راهنمای خرید گل و همه چیز برای انتخاب و سفارش گل

راهنمای خرید گل و همه چیز برای انتخاب و سفارش گل

راهنمای خرید گل برای هدیه

گل‌ها زیبا و با طراوت هستند. در انتخاب و خرید گل توجه داشته باشیم که گل‌ها آنقدر بینظیر هستند که وقتی آن را به کسی هدیه می دهیم، حسی عمیق در او ایجاد می کنیم و به احتمال زیاد یک خاطره خوش در ذهنش ثبت کرده ایم. انتخاب گل مناسب با توجه به شرایط و مناسبت ها و همچنین روحیات طرف مقابل و عوامل مهم دیگر یک نکته مهم است. حتما مقاله کامل راهنمای خرید گل را مطالعه بفرمایید.

 

هنگام خرید دسته گل تازه به چه چیزهایی توجه کنیم؟

راهنمای خرید گل شامل کدام نکات می‌شود؟

اهدای گل به خانواده، دوستان، یا شخصی خاص یکی از بهترین راه های نشان دادن احساسات و عواطف است. مهم نیست که چه چیزی را می خواهید بیان کنید، دادن یک دسته گل زیبا از گل های تازه به مخاطب تان این امکان را می دهد که بدانند جایگاه ویژه ای در قلب شما دارند.

انتخاب یک دسته گل، سبد گل یا تاج گل تازه برای عزیزان تان می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر نمی دانید برای یک موقعیت خاص چه گلی را انتخاب کنید. یک جشن تولد ممکن است نیاز به یک دسته گل زیبا داشته باشد که رنگارنگ، زنده و شاد باشد، در حالی که برای خواستگاری یا سالگرد ازدواج باید دنبال گل های رز قرمز رمانتیک یا لاله های زرد ظریف باشید تا عشق بی پایان شما را نشان دهد. مهم نیست که چه گلی را برای هر مناسبتی انتخاب می کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که شکوفه های شما تا زمانی که ممکن است دوام داشته باشد. در مقاله راهنمای خرید گل شما به پاسخ تمام سوالات خود خواهید رسید با ما همراه باشید.

 

توجه کنید گل هایی که می خرید تازه باشند

 

راهنمای خرید گل و همه چیز برای انتخاب و سفارش گل
چگونه بفهمیم گل هایی که می خریم تازه هستند

 

دانستن نحوه خرید گل های تازه تضمین می کند که خرید شما تا زمانی که ممکن است دوام داشته باشد و به شما این امکان را می دهد که بیشترین استفاده را از پول خود ببرید. قبل از خرید یک دسته گل یا سبد هدیه زیبا از گل فروشی، باید به این نکات مهم توجه کنید تا به شما کمک کند بهترین شکوفه های ممکن را داشته باشید.

گلبرگ های گل را بررسی کنید

برای اینکه ببینید گل ها به اندازه کافی تازه هستند، گلبرگ ها را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا لکه‌های قهوه‌ای یا سیاه وجود دارد، زیرا اینها نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند شکوفه‌ها تازه نیستند و به روش اشتباه بریده شده‌اند. همچنین، گلبرگ ها را از نظر هرگونه تغییر رنگ، پژمردگی یا شفافیت بررسی کنید زیرا همه اینها نشانه هایی هستند که شکوفه ها از اوج شادابی خود گذشته است. این یک چیز را نیز به شما می گوید: گلفروشی که قصد خرید گل از آن را دارید حرفه ای نیست و بهتر است به دنبال فروشگاه دیگری باشید که بتواند به شما کمک کند بهترین خرید گل را داشته باشید.

مقاله مرتبط: راه های خرید گل

به غنچه ها نگاه کنید

از نگاه کردن به گل ها از هر طرف شک نکنید. برای غنچه ها، به دنبال آنهایی باشید که هنوز به طور کامل شکوفا نشده اند. به یاد داشته باشید که هرچه جوانه ها سفت تر باشند، تازه تر هستند زیرا گل ها بعد از قرار گرفتن در گلدان باز می شوند و شکوفا می شوند. با این حال، اگر برای یک مهمانی در همان شب گل می‌خرید، حتماً گل‌هایی را انتخاب کنید که شکوفه‌ زده اند.

ساقه ها را بررسی کنید

یکی از نشانه های تازه بودن دسته گل این است که ساقه ها محکم و سفت باشند. اگر ساقه ها شکسته یا خم شوند، شکوفه ها خیلی زودتر پژمرده می شوند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا ساقه ها هنوز سفید و سبز هستند و به نظر می رسد تازه بریده شده باشند. از آنهایی که انتهای آنها زرد، قهوه ای یا ساییده شده است دوری کنید زیرا اینها نشانه های بدی هستند از این که شکوفه ها تازه نیستند.

برگ ها را بررسی کنید

مانند گلبرگ ها، برگ های گل نیز باید سالم و سبز به نظر برسند. اگر آنها به رنگ قهوه‌ای در می‌آیند، یا اگر لکه‌های کنار ساقه نشانه‌هایی از ریزش یا پژمرده شدن برگ‌ها دارند، گل‌ها دوام زیادی نخواهند داشت.

 

چطور متوجه شویم که گل رز که می خریم تازه است یا خیر؟

 

راهنمای خرید گل

 

گل رز در در انواع مختلف با رنگ‌های متفاوتی وجود دارد و هر کدام دارای معنی و پیام متفاوتی است. گل رز قرمز معنای “دوستت دارم دارد! رنگ سفید نماد معصومیت و خلوص است و صورتی هدیه ظرافت و لطف است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، دسته گل رز سیاه (که در واقع فقط گل رز قرمز تیره هستند) برای مخاطب خاص خود نفرستید، زیرا این نشان دهنده مرگ یک رابطه است!

اگر به ماندگاری هدیه و خاص بودن آن اهمیت زیادی می دهید پیشنهاد می کنم از دسته بندی کامل رز جاودان بازدید نمایید.

گلبرگ ها را لمس کنید

در راهنمای خرید گل توضیح می دهیم که چگونه متوجه شوید که گل ها تازه هستند، برای این امر می توانید، گلبرگ ها را لمس کنید. اگر گلبرگ ها لطیف و شکننده بودند، می توانید آنها را با خیال راحت بخرید. اگرچه، اگر در هنگام لمس آنها احساس نرمی به شما دست می دهد از خرید آن خودداری کنید، زیرا به این معنی است که در شرف پژمرده شدن هستند.

ساقه را بفشارید

فشردن قسمت پایین ساقه ها به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا گل رز تازه است یا خیر. اگر ساقه سفت و کشیده به نظر می رسد، نشانه خوبی است که گل رز در شرایط عالی قرار دارد و ساقه آنقدر قوی است که بتواند قسمت بالایی گل را برای چند روز نگه دارد. اما، اگر قسمتی که نیشگون گرفته اید به راحتی له می شود، به این معنی است که گل رز کهنه و ساقه آن ضعیف است، بنابراین باید از این کار اجتناب کنید.

با دقت به گل‌ها نگاه کنید

 

راهنمای خرید گل

راهنمای خرید گلبه دنبال گل رز با گلبرگ های رنگارنگ و خوش فرم باشید. نوک گلبرگ ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کبودی یا قهوه ای نشده اند. به خاطر داشته باشید که گل های رز با گلبرگ های دست نخورده جذاب تر هستند و نسبت به گلبرگ های کبود مدت بیشتری تازه می مانند.

چطور گل ها را تازه و زیبا نگه داریم

انتخاب درست شکوفه ها می تواند تفاوت قابل توجهی در مدت ماندگاری دسته گل شما ایجاد کند، اما عمر گلدان شما به شدت به نحوه مراقبت از آن بستگی دارد. برای اطمینان از اینکه دسته گل شما تا حد امکان تازه و زیبا است، نکات زیر را بررسی کنید:

ابتدا ساقه ها را تمیز کنید

قبل از قرار دادن گل ها در ظرف تمیز، حتما ساقه ها را تمیز کنید تا کثیفی که باعث لزج شدن آب می شود پاک شود. هر گونه برگ پژمرده مشهود و همچنین برگ های پایینی را بردارید، این کار از پوسیدگی شاخ و برگ در آب جلوگیری می کند. همچنین فراموش نکنید که پوشش پلاستیکی و سلفون روی گل را بردارید زیرا باعث عرق کردن برگ ها شده و در نتیجه گل شروع به پژمرده شدن می شود.

ساقه ها را با دقت کوتاه کنید

گلها برای تازه و شاداب ماندن به آب متکی هستند. با بریدن ساقه گل های خود حداقل به اندازه دو سانتی متر، می توانید به شکوفه های خود کمک کنید تا آب را به گلبرگ ها و برگ های خود راحت تر برسانند. به این ترتیب عمر آنها طولانی می شود.

از گلدان برای نگهداری گل استفاده کنید

در راهنمای خرید گل می خواهیم یادآور شویم که گل ها را باید در ظرف تمیزی بریزید و آب تازه به آن اضافه کنید. برای تازه نگه داشتن گل ها و ماندگاری طولانی تر، آنها را در گلدانی پر از آب تازه و تمیز قرار دهید. علاوه بر این، همیشه از یک ظرف تمیز برای کاهش خطر باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها استفاده کنید تا زیبایی و شادابی گل های خود را از بین ببرند. ظرفی را انتخاب کنید که بالای آن به اندازه کافی پهن باشد تا به راحتی روی ساقه گل قرار گیرد. فراموش نکنید که گلدان خود را قبل از قرار دادن گل ها با آب و صابون تمیز کنید.

دمای محیط را کنترل کنید

اگر شکوفه های شما را در جای خنکی در خانه خود نگهداری کنید، برای روزها تازه می مانند. از قرار دادن آنها در یک اتاق گرم و یا نزدیک پنجره آفتاب گیر خودداری کنید. برای خنک نگه داشتن آن ها، می توانید گل های خود را یک شب در یخچال نگهداری کنید و سپس در طول روز دوباره روی میز بگذارید.

همچنین بخوانید: استراتژی و راه اندازی گل فروشی آنلاین چیست؟

 

چگونه گل های پژمرده را بازیابی کنیم

راهنمای خرید گل
راهنمای خرید گل

شما نمی توانید گل های خود را برای همیشه تازه نگه دارید. اما راه‌هایی وجود دارد که به احیای گل‌های پژمرده شده کمک می‌کند و آنها را برای مدت طولانی‌تری سالم و شاداب نگه می‌دارد.

ساقه ها را دوباره کوتاه کنید

برای بازگرداندن سلامت شکوفه های خود، مطمئن شوید که آنها آب کافی می نوشند. برای انجام این کار، با استفاده از یک چاقوی تیز یا یک قیچی، ساقه ها را یک یا دو اینچ برش دهید.

از آب گرم استفاده کنید

برای باز کردن ساقه و اطمینان از اینکه آب به خوبی جذب می شود، به جای آب سرد از آب ولرم استفاده کنید. استفاده از آب گرم به پاک کردن بلوک های موجود در ساقه که ممکن است مانع از جذب رطوبت شود، کمک می کند.

از یک ماده نگهدارنده استفاده کنید

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید گل برای نگهداری و ماندگاری بالا تر گل است که در آن توصیه می کنیم، برای جلوگیری از محو شدن سریع شکوفه هایتان، یک نگهدارنده طبیعی گل درست کنید. برای تازه نگه داشتن گل‌ها، نوشابه به آب اضافه کنید (از نوشابه رژیمی یا نوشابه تیره استفاده نکنید). مقدار کمی (کمتر از 1/4 قاشق چایخوری) سفید کننده اضافه کنید.

همچنین بخوانید: روش خرید گل اینترنتی و مزایای آن

 

جمع بندی

در این مقاله درباره خرید گل و انتخاب گل مناسب برای هدیه دادن پرداختیم. امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید گل متناسب با شخصیت فرد مقابل و مناسب مراسم را انتخاب نمایید. کارشناسان و متخصصان گل و گل آرایی در وبسایت گندم vip برای انتخاب بهترین گل در کنار شما هستند. امیدوارم انتخاب خوبی داشته باشید و خاطره یک هدیه دلنشین در ذهن شما ماندگار شود.