خاک باغچه چیست؟

خاک باغچه

خاک باغچه و خاک مناسب باغچه

خاک باغچه چه کاربردی دارد؟

بسیاری از باغبانان تازه کار فکر می کنند خاک سطحی و خاک باغ یکی هستند، اما اینطور نیست. درک این دو نوع خاک و زمان استفاده از آنها می تواند بین دستیابی به اهداف چشم انداز شما و اتلاف وقت و تلاش شما تفاوت ایجاد کند.

چه در حال پرکردن گلدان‌های مرتفع، ایجاد باغچه‌های کانتینری، چیدن چمن‌های خود یا شروع پروژه باغبانی دیگری باشید، باید از مواد مناسب محوطه‌سازی استفاده کنید. و خاک سطحی و خاک باغچه را بشناسید. به همین جهت ما در این مقاله به شرح این دو نوع خاک پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

 

خاک سطحی چیست؟

دانشمندان خاک سطحی را بالاترین لایه خاک می دانند. با این حال، در صنعت مواد منظر، خاک سطحی به زمینی اطلاق می‌شود که فرآیند غربالگری را برای حذف زباله‌ها و ایجاد بافتی ثابت طی کرده است.

متخصصان منظر غالباً خاک سطحی را کثیفی پر می گویند، اما واقعاً کثیفی واقعی نیست اما با خاک باغچه نیز متفاوت است. خاک چیزی است که هنگام حفاری زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی پیدا می کنید. هیچ گیاهی در این خاک رشد نمی کند. از سوی دیگر، خاک سطحی حاوی مواد آلی طبیعی از برگ‌ها، علف‌ها، علف‌های هرز و پوست درخت است که می‌تواند به حفظ حیات گیاه کمک کند نیست. با این حال، خاک سطحی به هیچ وجه غنی یا اصلاح نشده است، که استفاده از آن را به عنوان یک محیط رشد محدود می کند.

 همچنین بخوانید: راهنمای مبتدیان برای باغبانی کانتینری

خاک باغچه چیست؟

 

خاک باغچه

 

 

خاک باغچه خاک سطحی است که غنی شده است تا برای رشد گیاهان مناسب تر باشد. اصلاحات ممکن است شامل کمپوست یا سایر مواد آلی باشد، و برخی از خاک ها مانند مخلوط گلدان های چند ساله دارای موادی برای تشویق رشد انواع خاصی از گیاهان هستند.

خاک باغچه؛ بافت سنگین تری دارد و آب را بیشتر از مخلوط های گلدانی نگه می دارد. مقرون به صرفه‌تر از خاک گلدانی است زیرا مواد گران‌تری مانند پرلیت، ورمیکولیت یا خزه ندارد. بیشتر خاک است و خاک ارزان است.

هنگام کاشت یا نگهداری تخت گل از آن استفاده کنید. خاک باغچه ارزان ترین راه برای غنی سازی خاک در باغ ها و گلزارها است. همچنین می توانید از خاک باغچه به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده خاک گلدان خانگی استفاده کنید. بله، بعضی ها خاک گلدان خود را می خواهند. فقط مطمئن شوید که مواد مغذی و مواد افزودنی را اضافه کنید تا مخلوط سبک و شل شود.

از آن در ظروف استفاده نکنید. از آنجایی که ورمیکولیت، پرلیت یا پوکه ندارد، فاقد زهکشی لازم برای ظروف است. خاک باغچه اجازه نفس کشیدن به ریشه گیاهان را نمی دهد.

خاک های ژنریک از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند، همانطور که بسیاری از گزینه های موجود در فروشگاه های بزرگ محلی وجود دارد. هنگام انتخاب یک خاک کیسه ای یا فله ای، بررسی کنید که حاوی مواد شیمیایی یا کود نباشد. برای بیشترین موفقیت در باغبانی، به دنبال یک خاک باغچه با ترکیب ارگانیک باشید که برای شرایط رشد در منطقه شما فرموله شده است.

مشاهده دسته بندی کامل رز جاودان

 

تصمیم گیری بین خاک سطحی و خاک باغچه

خاک مناسب گل و گیاه

خاک سطحی بیشتر یک ماده منظره همه منظوره است. باغبانان از خاک سطحی برای موارد زیر استفاده می کنند:

برای آماده سازی برای نصب چمن، نقاط کم را در چمن تراز کنید

مواد آلی را به چمن موجود به عنوان وسیله ای برای کاهش کاهگل و افزایش مقاومت در برابر آفات و علف های هرز اضافه کنید

لایه زیرین گلدان های بستر برجسته را پر کنید

خاک باغچه یک محیط رشد است که برای تامین مواد مغذی بسیار مورد نیاز برای بهبود سلامت گیاه طراحی شده است. باغبانان برای موارد زیر به این مواد منظره روی می آورند:

  • سبد گل و جعبه پنجره آویزان
  • گلدان های تخت مرتفع و باغچه های کانتینری
  • تخت باغچه سبزی، سبزی و گل
  • بوته های رز و سایر درختچه های زینتی

خاک غنی شده با کیفیت بالا نسبت به خاک سطحی هزینه بیشتری دارد، اما نیازهای باغ شما – و نه قیمت مواد منظره – باید عامل تعیین کننده باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر مساحت زیادی برای پوشش دارید، می توانید این دو خاک را با هم ترکیب کنید.

 

همچنین بخوانید: ساخت روف گاردن و بام سبز

 

کلام آخر

با توجه به پرسش های متداول تلاش کردیم عمده تفاوت خاک باغچه و خاک سطحی را برای شما گل و گیاه دوستان عزیز شرح دهیم، و شرایط استفاده آنها را نیز شرح دادیم، امیدواریم که مطالب بزای شما مفید بوده باشد.

جهت سفارش و خرید گل اینترنتی می توانید به دسته بندی های مختلف مانند دسته گل، سبدگل، تاج گل مراجعه کنید و بعد از انتخاب با کارشناسان ما در ارتباط باشد.

سپاس گذاریم که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *