید.

 

برگهای زرد کالاتیا را هرس کرده و گیاه را مطابق آن درمان کنید.

گیاه را از گیاهان دیگر دور کنید تا درمان آن تمام شود. سایر گیاهان را نیز از نظر وجود آفات بررسی کنید ، زیرا این آفات می توانند به سرعت پخش شوند. ما توصیه می کنیم از روغن چریش  به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید.

علت زرد شدن برگ کالاتیا

 

5. سوختگی شیمیایی

اگر گیاه خود را از نظر آفات درمان کردید ، ممکن است مجبور شده باشید از هر نوع محلول برای جلوگیری از آفات استفاده کنید ، یا از هر چیز دیگری که روی شاخ و برگ استفاده می شود ، اما ممکن است برگها آسیب ببینند ، گیاه خود را با مخلوط صابون ، الکل شستشو دهید.

اگر با شرایط اضطراری روبرو نیستید (کنترل آفات) ، بهتر است قبل از استفاده از آن روی کل گیاه ، محلول هر نوع آن را روی یک برگ امتحان کنید. این گیاه ممکن است 9 محصول مختلف را دوست داشته باشد اما در دهمین محصول واکنش نشان دهد.

این آسیب لزوماً باعث از بین رفتن برگ نمی شود ، بلکه می تواند تا حدی به آن آسیب برساند و برگ همچنان زنده خواهد ماند و زرد میشود.

 

علت زرد شدن برگ کالاتیا

برگ کالاتیا Zebrina به درمان آفات واکنش منفی نشان داده است. نقاط تیره آسیب ناشی از آفات است و زرد نیز شده است.

 

 

6. آیا کود می تواند علت زرد شدن برگ های کالاتیا باشد؟

کود بسیار کم ممکن است باعث ایجاد لکه های زرد روی برگها شود.

ما توصیه می کنیم از نیمی از دوز توصیه شده کود به کالاتیا استفاده کنید زیرا آنها یکی از حساس ترین گیاهان هستند.

اگر مرتباً کوددهی می کرده اید و آبیاری بیش از حد مسئله ای نیست ، برگهای زرد روی کالاتیا احتمالاً در نتیجه تغذیه بیش از حد است.

مواد معدنی و نمک های اضافی در خاک تجمع می یابد و با گذشت زمان ، این امر بر گیاه شما تأثیر منفی می گذارد.

خاک را بشویید ، بگذارید آب یکی دو دقیقه از سوراخ های زهکشی عبور کند (مراقب باشید خاک از سوراخ های زهکشی عبور نکند). این کار برخی از تجمع مواد معدنی و نمک از خاک را از بارور شدن زیاد پاک می کند.

چند ماه از کوددهی خودداری کنید و در آینده از کودهای کمتری استفاده کنید. اگر ماهی دارید ، می توانید به جای کود از آب آکواریوم برای آبیاری استفاده کنید.

 

می توانید برگ های زرد را از کالاتیا خود حذف کنید زیرا دیگر بر نمی گردند.

 

7. علت زرد شدن برگ کالاتیا  > رطوبت و جریان هوا

هوای اطراف گیاه شما نقش مهمی ایفا می کند. اگر گیاه  ، رطوبت مورد نظر خود را دریافت نکند ، برگهای کالاتیا شما می توانند زرد شوند.

به عنوان گیاهان گرمسیری ، کالاتیا عاشق رطوبت زیاد است و اگر رطوبت هوا به اندازه کافی بالا نباشد ، می تواند دچار استرس شود.

آنها رطوبت کمتر از حد ایده آل را تحمل می کنند ، برخی از انواع کالاتیا بیشتر از بقیه. با این حال ، اگر رطوبت خیلی کم باشد ، این در لبه ها و نوک قهوه ای شدن کالاتیا و زرد شدن برگها ، ابتدا در لبه ها نشان داده می شود.

در داخل خانه ، سطح ایده آل رطوبت از 50 تا 70 درصد (آنها ترجیح می دهند آن را بیشتر ترجیح دهند ، اما برای شما ناسالم است). برخی از انواع با 50 خوب عمل می کنند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است علائم تنش را با رطوبت نزدیک به 50 نشان دهند.

برای جلوگیری از زرد شدن برگ های کالاتیا در آینده ، رطوبت هوای اتاق یا اطراف گیاهان را افزایش دهید.

 

 

کالاتیا دوست دارد در یک منطقه با تهویه خوب باشد اما اگر در معرض بادگیرها قرار گیرد سریع رنج می برد.

 

8. علت زرد شدن برگ کالاتیا > نور ناکافی

کالاتیا در طول روز به نور غیر مستقیم روشن نیاز دارد. اگر گیاه شما نور کافی دریافت نکند ، رشد را متوقف می کند و ممکن است زردی برگ ها ظاهر شود.

هرچه از پنجره دورتر باشید ، نور گیاه شما کمتر می شود. اگر متوجه شدید گیاه شما در حال تلاش به سمت نور است ، آن را به پنجره نزدیک کنید. از خورشید صبح قدردانی خواهد کرد

آفتاب مستقیم  ظهر به آن آسیب می رساند. اگر آن را در نقطه ای با نور مستقیم خورشید دارید ، مطمئن شوید که نور را فیلتر کرده اید. نور مستقیم یا نور زیاد باعث سوختن و از بین رفتن رنگ برگ ها می شود (در مورد کالاتیا Ornata ، نوارهای صورتی کم رنگ شده و سفید می شوند).

 

9. علت زرد شدن برگ کالاتیا  > دما

یکی دیگر از دلایل زرد شدن برگ های کالاتیا تغییرات سریع دما و دمای بسیار پایین است.

دمای متوسط ​​گرم برای گیاه شما ایده آل است. اگر درجه حرارت خیلی پایین باشد و به زیر 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتی گراد) برسد ، گیاه خراب می شود.

تهویه سرد نیز باعث ایجاد استرس می شود و معمولاً برگهای زیرین آنهایی هستند که زرد می شوند.

10. بیماری

با این حال ، اگر شرایط ایده آل نباشد ، ممکن است مستعد ابتلا به برخی بیماری ها باشد  و برخی از آنها همچنین منجر به زرد شدن برگ های کالاتیا شما می شود. اگر رطوبت هوا زیاد باشد و تهویه در اتاق وجود نداشته باشد ، بیماری های قارچی می توانند شایع باشند.

 

اگر متوجه رگه های زرد رنگ روی گیاه ، برگ های مخدوش و رشد متوقف شده شدید ، ممکن است با عفونت ویروسی سروکار داشته باشید.

آفات به ندرت می توانند گیاه شما را با ویروس آلوده کنند ، یا شما گیاهی را که قبلاً آلوده شده بود به خانه آورده اید. هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد ، بنابراین بهتر است گیاهان را قبل از آلوده شدن گیاهان دیگر دور بریزید.

11. آسیب فیزیکی

اگر حیوانات خانگی ، مخصوصاً گربه ها یا بچه ها دارید ، آسیب فیزیکی ساقه نیز می تواند مقصر باشد. ساقه ها را بررسی کنید و ببینید آیا آسیب دیده اند یا خیر.

 

علت زرد شدن برگ کالاتیا

 

اگر گیاه شما سالم است ، اما متوجه زرد شدن برگ جدید آن شده اید ، این احتمالاً به دلیل مطلوب نبودن شرایط در طول رشد آن است.

با مراقبت مناسب ، این امر درست میشود.

آیا برگ زرد روی کالاتیا دوباره سبز می شود؟

خیر ، وقتی برگ زرد شد ، برگشتی وجود ندارد. اگر تمام برگ زرد شود ، دیر یا زود خشک می شود و می ریزد.

اگر برگ تا حدی زرد باشد ، قسمت سبز کار خود را انجام می دهد و برگ زنده می ماند. بسته به علت ، زرد شدن آن برگ کالاتیا ممکن است به آرامی ادامه یابد یا کاملاً متوقف شود.

 

برای خرید گیاهان آپارتمانی بر روی خرید گیاه آپارتمانی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *