10 گیاه با گل های زرق و برق دار صورتی

رنگ صورتی را می توان سایه ای از قرمز دانست و گل های صورتی نیز کمی از همان جلوه و شکوه ایجاد شده توسط گلهای قرمز را دارند. اما رنگ صورتی در بسیاری از گل ها وجود دارد ، از صورتی بسیار روشن که تقریباً سفید است ، تا صورتی مایل به آبی که به سرخابی نزدیک می شود و می توان آن را با گلهای بنفش گروه بندی کرد. به عبارت دیگر ، رنگ صورتی می تواند ظریف و کم رنگ ، یا پررنگ و کاملاً چشمگیر باشد ، بسته به رنگ دقیق آن و نحوه استفاده در چشم انداز.

در اینجا 19 گیاه گل دهنده با گلهای صورتی زیبا ، از جمله یک ساله ، چند ساله و حتی یک درخت گل وجود دارد.

احتیاط
فقط بعضی از گیاهان شهرت خطرناکی برای مسمومیت دارند ، اما واقعیت این است که به طور کامل 80 درصد کل گیاهان هنگام بلع دارای درجه سمی هستند. گیاهان خوراکی استثنا هم هستند. بهتر است فرض کنید که همه گیاهان سمی هستند ، مگر اینکه به طور رسمی در گروه خوراکی دسته بندی شوند.

1- Foxglove

گونه های دوساله و چند ساله  وجود دارد ، اما یکی از رایج ترین ها در کشت باغچه یک گیاه دو ساله (یا چند ساله با عمر کوتاه) است که به Digitalis purpurea یا گل روباه معروف است.  گیاهانی بلند و باریک ، دارای ارتفاع 2 تا 5 فوت و گسترش 1 تا 2 فوت است که در تابستان با گلهای لوله ای شکل روی سنبله ها شکوفا می شود.

گل های روباه معمولاً در باغهای مرزی مخلوط و در باغهای کلبه ای مورد استفاده قرار می گیرند ، اما توجه داشته باشید که این گیاه به عنوان یک گیاه سمی خطرناک ذکر شده است. این ماده حاوی مواد شیمیایی است که برای استفاده دارویی برای کنترل مشکلات ریتم قلب استخراج و خالص می شود ، اما وقتی هر بخشی از گیاه بلعیده شود ، می تواند ضربان قلب نامنظم و علائم دیگری ایجاد کند – مانند مصرف بیش از حد داروی قلب در آن، خوشبختانه موارد مرگ و میر بسیار نادر است.

مناطق رشد : 4-8
انواع رنگ: صورتی توت فرنگی ، سفید یا بنفش
آفتاب: آفتاب کامل تا قسمتی سایه
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ، قسمتی سایه

همچنین بخوانید : نحوه رشد گل صد تومانی چینی (Paeonia lactiflora)

2- Moss Phlox

 phlox خزه صورتی به طور ایده آل در ترکیب با قرمز و بنفش برای ایجاد ترکیبات رنگی چشمگیر استفاده می شود. این گیاه یک پوشش زمینی محبوب است ، می تواند توده های شکوفه های رنگارنگ  را در بهار تشکیل دهد. در سه فصل دیگر سال چندان مورد توجه بصری نخواهد بود ، اما سیستم ریشه آن به جلوگیری از فرسایش در شیب ملایم کمک می کند.

مناطق در حال رشد :  3-9
انواع رنگ: سفید ، صورتی ، بنفش
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ، خوش آب و هوا ، زهکشی مناسب

Moss Phlox

3- Creeping Phlox

phlox خزنده (Phlox stolonifera) کاملاً شبیه Phlox subulata است و نام های معمول اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. هر دو یک گیاه چند ساله مات هستند. گلهای این گیاه رنگ عمیق تری دارند و در رنگ بنفش توصیف می شوند تا صورتی. بومی مناطق آپالاچی ، این گیاه دوره شکوفائی دیرتر (جولای تا سپتامبر) نسبت به P. subulata دارد و برای آب و هوای سردتر مناسب نیست.

مناطق در حال رشد :  5-9
انواع رنگ: بنفش ، صورتی
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا قسمتی سایه
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ، خوش آب و هوا ، زهکشی شده

4-  Garden Phlox

گونه دیگری از گیاه phlox که اغلب برای گلهای صورتی پرورش می یابد ، گیاه phlox بلند (Phlox paniculata) است. این گیاه چند ساله با قد 2 تا 4 فوت دارای رنگهای مشابه فلوکس خزنده و فلوکس خزه است ، اما شکوفه های تابستانی دارد که از اواسط تابستان شروع می شود و تا اوایل پاییز ادامه دارد. گلها به صورت خوشه های بزرگ ظاهر می شوند و نمایشی بسیار چشمگیر را ایجاد می کنند. این یک ویژگی مشترک در باغ های مرزی چند ساله است ، جایی که به خوبی با بسیاری از گیاهان دیگر مخلوط می شود.

مناطق رشد :  4-8
انواع رنگ: صورتی ، بنفش ، قرمز ، سفید
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا قسمتی سایه
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ، حاصلخیز ، دارای زهکشی مناسب

5-  Angel’s Trumpet

اگرچه نسخه سفید آن بیشتر شناخته شده است ، این درختچه همیشه سبز پهن برگ همچنین دارای رنگ های دیگری از جمله صورتی و زرد است. شیپور فرشته صورتی با انتهای گلهای آن به رنگ صورتی روشن آزاد شده است. در یک نور خاص ، می تواند تقریباً یک رنگ زنگ زده باشد. این گیاهان نیمه گرمسیری و گرمسیری در شمال به صورت یک سالههستند. زمان شکوفه بسته به شرایط متفاوت خواهد بود. برای بسیاری از باغبانان شمالی ، این درختچه ای است که در اواخر تابستان و اوایل پاییز شکوفا می شود. در مناطق گرمتر ، زمان شکوفا شدن بسیار بیشتر است.

گیاهان شیپوری آنجل می توانند چندین  فوت قد داشته باشند و می توانند در منظره سر و صدا ایجاد کنند. بسیاری از کسانی که گیاهان شیپوری فرشته را مانند گیاهان یک ساله رفتار می کنند ، آنها را در گلدان های بزرگ می کارند و هنگام شکوفه دادن از آنها به عنوان نقاط کانونی استفاده می کنند.ارتفاع آنها باعث می شود که آنها در یک ردیف عقب اضافه شوند.

دو نکته مهم با این گیاه وجود دارد. اول ، این یک گونه سمی است ، بنابراین مراقب باشید که آن را در اطراف کودکان رشد ندهید. و به آب و کود زیادی احتیاج دارد ، بنابراین درختچه ای نیست که بتوانید آن را بکارید و رها کنید.

مناطق در حال رشد :  8-10
انواع رنگ: سفید ، صورتی ، زرد
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ​​، غنی ، با زهکشی مناسب

همچنین مطالعه کنید : نکاتی مهم در مورد گل محمدی (damask rose)

6- Petunia

گیاهان یک ساله مانند گل اطلسی صورتی می توانند ظرافتی از رنگ ایجاد کنند  بسیاری از گیاهان یک ساله ، از جمله گل اطلسی ، دوره های شکوفائی بسیار طولانی دارند تا زمانی که هوا سرد نباشد و رنگ باغ شما را تضمین می کنند.

مناطق رشد :در مناطق 10–11 ؛ در همه جا به صورت یک ساله رشد میکند
انواع رنگ: همه رنگها به جز قهوه ای و سیاه
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا قسمتی سایه
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ​​، زهکشی مناسب

7-  Million Bells

میلیون زنگ یک گیاه دائمی در فصل تابستان است که معمولاً به صورت سالانه در بیشتر مناطق کاشته می شود. این گیاهان بسیار شبیه گلهای گل اطلسی هستند ، اما گلهای آنها بسیار کوچکتر است. شکوفه ها در رنگ های مختلفی وجود دارد ، از جمله انواع صورتی های روشن و تیره.

مناطق در حال رشد  9–11
انواع رنگ: بنفش ، آبی ، صورتی ، قرمز ، سرخابی ، زرد ، برنز ، سفید
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: مرطوب ، غنی ، دارای زهکشی مناسب

8-   Hyacinth

سنبل معمولی (Hyacinthus orientalis) گیاهی پیازی است که با خوشه های کامل از گلهای بسیار پر ، بسیار رنگارنگ و بسیار معطر در اوایل بهار شکوفا می شود.  تقریباً همزمان با گل نرگس ظاهر می شوند ، گلها معمولاً یک هفته یا بیشتر از شکوفه گل نرگس می مانند و تقریباً هم زمان با لاله های ترکیبی بزرگ شکوفا می شوند.

پیازهای سنبل حاوی ترکیبات آلکالوئیدی است که می تواند برای سگ هایی که آن را بخورند سمی باشد. افراد حساس ممکن است هنگام کاشت پیاز ، تحریک پوستی داشته باشند.

مناطق رشد USDA: 4-8
انواع رنگ: صورتی ، آبی ، بنفش ، قرمز ، سفید
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: رطوبت متوسط ، زهکشی مناسب

9-  Weeping Higan Cherry

همه گلهای صورتی که در بهار شکوفا می شوند گیاهان علفی نیستند. انواع درختان گلدار صورتی در بهار شکوفا می شوند و یکی از بهترین درختان گریه گیلاس هیگان (Prunus subhirtella) است ، یک درخت برگریز 30 فوت است که در اواسط بهار شکوفا می شود. این گونه نسبت به بیشتر گیلاس های گلدار تحمل بهتری نسبت به گرمای تابستان و سرمای زمستان دارد.

مناطق رشد : 4-8
انواع رنگ: صورتی مایل به صورتی تا صورتی متوسط
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا سایه جزئی
نیازهای خاک: مرطوب ، حاصلخیز ، دارای زهکشی مناسب

Weeping Higan Cherry

10-  Mandevilla

گیاهان ماندویلا درختان انگور چند ساله استوایی هستند که در آب و هوای شمال اغلب به صورت یکساله رفتار می کنند و هر فصل پاییز وقتی هوا سرد می شود کنار گذاشته می شوند و هر بهار دوباره کاشته می شوند. در آب و هوای گرمتر ، آنها به عنوان بالارونده باغ در نرده ها و دیوارها رشد می کنند و به 10 تا 15 فوت میرسند.

روش دیگر ، شما می توانید انگورهای ماندویلا را در ظروف بکارید تا بتوان آنها را قبل از سرما به داخل آورد. آنها را به عقب هرس کنید تا فقط حدود 6 اینچ رشد باقی بماند و آنها را در یک گوشه خنک در انبار خود ذخیره کنید (حدود 55 درجه فارنهایت). در این دوره انگورهای ماندویلا خود را بسیار کم آبیاری کنید. وقتی آب و هوا خوب بازگشت ، انگورهای ماندویلا را به حیاط خود برگردانید.

مناطق رشد  10–11
انواع رنگ: صورتی ، سفید ، قرمز
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا قسمتی سایه
نیازهای خاک: غنی ، زهکشی خوب ؛ گلدان مخلوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *